  • 1. Data: 2006-02-17 08:30:30
    Temat: czy zlodziej skladajacy do depozytu sadowego skradzione pieniadze jest strona?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    No to kolejny akt gehenny. Doszedl dzis do nas poczta list z sadu, w ktorym
    wszystko jest wyjasnione, czego Wysoki Sad Depozytowy sie domaga. Ponizej,
    oddzielone liniami, dwa teksty, za ktorych wklejenie (dlugosc) przepraszam.
    Pierwszy, to odpowiedz Sadu, drugi, to moja odpowiedz na wezwanie.

    Blagam o przeczytanie i podpowiedz, czy moje pismo jest trafne, jako
    odpowiedz na wezwanie Sadu do uzyskania zgody spadkobiercow zlodzieja na
    wyplacenie nam czesci naszego spadku.

    Osoby:

    X - spadkodawca
    Y - zlodziej, ktory podjal z konta X po jego smierci pieniadze, wplacajac je
    pozniej do depozytu sadowego po interwencji prokuratury, ktora z
    niewiadomych nam przyczyn nie postawila mu zarzutow.
    Spadkobiercy X - spadkobiercy po X, na podstawie prawomocnego wyroku sadu.

    ------------------------------

    WEZWANIE DO USUNIECIA BRAKÓW FORMALNYCH
    PISMA PROCESOWEGO I UISZCZENIA KSZTÓW SĄDOWYCH

    Sąd xxxxxxxxxx Wydział xxxx Cywilny w sprawie (z wniosku Spadkobiercy A o
    wypłatę z depozytu wzywa do:
    a) usunięcia braków formalnych wniesionego w dniu xxxxxx .2006r. pisma przez
    wskazanie danych oraz adresu zamieszkania uczestników
    b) uiszczenia tytułem kwoty xxxx zł w terminie tygodniowym od daty
    doręczenia niniejszego wezwania pod rygorem zwrotu pisma.
    d) złożenie oryginału lub uwierzytelnionego notarialnie odpisu
    pełnomocnictwa udzielonego przez Y i wykazanie uprawnienia do działania w
    jego imieniu w rozumieniu art. 87 par.1 kpc.

    - złożone pełnomocnictwo upoważnia do odbioru kwoty, ale nie do działania
    przed sądem jako stronę, pouczając że pismo winno być złożone w 3
    egzemplarzach wraz z ewentualnie dołączonymi załącznikami.

    pieczątka
    podpis sekretarza sądu

    ODPOWIEDZ:

    Niniejszym proszę o ponowną wykładnię Orzeczenia Sądu Depozytowego o
    Przyjęciu Depozytu, złożonego przez Y, anulowanie wezwania do uzupełnienia
    braków w zakresie punktu d) i wypłatę depozytu na podstawie złożonych
    pełnomocnictw Spadkobiercow X.

    W dniu xxxxxx 2001 r. zmarł w tragicznych okolicznościach X. Był on
    właścicielem konta w Banku xxxxxxx, do którego pełnomocnikiem za życia
    ustanowił Y. Y wszedł w posiadanie środków, złożonych w depozycie sądowym,
    popełniając przestępstwo bankowe, ponieważ wypłacając po śmierci X
    wymienione środki, naruszył warunki pełnomocnictwa do rachunku bankowego,
    które wygasło z dniem śmierci X. Tym samym zawłaszczył środki pieniężne
    należne spadkobiercom X, uzurpując sobie prawo do decydowania, co z nimi
    zrobić. Nadmieniam, że mimo powzięcia od rodziny X informacji o jego
    śmierci, Y mimo wszystko zdecydował się na to przestępstwo. Nie byliśmy w
    stanie podjąć środków przewidzianych kodeksem prawa cywilnego przeciw Y,
    ponieważ dopiero w dniu xxxxxx 2005 roku prawomocnym wyrokiem sądu staliśmy
    się spadkobiercami (Spadkobierca A i Spadkobierca B).

    Y powierzając depozyt udzielił Wysokiemu Sądowi pełnomocnictwa do wypłaty
    zawłaszczonych środków na rzecz spadkobierców X, a nie na rzecz
    spadkobierców Y. Decyzja, zawarta w postanowieniu Wysokiego Sądu o przyjęciu
    do depozytu sądowego, zawiera zarówno informację o tym komu ma być wypłacony
    depozyt, w jakiej wysokości, jakim tytułem i jakie mają być wypełnione
    prawne przesłanki, żeby mógł być wypłacony (postanowienie o nabyciu spadku).
    Oświadczamy niniejszym, że wszystkie warunki do wypłaty niniejszego depozytu
    zostały wypełnione w prawomocnych orzeczeniach sądów, określających nas
    (Spadkobiercę A i Spadkobiercę B) jako spadkobierców X, tym samym adresatów
    niniejszego depozytu.

    Wola wypłaty i określenie warunków wypłaty depozytu przez Sąd Depozytowy
    spadkobiercom X, zotały już wyrażone przez Y we wniosku o złożenie depozytu
    sądowego, ze wszystkimi wskazaniami dla Sądu Depozytowego. To o tym
    "wniosku" Y jest mowa w postanowieniu o przyjęciu depozytu przez Wysoki Sąd
    w paragrafie "z tym zastrzeżeniem, że kwota ta ma być wypłacona na jego
    wniosek po przedłożeniu postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku". Nie
    wymaga to nowego pełnomocnictwa, bo Y nie mógł udzielić pełnomocnictwa do
    wypłaty środków, które nie były jego własnością, które były i są własnością
    spadkobierców X, co Y potwierdził zeznaniami w prokuraturze, które załączam.

    Nadmieniam, że Y zmarł w xxxxxxx 2003 roku, za życia nie podważając
    należności niniejszego depozytu spadkobiercom X. Nadmieniam też, że żadne
    pełnomocnictwo Y czy jego Spadkobierców do wypłaty depozytu nie miałoby mocy
    prawnej, ponieważ depozyt nigdy nie był własnością Y ani jego Spadkobierców.
    Y był jedynie złodziejem zawartości depozytu, będącego własnością
    Spadkobierców X i wpłacił depozyt na podstawie interwencji prokuratury i na
    mocy zgody wszystkich członków postępowania spadkowego na polubowny zwrot
    pieniędzy tą drogą, realizując ich wolę, nie będąc jednakowoż
    upełnomocnionym do dysponowania składanymi do depozytu środkami ani
    wcześniej, ani w czasie składania depozytu, ani później.

  • 2. Data: 2006-02-17 08:50:12
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    a czy wczesniej w sadzie powiedzieliscie ze zeby wyplacic wam wasze
    pieniadze musi sie na to zgodzic Y, ktory nie mial prawa do tych
    pieniedzy??Wtedy moze sad by nakazal wyplate bez tej zgody.
    Moim zdaniem nie obejdzie sie bez jeszcze jednej sprawy w sadzie przeciw
    sadowi Depozytowemu. I Sad (taki co moze nakazac) tamtemu wyplate
    srodkow powinien to zrobic.

    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2006-02-17 08:56:57
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > sadowi Depozytowemu. I Sad (taki co moze nakazac) tamtemu wyplate srodkow

    a) nie mielismy pojecia, ze depozyt wymaga zgody Y... bylismy wrecz pewni,
    ze jego wniosek o zlozenie pieniedzy do depozytu 1) na rzecz przyszlych
    spadkobiercow; 2) po przedlozeniu wyroku o nabyciu spadku; 3) na wniosek
    Skladajacego Depozyt - oznacza, ze wlasnie to jest wniosek, ktory Y zlozyl o
    wyplate spadkobiercom tego depozytu.

    b) nie mielismy pojecia, ze zlodziej, ktory nigdy nie uzyskal zadnego tytulu
    prawnego do tych pieniedzy, moze byc w jakikolwiek sposob, przez jakikolwiek
    sad uznany prawomocnym dysponentem tych pieniedzy... dla mnie jest to na
    granicy lamania przez sad prawa, bo wyglada to tak, jakby sad trudnil sie
    pomocnictwem w paserstwie kradzionych pieniedzy...

    Krotko mowiac... najbardziej watpliwe dla mnie jest to, czy Y w ogole mogl
    byc STRONA w tym depozycie. A jezeli nawet byl - to zlozyl wniosek o
    zdeponowanie pieniedzy na rzecz spadkodawcow po X z zaznaczeniem, ze maja
    byc wyplacone po uzyskaniu przez nich prawomocnego wyroku o nabyciu spadku.
    Stwierdzenie, ze "na wniosek Y" bez okreslenia jakiejkolwiek daty, sugeruje
    moim zdaniem samoistnosc tego wniosku i brak koniecznosci jego wspierania
    drugim wnioskiem. Szczegolnie, ze Y nigdy nie podwazyl za zycia tego swojego
    wniosku, a juz nie zyje.

    Pozdrawiam,

    Tiger