    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek w PL po pracy za granicą
    Date: Wed, 26 Sep 2012 21:41:17 +0200

    Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k3uoon$1bu$1@news.task.gda.pl...
    > Witam
    >
    > Ojciec mojej znajomej przepracował ponad 365 dni w Holandii w związku z
    > czym może starać się o zasiłek dla bezrobotnych. Złożył dokumenty w PUP
    > i zarejestrował się jako bezrobotny, oczekując na druk e106 z Holandii.
    > Jednakże na druku e106 z urzędu holenderskiego nie uwzględniono okresów
    > kiedy był na urlopie. Z dokumentów które posiada z zakładu pracy wynika,
    > że opłącane były skłądki na ubezpieczenia, czyli istniała ciągłość
    > zatrudnienia. Niestety wojewódzki urząd pracy wydał decyzję odmowną po
> [...]

    Polski urząd opiera sie na holenderskim dokumencie i tu moim zdaniem nic
    nie wskóracie. Nie znam prawa holenderskiego, ale moim zdaniem tam należy
    szukać rozwiązania problemu. Skoro holenderski organ nie może wydać
    dokumentu, to moze zwrócić sie do Polskiej Ambasady w Holandii o pomoc w
    wyjaśnieniu sprawy? To można mailem załatwić. WYdaje mi sie to
    najsensowniejszym rozwiązaniem. Polska Ambasada jest powołana do pomocy
    Polakom na terenie tamtego kraju.