  • 1. Data: 2005-01-29 09:01:43
    Temat: Parkowanie
    Od: "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl>

    Witam.

    Zalozmy, ze przy ulicy stoi znak, pokazujacy, ze powinno sie parkowac na tej
    ulicy wzdluz chodnika.
    Jesli ktos zaparkuje w tym miejscu ukosem, wjeszdzajac dwoma kolami na
    chodnik (albo jednym kolem:)),
    NIE wjedzie kolami na zaden trwnik, bo go niema, a chodnika zostanie ze dwa
    metry - czy taki ktos lamie w tym momencie kodeks drogowy? Czy moze za to
    dostac mandat? Za zle parkowanie?

  • 2. Data: 2005-01-29 09:24:58
    Temat: Re: Parkowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl> napisał w wiadomości

    Skoro zaparkował niezgodnie z prawem, to łamie. A skoro łamie prawo, to
    popełnia w tym wypadku wykroczenie (niezastosowanie się do znaku) i może
    zostać ukarany. W praktyce, to już rzecz wysoce ocenna, na ile dany sposób
    zaparkowania powoduje komplikacje.

  • 3. Data: 2005-01-29 10:53:49
    Od: "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl>

> [...]
    > zostać ukarany. W praktyce, to już rzecz wysoce ocenna, na ile dany sposób

    Zadnych komplikacji. Opisze sytuacje. Na mojej ulicy kiedys wszyscy
    parkowali ukosem. Jest bardzo szeroka i w niczym to nie przeszkadzalo. Ale
    kiedys w jednym z budynkow (cala ulica - budynki wielorodzinne calkowicie
    prywatne) jeden z lokatorow poklucil sie z innymi. A ze mial znajomosci w
    urzedzie miasta, to na zlosc sasiadom zalatwil postawienie tego znaku. Bo
    wiedzial, ze jak wszyscy beda parkowac wzdluz, to nie ma zadnej szansy, zeby
    samochody sie zmiescily.
    Postawiono znak. Wszyscy go i tak ignorowali, bo tak byli przyzwyczajeni. A
    kilkanascie dni pozniej przyjechala straz miejska i zaczela zakladac blokady
    na kola. Mieli cztery blokady, wiec zalozyli w czterech samochodach, a jak
    kogos skasowali, to przekladali blokade do nastepnego. I tak skasowali cala
    ulice. Az w oczy klulo, ze to byla cala zorganizowana aklcja. Teraz polowa
    ludzi upycha samochody po innych ulicach, bo na naszej sie nie mieszcza. A
    zlodzieje maja uzywanie, bo polowa samochodow nie jest pilnowana.

  • 4. Data: 2005-01-29 11:14:01
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl> napisał:

    >Postawiono znak.
    Więc należy się do niego stosować !

    >Wszyscy go i tak ignorowali, bo tak byli przyzwyczajeni.
    Generalizujesz ('wszyscy'). Ci którzy do niego się nie zastosowali
    mogą zostać ukarani.

    >straz miejska i zaczela zakladac blokady na kola.
    Pojazd może być unieruchomiony przez zastosowanie tzw. blokady kół
    tylko w przypadku pozostawienia go w miejscu,gdzie jest to zabronione.

    >ludzi upycha samochody po innych ulicach, bo na naszej sie nie mieszcza.
    To 'ludzie' nie umieją napisać wniosku do władz (skoro jest
    wystarczające miejsce) o zmianę znaku organizującego ruch ?
    Czy ludzie się tylko od tego, aby głosować (lub nie) a potem narzekać
    lub łamać ustanowione prawo, przez tych których wybrali ?

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-01-29 12:00:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Pojazd może być unieruchomiony przez zastosowanie tzw. blokady kół
    > tylko w przypadku pozostawienia go w miejscu,gdzie jest to zabronione.

    W sposób niezgodny ze znakiem było zabronione.

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-01-29 12:50:35
    Od: "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" napisał w wiadomości

    > Generalizujesz ('wszyscy'). Ci którzy do niego się nie zastosowali
    > mogą zostać ukarani.

    Nie generalizuje. Piszac "wszyscy" mam na mysli dokladnie: "wszyscy". Jak
    bylo 50 samochodow zaparkowanych, to bylo 50 ukosem i ani jednego wzdloz:) I
    wszyscy zaplacili mandaty (no.. moze oprocz tych,. ktorzy zobaczyli co sie
    dzieje i zdazyli zabrac samochody zanim zalozono im blokade).

    > Pojazd może być unieruchomiony przez zastosowanie tzw. blokady kół
    > tylko w przypadku pozostawienia go w miejscu,gdzie jest to zabronione.

    I tu mam pytanie... A co w takim przypadku: Twoja zona/matka/ojciec nagle w
    domu upada na twarz, lapie sie za piersi i zaczyna charczec. Dzwonisz na
    pogotowie, a oni mowia, ze nie maja wolnej karetki. Wybiegasz z domu, lecisz
    pol kilometra na parking, wsiadasz w samochod, podjezdzasz pod dom, zeby
    zawiezc chorego ojca na pogotowie, wbiegasz do domu, wyprowadzasz chorego do
    samochodu, a tu.. blokada na kole. I numer telefonu pod ktory zadzwonic.
    Dzwonisz, a tam ci mowia, ze podjada za godzine bo teraz sa juz gdzie
    indziej... Wiem, ze to jest skrajny przypadek. Ale czy na pewno
    nieprawdopodobny?

    > To 'ludzie' nie umieją napisać wniosku do władz (skoro jest
    > wystarczające miejsce) o zmianę znaku organizującego ruch ?

    A Ty myslisz, ze ludzie znaja sie na przepisach i procedurach i ze wiedza,
    ze W OGOLE mozna cos takiego napisac?
    Jak by wszyscy takie rzeczy wiedzieli, to mieli bysmy samych prawnikow w
    kraju i nie byly by potrzebne studia prawnicze :)
    Ale teraz.. Jak juz wiem.. Postaram sie, zeby wszyscy sie dowiedzieli i
    zobaczymy, co z tego wyniknie.

    > Czy ludzie się tylko od tego, aby głosować (lub nie) a potem narzekać
    > lub łamać ustanowione prawo, przez tych których wybrali ?

    Ludzie narzekaja, bo 90% urzednikow panstwowych wykorzystuje nieznajomosc
    prawa petentow do ich oszukiwania. W jakim celu? A chociazby po to, zeby
    odeslac petenta do innego biura, zeby w spokoju kawe w pracy wypic. Sam
    mialem taki przypadek w zwiazku z otrzymanym mieszkaniem. Ale to juz calkiem
    inna historia.

  • 7. Data: 2005-01-29 12:53:45
    Od: "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości

    > Ale teraz.. Jak juz wiem.. Postaram sie, zeby wszyscy sie dowiedzieli i
    > zobaczymy, co z tego wyniknie.

    Tym bardziej, ze ulica ma okolo 800m dlugosci, a taki znak stoi tylko na
    odcinku okolo 100m miedzy dwoma skrzyzowaniami - tu wlsnie, gdzie mieszka
    ten gosc, ktory to zalatwil. Juz sam ten fakt swiadczy ze znak stoi bez
    sensu.

  • 8. Data: 2005-01-29 13:21:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    > domu upada na twarz, lapie sie za piersi i zaczyna charczec. Dzwonisz na
    > pogotowie, a oni mowia, ze nie maja wolnej karetki.

    Sam to wymyślasz??

  • 9. Data: 2005-01-29 13:27:03
    Od: "Ajgor" <ajgor@no_spam.wp.pl>

    Użytkownik "Leszek" napisał w wiadomości news:ctg2ki$bnn$1@opal.icpnet.pl...

    > Sam to wymyślasz??

    Nie :) Tego nie wymyslilem. Tego ze znakiem tez. Historia ze znakiem jest
    autentyczna i ma miejsce na mojej ulicy.
    A historia z zawalem to pomysl pewnego polityka, z ktorego pogladami w
    wiekszosci akurat sie nie zgadzam (uwazam, ze sa idiotycze), ale ta historia
    jednak przemawia do wyobrazni :) Gosc jest w ogole za zakazem stosowania
    blokad i to jest jego argument :)

  • 11. Data: 2005-01-29 13:27:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> napisał:

    >W sposób niezgodny ze znakiem było zabronione.
    W sposób tak, ale w ustawie wyraznie jest 'w miejscu', a NIE 'w
    sposób' - drobna różnica, ale jakże ważna, prawda ? ;-/

    Artur Golański