  • 1. Data: 2012-09-25 17:38:08
    Temat: "sprzedam nerkę" - nielegalne
    Od: m <m...@g...com>

    Za:
    http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/kraj/sprzedam-nerke-
    bo-dziecko-w-drodze-a-pracy-nie-ma,2,5255213,kiosk-w
    iadomosc.html

    żarty. Część zamieszcza je na zasadzie "a wpiszę, zobaczę, co się
    stanie". I nie do końca zdają sobie sprawę, że jest to nielegalne, co
    oczywiście nie zwalnia ich z odpowiedzialności. <<

    Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być
    nielegalne?

    p. m.

  • 2. Data: 2012-09-25 17:42:02
    Temat: Re: "sprzedam nerkę" - nielegalne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być nielegalne?

    Bo nie jesteś właścicielem swojego ciała.

  • 3. Data: 2012-09-25 18:02:18
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.09.2012 17:42, qwerty pisze:
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bo nie jesteś właścicielem swojego ciała.

    Nie jestem też właścicielem psa sąsiada. Czy jeżeli umieszczę ogłoszenie
    "sprzedam psa", popełnię przestępstwo/wykroczenie?

    p. m.

  • 4. Data: 2012-09-25 18:10:24
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Bo nie jesteś właścicielem swojego ciała.

    podejrzewam ze przedpisca pyta raczej o podstawe prawna tej tezy:

    "Za internetową propozycję sprzedaży narządów ogłoszeniodawcom
    grozi do roku więzienia"

  • 5. Data: 2012-09-25 18:24:04
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.09.2012 18:10, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > podejrzewam ze przedpisca pyta raczej o podstawe prawna tej tezy:
    >
    > "Za internetową propozycję sprzedaży narządów ogłoszeniodawcom

    O ile to mniej więcej rozumiem. Jeżeli handel narządami jest
    przestępstwem, to przygotowania do tego przestępstwa też są zabronione ...

> [...]
    > I nie do końca zdają sobie sprawę, że jest to nielegalne,
    > co oczywiście nie zwalnia ich z odpowiedzialności."

    ... to tego powyżej - nie.

    Skoro Pan Policjant wie że to jest głupi żart, to wie że to nie jest
    przygotowanie do przestępstwa. Wobec tego, co to jest?

    Jeżeli ogłoszę w internetach że "Sprzedam Kaczyńskiego za 1 EUR, dorzucę
    Tuska gratis" to co, handel żywym towarem i popełniam czyn przestępczy?

    p. m.

  • 6. Data: 2012-09-25 18:51:15
    Od: invalid <i...@i...invalid>

    On Tue, 25 Sep 2012 18:24:04 +0200, m wrote:

    > Jeżeli ogłoszę w internetach że "Sprzedam Kaczyńskiego za 1 EUR, dorzucę
    > Tuska gratis" to co, handel żywym towarem i popełniam czyn przestępczy?

    Na allegro? Wtedy mozna się spodziewać wyroku w stylu:
    <http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,390
    0671.html>

  • 7. Data: 2012-09-25 18:55:26
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.09.2012 18:51, invalid pisze:

    > Na allegro? Wtedy mozna się spodziewać wyroku w stylu:
    > <http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,390
    0671.html>

    W sensie, że ktoś wygra licytację i będzie mógł się skutecznie domagać
    ode mnie wydania mu żywego Tuska i Kaczyńskiego za wylicytowaną kwotę? ;)

    p. m.

  • 8. Data: 2012-09-26 02:16:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2012-09-25, m <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > oczywiście nie zwalnia ich z odpowiedzialności. <<
    >
    > Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być

    Pewnie z podobnego powodu dla, którego zażartowanie "halo? Czy to
    Urząd XYZ? podłożyłem wlasnie u was bombę. Pip pip pip pip." jest
    również. Takoż ukradznie komus roweru ("chciałem mu tylko zrobić
    kawał") i parę setek innych.

    Zresztą wKF, nie sądzę aby to (zażartowanie) było nielegalne,
    nielegalna jest oferta sprzedaży ale weź wytłumacz potem, że
    tylko żartowałeś a odpowiednie służby nie miały powodu do
    interwencji.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2012-09-26 06:41:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > nielegalna jest oferta sprzedaży ale weź wytłumacz potem, że
    > tylko żartowałeś a odpowiednie służby nie miały powodu do

    jeśłi udowodnisz ze już nie posiadasz nerki ;-)

  • 10. Data: 2012-09-26 09:07:18
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.09.2012 02:16, Marcin Debowski pisze:
    bo-dziecko-w-drodze-a-pracy-nie-ma,2,5255213,kiosk-w
    iadomosc.html

    > Pewnie z podobnego powodu dla, którego zażartowanie "halo? Czy to
    > Urząd XYZ? podłożyłem wlasnie u was bombę. Pip pip pip pip."

    To jest fałszywy alarm, stwarzanie zagrożenia itd...

> [...]

    > nielegalna jest oferta sprzedaży ale weź wytłumacz potem, że
    > tylko żartowałeś a odpowiednie służby nie miały powodu do

    Sęk w tym, że odpowiednie służby same widzą żart. A jednak nadal
    twierdzą że jest to nielegalne. No to wKF - why i na podstawie czego?

    p. m.