    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Date: Sat, 10 Mar 2012 22:09:50 +0100

    prawidłowo. to zależy od lekarza a nie pracodawcy. Z tym ze lekarz
    jedzie po bandzie.
    trochę nie jego biznes czy kobita jest czy nie jest. Z drugiej strony to
    też zależy od rodzaju pracy. Gdybym ja zatrudniał i musiał szkolić,
    zażądałbym zwrotu kasy za szkolenia w dowolnym przypadku niemożności
    wykonywania pracy.
    nie. Prawne nie.
    postaw się jednak na miejscu pracodawcy.
    Skoro zatrudnia kogoś do wykonywania pracy, chce aby ta praca była
    wykonana i "Wisi mu" powód niewykonania. Teraz będzie musiał
    przeanalizować za i przeciw. czy lepiej poczekać ponad 6 miesięcy +
    zwolnienia na dziecko+ niewyspana matka, czy zwolnić i zatrudnić innego
    pracownika. Jeśli to mała rozwijająca się firma - kalkulator odpowie ze
    6m stagnacji to wielka strata. jeśli moloch - może poczekać.

    > NAwet jak potencjalny pracodawca zapyta, a ona nie powie, to żadnej
    > odpowiedzialności nie poniesie.

    tu bym taki pewny nie był. tzn być może to nie sprawa pracodawcy, być
    może niema prawa pytać ale jeśli zapyta: czy ma pani jamnika, osoba
    właśnie zatrudniana powinna odpowiedzieć prawdę albo odmówić odpowiedzi.
    jak bym to spokojnie podciągnął pod perfidne kłamstwo. Zatrudniać kogoś
    kto kłamie? Dziękuje, bezrobocie wysokie, znajdzie się ktoś inny.
    ToMasz