  • 1. Data: 2006-02-17 08:57:35
    Temat: Zastrzeżony nr telefonu
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    Witam,

    Jak to ugryść:
    mam zastrzeżony nr telefonu a jednak mój operator przekazał go podmiotowi
    trzeciemu w celach marketingowych (pomimo że mam zastrzeżone także
    przetważanie w cel. mark. ale to inna sprawa). Podmiot trzeci wykorzystał
    ten nr do przekazania mi informacji marketingowej.
    Są tu dwie kwestie: 1- złamama ustawa o ochr. dan. osobowych - pójdzie do
    GIODO.
    2 - czy w/w sytuacja jest złamaniam także umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych? Nr zastrzeżony a przekazują go innemu podmiotowi.

    Czy należy mi się odszkodowanie?

    Może miał ktoś podobne przejścia lub wie jak to ugryść od strony prawnej.
    Będzę wdzięczny na sugestie.

    Pozdrawiam,
    FG

  • 2. Data: 2006-02-17 09:00:15
    Temat: Re: Zastrzeżony nr telefonu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    flagor wrote:

    > mam zastrzeżony nr telefonu a jednak mój operator przekazał go podmiotowi
    > trzeciemu w celach marketingowych

    A skąd wiesz?

    Spamery odezwali się do Ciebie po imieniu i nazwisku, czy ogólnie? (w
    tym drugim przypadku gnoje numer wybrali losowo)

  • 3. Data: 2006-02-17 09:03:40
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    wiadomości news:43f590b1$1@news.home.net.pl...

    > A skąd wiesz?
    >
    > Spamery odezwali się do Ciebie po imieniu i nazwisku, czy ogólnie? (w
    > tym drugim przypadku gnoje numer wybrali losowo)

    Nie :-), odezwali się w imieniu operatora. Dodatkowo w odpowiedzi na moje
    pismo operator przyznał się, że przekazał te dane.

  • 4. Data: 2006-02-17 09:16:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    flagor napisał(a):

    > Nie :-), odezwali się w imieniu operatora. Dodatkowo w odpowiedzi na moje
    > pismo operator przyznał się, że przekazał te dane.

    Możesz zacytować?

    Poza tym pragnę przypomnieć, że numer telefonu *NIE* mieści się w
    kategorii danych osobowych.

    M.

  • 5. Data: 2006-02-17 09:35:22
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    > Możesz zacytować?
    >
    > Poza tym pragnę przypomnieć, że numer telefonu *NIE* mieści się w
    > kategorii danych osobowych.
    >
    > M.

    To wiem, dlatego napisałem, że samo przetwarzanie danych po stronie
    operatora to jedno a przekazanie zastrzeżonego nr to drugie. W tej chwili
    nie mam tego pisemka przed sobą ale napisali mi, że z uwagi na wspaniałe
    nagrody pozwolili sobie przekazać ten nr.

  • 6. Data: 2006-02-17 09:43:19
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "flagor" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy należy mi się odszkodowanie?

    a jak udowodnisz szkodę ??

    macso

  • 7. Data: 2006-02-17 10:03:16
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "flagor" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jak udowodnisz szkodę ??
    >
    > macso

    właśnie się zastanawiam :-)
    Szkoda moralna.

  • 8. Data: 2006-02-17 12:57:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@n...home.net.pl>, Maciej Bebenek wrote:

    > Możesz zacytować?
    >
    > Poza tym pragnę przypomnieć, że numer telefonu *NIE* mieści się w
    > kategorii danych osobowych.

    Dlaczego?

    Renata

  • 9. Data: 2006-02-17 13:09:56
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "flagor"

    > właśnie się zastanawiam :-)
    > Szkoda moralna.

    jak się nei da wyliczyć ( na konkretnej podstawie)
    to nie może być mowy o odszkodowaniu

    macso

  • 10. Data: 2006-02-17 13:49:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Dlaczego?

    Bo nie spełnia ustawowego określenia, czym są dane osobowe. W
    szczególności, mając sam numer nie określisz kto z niego korzysta czy
    gdzie mieszka.

    M.