  • 1. Data: 2012-03-09 14:56:17
    Temat: Uprawa tytoniu na wlasny uzytek
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Na wstepie zaznaczam, ze jestem niepalacy i pytanie jest teoretyczne:

    Czy w Polsce legalna jest uprawa tytoniu (odmian uzytkowych) na wlasne
    potrzeby, czyli do palenia?

    Wiem, ze w czesci krajow UE dopuszcza sie niewielkie ilosci, a u nas
    podobno sa przepisy krajowe mowiace, ze nie wolno.

    Szukalem, nie moge znalezc. Tylko jakies akty prawne sprzed wojny.

    Czy ktos moglby przywolac przepisy zakazujace/zezwalaajce?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-03-09 20:32:23
    Temat: Re: Uprawa tytoniu na wlasny uzytek
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-09 14:56:17 +0000, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Czesc,
    >
    > Na wstepie zaznaczam, ze jestem niepalacy

    To świetnie, bo gdybyś był np. dyplomowanym wychowawcą przedszkolnym, to...

> [...]
    >
    > Wiem, ze w czesci krajow UE dopuszcza sie niewielkie ilosci, a u nas
    > podobno sa przepisy krajowe mowiace, ze nie wolno.

    Sejm, prawo, wyraz kluczowy, tytoń, chwila patrzenia i...

    > Czy ktos moglby przywolac przepisy zakazujace/zezwalaajce?

    Np.

    Dz.U. z 2003 r. Nr 223, poz. 2221
    Rozdział 6
    Przepisy karne
    Art. 71.
    1. Kto:
    1) wprowadza do obrotu chmiel lub produkty chmielowe bez certyfikatu albo
    świadectwa równoważności, przepakowuje chmiel lub produkty chmielowe
    bez nadzoru inspektora,
    2) znakuje opakowania chmielu lub produktów chmielowych niezgodnie z
    przepisami art. 36,
    3) nie przekazuje inspektorowi kopii umów lub innych dokumentów,
    potwierdzających
    przeniesienie własności oraz wydanie chmielu,
    4) nie przekazuje Głównemu Inspektorowi informacji o ilości i odmianach
    zebranego
    chmielu oraz miejscach położenia i wielkości powierzchni plantacji
    chmielu,
    5) uprawia tytoń poza rejonami uprawy i bez zawartej umowy kontraktacji,
    6) wprowadza do obrotu surowiec

    To - skoro masz wędkę - na ryby! Tzn. do dzieła.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-03-09 20:51:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 21:32:23 +0100, Bydlę napisał(a):

    > To świetnie, bo gdybyś był np. dyplomowanym wychowawcą przedszkolnym, to...

    To by bylo podejzrane :)

    > Dz.U. z 2003 r. Nr 223, poz. 2221

    Dzieki, szukalem googlem po frazach i nie moglem znalezc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-03-15 19:19:51
    Od: "alexpole" <alexpole@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Ale BYDLĘ Z CIEBIE
    [cytat]
[...]

    [/cytat]

    Pomerdałeś artykuły, a do tego ustawa nieaktualna! Tekst ujednolicony obecnie
    obowiązujący to:

    2221

    punkt 5. Uchylony ;-D

    hej ho hej ho na bucha by się szło!