    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zbieranie odcisków palcy - JAKA PODSTAWA ?
    Date: 29 Jan 2005 19:48:28 +0100

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    > jest
    > zainteresowanych ?
    >
    > Jesli chodzi Ci o zastosowanie czytnikow linii papilarnych z systemow
    > kontroli dostepu to musze Cie zmartwic. Taki czytnik nie przechowuje calego
    > odcisku palca. W systemie jest tylko ciag znakow, powiedzmy jakas
    > jednokierunkowa "funkcja skrotu", ktora identyfikuje Twoj odcisk palca. I
    > nic wiecej. Nie da sie z tego odtworzyc wygladu odcisku palca, mozne jedynie
    > zweryfikowac czy palec przylozony do czytnika to ten sam co zapisany w
> [...]
    Przedstawię problem w rzeczywistości jakim jest, czytnik linii papilarnych źle
    funkcjonuje tj. rano podaje godzinę np. godz 8:10 kiedy jest 7:55 natomiast
    przy wyjściu z pracy zamiast wskazywać godzinę 16:00 wyświetla 15:40.

    Szykowane są zwolnienia z pracy, których uzasadnieniem jest nieprzestrzeganie
    czasu pracy przez pracowników, dodam iż NIKT NIE ODWAŻYŁ się zgłosić wadliwego
    działania czytnika, pomimo iż większość o tym mówi, zatem informacja w
    zakresie prawa do weryfikowania obecności pracowników w pracy BEZ
    UWAZGLĘDNIENIA w regulaminie pracy faktu iż owa weryfikacja dokonywana ma być
    przy wykorzystaniu czytnika linii papilarnych, ma stanowić swego rodzaju
    parasol ochronny, stąd to zagadnienie jest tak istotne.

    Do momwentu wprowadzenia czytników rejestracja dokonywana byłą przy pomocy
    weryfikajci dokonywanej przez pracownika działu kadr, co zostało określone w
    regulaminie, tj. pracownik ma obowiązek odnotowania swojego przyjścia i
    wyjścia z pracy w liście obecności, jednak po wprowadzeniu czytników regulamin
    sobie a rzeczywistość sobie.