  • Date: Sat, 10 Mar 2012 22:31:03 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży

    W dniu 10.03.2012 22:09, ToMasz pisze:

    > też zależy od rodzaju pracy. Gdybym ja zatrudniał i musiał szkolić,
    > zażądałbym zwrotu kasy za szkolenia w dowolnym przypadku niemożności
    > wykonywania pracy.

    Taaak, człowiek ma np. wypadek (zwłaszcza przy pracy), a ty potem
    jeszcze od niego żądasz zwrotu kosztów szkolenia...

    Niezły z ciebie skurwysyn - nic dziwnego, że jak się pojawiasz w
    okolicy, to ludzie zaczynają przeklinać, nawet przy dzieciach.

    [ciach]

    > postaw się jednak na miejscu pracodawcy.
    > Skoro zatrudnia kogoś do wykonywania pracy, chce aby ta praca była
    > wykonana i "Wisi mu" powód niewykonania. Teraz będzie musiał
    > przeanalizować za i przeciw. czy lepiej poczekać ponad 6 miesięcy +

    Jakieś 6 miesięcy??

    > zwolnienia na dziecko+ niewyspana matka, czy zwolnić i zatrudnić innego

    Równie dobrze zwolnienia "na dziecko" może brać i ojciec, a niewyspani z
    reguły będą i ojciec, i matka.

    Będziesz musiał zatem ograniczyć zatrudnianie do osób bezdzietnych z
    gwarancją pozostania bezdzietnymi, którzy w dodatku na pewno nigdy nie
    "zabalują" wieczorem ani nie zachorują... ale niestety na pozytronowe
    humanoidalne roboty to będziesz musiał jeszcze dłuuuuuuuuugo czekać.

    [ciach]

    > tu bym taki pewny nie był. tzn być może to nie sprawa pracodawcy, być
    > może niema prawa pytać ale jeśli zapyta: czy ma pani jamnika, osoba
    > właśnie zatrudniana powinna odpowiedzieć prawdę albo odmówić odpowiedzi.
    > jak bym to spokojnie podciągnął pod perfidne kłamstwo. Zatrudniać kogoś

    Gacie sobie podciągnij.

    > kto kłamie? Dziękuje, bezrobocie wysokie, znajdzie się ktoś inny.

    No, zwłaszcza w marketingu trzeba zatrudniać idealnie prawdomównych ;->

    Swoją szosą tego typu pytania powinny być prawnie zakazane w procesie
    rekrutacji - i nie byłoby problemu.