  • 1. Data: 2006-02-17 08:51:35
    Temat: Akt notarialny pytanie ! PILNE
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

    Witam !
    Mam pytanie do szanownych grupowiczow
    Sprzedalem nieruchomosc na raty (znajomemu), wartosc na akcie wynosi 112 tys
    oczywiscie umowna cena byla duzo nizsza i teraz zaczely sie schody, otoz
    znajomy wplacil mi tylko zaliczke i w pewnym momencie stal sie
    niewyplacalny, niemoge sciagnac od niego pozostalych pieniedzy,a co
    najgorsze u notariusza podpisalem, ze nieruchomosc jest zaplacona !!! Co w
    takiej sytuacji robic ??!!!?? Zglosic do Prokuratury oszustwo ????
    Mam tylko jedno pokwitowanie wplaty z jego strony na 2 tys zł, w sumie
    otrzymalem 14 tys tak z reki do reki

    PROSZE O POMOC
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-17 09:13:49
    Temat: Re: Akt notarialny pytanie ! PILNE
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > niewyplacalny, niemoge sciagnac od niego pozostalych pieniedzy,a co
    > najgorsze u notariusza podpisalem, ze nieruchomosc jest zaplacona !!! Co w

    chyba pozostaje Ci tylko proces cywilny i dowodzenie ,ze nie dostales
    pienedzy... ale bedzie ciezko sam zlozyles oswiadczenie ,ze kase dostales

    dlaczego w akcie wpisaliscie cene wyzsza ??? dlaczego oswiadczles ,ze
    dostales kase??? jak wygladalo postepowanie drugiej strony.. wprowadzil Cie
    w blad ???

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-17 09:41:03
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

    > dlaczego w akcie wpisaliscie cene wyzsza ??? dlaczego oswiadczles ,ze
    > dostales kase??? jak wygladalo postepowanie drugiej strony.. wprowadzil
    > Cie w blad ???

    Zbyt duze zaufanie do znajomego, mielismy po akcie spisac odrebna umowe
    kupna na raty. Ale mam swiadkow ze niechcial podpisac takowej umowy i sie
    wymigiwl

  • 4. Data: 2006-02-17 09:45:22
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

    > Zbyt duze zaufanie do znajomego, mielismy po akcie spisac odrebna umowe
    > kupna na raty. Ale mam swiadkow ze niechcial podpisac takowej umowy i sie
    > wymigiwl

    I swiadkow ze niezaplacil calej naleznej mi kwoty !

  • 5. Data: 2006-02-17 09:57:33
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > dlaczego w akcie wpisaliscie cene wyzsza ??? dlaczego oswiadczles ,ze
    > dostales kase??? jak wygladalo postepowanie drugiej strony.. wprowadzil

    Rozumiem , ze on tez bedzie musial udowodnic, iz wypalcil taka kwote dla
    mnie a takowych dowodow niema moze udowodnic jedynie 14 tys ktore
    rzeczywiscie mi zaplacil

  • 6. Data: 2006-02-17 10:51:08
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Lookasik pisze:

    [..]

    > chyba pozostaje Ci tylko proces cywilny i dowodzenie ,ze nie dostales
    > pienedzy... ale bedzie ciezko sam zlozyles oswiadczenie ,ze kase dostales

    Proces cywilny jest przegrany z uwagi na zakaz prowadzenia dowodu przeciwko
    osnowie dokumentu(art. 247 kpc). Wprawdzie w tym konkretnym przypadku takie
    dowodzenie zd. m. nie prowadziloby do obejscia przepisow o formie, ale nie
    sadze by w sprawie zauktualizowala sie druga przeslanka, tj. by wystapily
    szczegolne okolicznosci uprawniajace sad do zezwolenia na przeprowadzenie
    takiego dowodu.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 7. Data: 2006-02-17 11:04:24
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

> [...]
    > szczegolne okolicznosci uprawniajace sad do zezwolenia na przeprowadzenie

    Jesli mozna to prosze jasniej bo niebardzo rozumiem

    W takim razie co robic ????!!! Czy w tym kraju niemozna domagac sie
    sprawiedliwosci ????

  • 8. Data: 2006-02-17 11:29:21
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl>

    Tomek <g...@v...pl> napisał(a):

    >Czy w tym kraju niemozna domagac sie
    > sprawiedliwosci ????

    Można. Nawet trzeba. Ale w tym kraju za głupotę też się płaci. Złożyłeś swój
    podpis pod własnym (nieprawdziwym) oświadczeniem i się dziwisz że zostałeś
    wydymany?? IMHO na własne życzenie.

    Jaka byłą przeszkoda, aby w akcie napisać, że została zapłacona tylko część
    pieniędzy, a reszta ma być zapłacona określonego dnia pod rygorem egzekucji?

    b.

  • 9. Data: 2006-02-17 11:41:45
    Od: "Tomek" <g...@v...pl>

> [...]
    > część
    > pieniędzy, a reszta ma być zapłacona określonego dnia pod rygorem

    No wlasciwie to zadna poprostu moja glupota i zbyt duze zaufanie do
    znajomego, z ktorym znam sie od dziecka

    Ale czy naprawde niemozna nic zrobic >??? przeciez skoro "niby" gosc mi
    zaplacil powinien miec jakies tego dowody (niemowie tu o akcie notarialnym)
    przeciez nie jest to mala suma ???!!???

  • 10. Data: 2006-02-17 11:55:40
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tomek" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy naprawde niemozna nic zrobic >??? przeciez skoro "niby" gosc
    > mi zaplacil powinien miec jakies tego dowody (niemowie tu o akcie
    > notarialnym) przeciez nie jest to mala suma ???!!???

    No daj spokoj.... Przeciez mogles wziac to w gotowce i teraz chcesz
    wziac drugi raz.... Nie ma obowiazku przelewow pomiedzy osobami
    fizycznymi chyba raczej. Raczej pomyslalbym o jakims Sierioży
    konkretnym i to szybko, bo normalnie to Ty tej sprawy chlopie nie
    zalatwisz raczej.

    marekz