  • 1. Data: 2005-01-29 09:05:53
    Temat: Zbieranie odcisków palcy - JAKA PODSTAWA ?
    Od: l...@v...pl

    Witam serdezcnie.
    Postem niniejszym pragnę wywołać dyskusję nt. problematycznej kwestii
    weryfikowania obecności pracowników w pracy przy pomocy urządzeń
    rozpoznających odcisk palca pracownika, dodam iż na tej podstawie tworzony
    jest harmonogram czasu pracy w zakładzie, chciałem zapytać, jakie przepisy
    regulują owo zagadnienie tj. na jakiej podstawie pracodawca upoważniony jest
    do zbierania odcisków palcy, czy wymagane do tego są zgody zainteresowanych ?

  • 2. Data: 2005-01-29 09:34:30
    Temat: Re: Zbieranie odcisków palcy - JAKA PODSTAWA ?
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Art. 100 § 1 i § 2 pkt 2 kodeksu pracy.

    Nie ma przepisów zakazujących pobierania odcisków palców, oczywiście Twoja
    zgoda jest wymagana, a jeśli się nie zgadzasz, to zawsze możesz wypowiedzieć
    umowę o pracę.

    M.

  • 3. Data: 2005-01-29 10:18:58
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Użytkownik" <l...@v...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:0a25.00000027.41fb51f0@newsgate.onet.pl

    > Postem niniejszym pragnę wywołać dyskusję nt. problematycznej kwestii
    > weryfikowania obecności pracowników w pracy przy pomocy urządzeń
    > rozpoznających odcisk palca pracownika,(...)

    Podejrzewam, że wywołasz dyskusję na temat
    *poprawnej polszczyzny* - nic poza tym.

    > [..................]
    > pracodawca upoważniony jest do zbierania odcisków palcy, czy wymagane
    > do tego są zgody zainteresowanych ?

    Co zrobisz gdy pracodawca zażąda odcisów całych
    ręców, ręków (SIC!)?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Aby poznać się z najdalszą rodziną, wystarczy się wzbogacić."

  • 4. Data: 2005-01-29 12:05:23
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    A jakie dobra osobiste miałby taki fakt naruszać ? Czy problem byłby
    podobny, gdyby pracowadca weryfikowałby obecność w pracy przez skanowanie
    siatkówki oka, lub identyfikację głosową. Nie ma potrzeby żądania "odcisków
    całych rąk", gdyż linie papilarne jednego palca w na 100% identyfikują
    osobę. Pzdr.

  • 5. Data: 2005-01-29 13:29:16
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > do zbierania odcisków palcy, czy wymagane do tego są zgody

    Jesli chodzi Ci o zastosowanie czytnikow linii papilarnych z systemow
    kontroli dostepu to musze Cie zmartwic. Taki czytnik nie przechowuje calego
    odcisku palca. W systemie jest tylko ciag znakow, powiedzmy jakas
    jednokierunkowa "funkcja skrotu", ktora identyfikuje Twoj odcisk palca. I
    nic wiecej. Nie da sie z tego odtworzyc wygladu odcisku palca, mozne jedynie
    zweryfikowac czy palec przylozony do czytnika to ten sam co zapisany w
    systemie.

  • 6. Data: 2005-01-29 15:49:54
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    w zakładach pracy gdzie technika nie zagościła jeszcze... harmonogram czasu
    pracy w zakładzie tworzony jest przy pomocy siedzącego pracownika i
    weryfikującego po rysach twarzy

  • 7. Data: 2005-01-29 16:39:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbig.T wrote:
> [...]
    > całych rąk", gdyż linie papilarne jednego palca w na 100% identyfikują

    Zasadniczo palec, a nie osobę ;) (sorki, czarny humor)

    PS: naucz się poprawnie cytować...

  • 8. Data: 2005-01-29 18:48:28
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > zweryfikowac czy palec przylozony do czytnika to ten sam co zapisany w

    Przedstawię problem w rzeczywistości jakim jest, czytnik linii papilarnych źle
    funkcjonuje tj. rano podaje godzinę np. godz 8:10 kiedy jest 7:55 natomiast
    przy wyjściu z pracy zamiast wskazywać godzinę 16:00 wyświetla 15:40.

    Szykowane są zwolnienia z pracy, których uzasadnieniem jest nieprzestrzeganie
    czasu pracy przez pracowników, dodam iż NIKT NIE ODWAŻYŁ się zgłosić wadliwego
    działania czytnika, pomimo iż większość o tym mówi, zatem informacja w
    zakresie prawa do weryfikowania obecności pracowników w pracy BEZ
    UWAZGLĘDNIENIA w regulaminie pracy faktu iż owa weryfikacja dokonywana ma być
    przy wykorzystaniu czytnika linii papilarnych, ma stanowić swego rodzaju
    parasol ochronny, stąd to zagadnienie jest tak istotne.

    Do momwentu wprowadzenia czytników rejestracja dokonywana byłą przy pomocy
    weryfikajci dokonywanej przez pracownika działu kadr, co zostało określone w
    regulaminie, tj. pracownik ma obowiązek odnotowania swojego przyjścia i
    wyjścia z pracy w liście obecności, jednak po wprowadzeniu czytników regulamin
    sobie a rzeczywistość sobie.

  • 9. Data: 2005-01-29 19:46:34
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

> [...]
    natomiast
    > przy wyjściu z pracy zamiast wskazywać godzinę 16:00 wyświetla 15:40.
    [...]

    Z przepisami Ci nie pomoge, ale z systemem kontroli dostepu tak. Cos mi tu
    smierdzi jesli czas zmienia sie tam nierownomiernie. Jesli zegar by sie
    spieszyl caly czas to rozumiem, ale jesli sie zmienia to tylko jesli ktos
    przy tym grzebie. Innego wytlumaczenia nie ma. Chyba, ze system jest
    strasznie marny.

    the.one

  • 10. Data: 2005-01-30 07:28:02
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > spieszyl caly czas to rozumiem, ale jesli sie zmienia to tylko jesli ktos
    > przy tym grzebie. Innego wytlumaczenia nie ma. Chyba, ze system jest

    Informatycy w firmie tłumaczyli komuś takie zjawisko, jednak na obecną chwilę
    nie jestem w stanie przytoczyć ich uzasadnienia, jednak znając politykę tej
    firmy skłaniam się do teorii manipulacji przy systemie to +/- 30 min pracy
    więcej za dnia, w rozumieniu pracodawcy de facto wszyscy przychodzą pod
    czytnik o 15:00 opierając się na wskazaniach swoich zegarków podręcznych,
    jednak stoją i czekają aż na czytniku wybije 15:00 czyli +/- jakieś 15 min.
    tylko czas oszukany rano jest na korzysc pracodawcy.

    Muszę poszperaćdalej co z tym fantem zrobić, ale nie ukrywam, iż interesuje
    mnie również strona techniczna zagadnienia.