    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 9 Aug 2014 22:40:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zaznaczenie firm na mapie

    On Sat, 9 Aug 2014, PlaMa wrote:

    > Robię wizytówkę z mapką i zadano mi trudne pytanie - czy mogę
    > przedstawić jakąś podstawę prawną, która byłaby dupochronem względem
    > wykorzystania na tej mapie nazw sklepów (Lidl, Tesco, McDonald). Samych
    > nazw, bez znaków towarowych i logotypów.

    Nazwa może być znakiem towarowym.
    Jeśli jest to firma (nazwa działalności gospodarczej), to zasadne
    jest jej podanie tam, gdzie... podaje się firmę :)
    Niemniej może chodzić tylko o "markę", czyli znak towarowy właśnie.

    > Możecie mnie naprowadzić?

    Art.154 do 158 prawa własności przemysłowej, nieaktualizowana treść:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca
    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/tytul-iii_znaki
    -towarowe-i-oznaczenia-geograficzne/?on=29.11.2013
    (aktualizowana jest na stronie sejmowej, ale w PDFie, i raczej nie
    spodziewałbym się zmiany "generaliów").
    Co do zasady, ta ochrona NIE ma na celu NIEpodawania prawdziwych
    informacji. Przyczepić się można, jak ktoś wystawia towar i pisze
    że "taki sam jak w Lidlu", ale nie tego, że opisuje towar z Lidla
    (może przy tym naruszyć inne przepisy :>, ale nie "znak towarowy")
    albo podaje adres sklepu, masz tam wprost wykluczenie ochrony
    dla takich przypadków.

    pzdr, Gotfryd