  • 1. Data: 2014-08-08 08:00:35
    Temat: Zmiana regulaminu Vectra - brak informacji
    Od: gosciu <g...@n...eu>

    Zmienili regulamin VECTRA pare miesiecy temu i jeszcze nic nie przyszlo,
    rachunki przysylaja normalnie
    Ale chyba chca zeby ludzie nie zrywali umow.
    Na jaki art można się powołać żeby zerwać umowe ?
    I chyba mają określony czas na wysłanie pisma o zmianie regulaminu.

  • 2. Data: 2014-08-08 14:12:59
    Temat: Re: Zmiana regulaminu Vectra - brak informacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2014, gosciu wrote:

> [...]
    > Na jaki art można się powołać żeby zerwać umowe ?
    > I chyba mają określony czas na wysłanie pisma o zmianie regulaminu.

    Chyba za dużo niewiadomych.
    Po pierwsze, nie jest oczywiste, że regulamin zmienił się "dla
    wszystkich". Całkiem częstą praktyką jest pozwolenie na "dokończenie"
    umów już zawartych na starych warunkach, m.in. po to aby uniknąć
    wypowiadania (przez klientów!), a dodatkowym bonusem jest, że potem
    w ramach "przedłużenia umowy" podesłać można nowy regulamin i założyć
    że większość tego nie przeczyta :>
    (pretekst do "przedłużenia umowy" może być różny, a szansa że
    klient nie doczyta spora).

    Osobna sprawa, to możliwość, że zgodziłeś się, iż taka zmiana może
    być wprowadzona metodą "publicznego powiadomienia", akceptując fakt
    że jak usługodawca zmieni regulamin i wystawi go np. na stronie, to
    po "rozsądnym czasie" (dwa tygodnie?) można przyjąć, iż "mogłeś
    się zapoznać".
    Trzeba by zajrzeć do umowy, czy tam nie ma podobnego haczyka.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-08-08 14:47:29
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2014-08-08 08:00, gosciu pisze:
> [...]
    > Na jaki art można się powołać żeby zerwać umowe ?
    > I chyba mają określony czas na wysłanie pisma o zmianie regulaminu.

    Kolega ostatnio przerabiał temat, więc mogę rzucić tu nieco światła.
    Regulamin się zmienił już dawno, ale informację o tym wysyłają do
    abonentów "sukcesywnie". Dopiero od momentu otrzymania informacji będzie
    Ci przysługiwać prawo do wypowiedzenia aktualnej umowy w ciągu 30 dni.
    Warto przy tym pamiętać, że w przypadku upłynięcia czasu na który była
    zawarta umowa na czas określony (np. 24 miesiące) zostaje ona
    automatycznie przedłużona na czas OKREŚLONY (chyba 6 miesięcy) bez
    możliwości wcześniejszego bezkarnego wypowiedzenia - według mnie to
    skandaliczna praktyka, niestety wiele osób podpisuje regulamin nie
    czytając go wcześniej i później są w przykry sposób zaskakiwani...

  • 4. Data: 2014-08-08 15:27:52
    Od: gosciu <g...@n...eu>

    W dniu 2014-08-08 14:47, kosmos pisze:

> [...]
    > skandaliczna praktyka, niestety wiele osób podpisuje regulamin nie
    > czytając go wcześniej i później są w przykry sposób zaskakiwani...

    heheh SUKCESYWNIE, wiec pewnie wysla przed zakonczeniem umowy, czy UOKiK
    czy ktoś nie moze im czegos zrobic? Powinni za to odpowiedziec i
    zapłacic dużą karę. Rachunki jakoś przysyłają normalnie