  • 151. Data: 2010-09-06 07:44:06
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i612u5$ftu$1@inews.gazeta.pl...

    > Chodziło mi o bezpieczeństwo fizyczne. Czyli dzieci by nie musiały
    > opuszczać budynku szkolnego.

    Uważasz, że *tylko* o bezpieczeństwo chodzi?
    Dlaczego więc z religii (nieobowiązkowej przecież) są oceny, w dodatku
    oceny umieszczane na świadectwie, w dodatku oceny uwzględniane w średniej
    ocen, przez co uczeń nie uczęszczający na religię zawsze będzie w jakiś
    sposób poszkodowany przez fakt, że nie jest w stanie zdobyć dobrej oceny z
    jeszcze jednego przedmiotu? Od razu zaznaczę, że lekcje etyki,
    religioznawstwa czy co tam jeszcze miano wprowadzić dla "heretyków" miast
    religii, pozostają w miażdżącej liczbie przypadków jedynie w sferze marzeń.

    K.

  • 152. Data: 2010-09-06 08:16:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 20:06:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Można oczywiście się zastanowić, czy nie powinien od tego
    > zapłacić podatku, ale w takiej sytuacji każdy z wiernych płaciłby go dwa
    > razy. Raz od swojeg dochodu i raz póxniej w dochodach księdza.

    To teraz pojechałeś Robert :)))
    Od mojego dochodu (wynagrodzenie za pracę) płatnik odlicza mi zaliczkę na
    podatek. Z netta płacę za żarcie, za energię elektryczną, za wodę itd. -
    każda z tych rzeczy jest później ZNOWU opodatkowana.
    Więc Twoja sugestia jest do d..y. ;)

  • 153. Data: 2010-09-06 08:19:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 10:16, Herald pisze:

> [...]
    > podatek. Z netta płacę za żarcie, za energię elektryczną, za wodę itd. -
    > każda z tych rzeczy jest później ZNOWU opodatkowana.

    Sugestia bardzo dobra - znieść podatek "dochodowy".

    --
    Liwiusz

  • 154. Data: 2010-09-06 08:23:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 05 Sep 2010 19:45:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Socjalista wybierze sposób pierwszy, liberał - drugi.

    To tak jak ty ze swoimi pojeb...i pomysłami z likwidacją zusu jesteś
    liberałem :)
    Chcesz wkładać MOJE pieniądze do kieszeni OFE a brać ze ZUSu.
    będziesz pasł debili z OFE, którzy nie pozwolą sobie już na zmniejszenie
    procentu przekazywanego do OFE. To jest wg ciebie liberalne - pfff :)))

  • 155. Data: 2010-09-06 08:26:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 10:23, Herald pisze:

    > Chcesz wkładać MOJE pieniądze do kieszeni OFE a brać ze ZUSu.
    > będziesz pasł debili z OFE, którzy nie pozwolą sobie już na zmniejszenie
    > procentu przekazywanego do OFE. To jest wg ciebie liberalne - pfff :)))

    Coś Ci się chyba pomieszało.

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2010-09-06 12:41:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Cokolwiek byśmy o księżach myśleli, to przecież wierni im te pieniądze
    > dają - przeważnie zupełnie dobrowolnie. Jedynymi wyjątkami są chrzty,
    śluby

    mi tez mama moze dawac dobrowolnie przez kolejne 3 lata po 2000 zlotych
    miesiecznie ?

    > i pogrzeby, bo zakładając, że ktoś chce to zrobić po chrześcijańsku, no to
    > bez księdza nie sposób to przeskoczyć. W wypadku składek niedzielnych, czy
    > mszy w intencji już nie można doszukać się żadnego wymuszania. Składka
    > niedzielna teoretycznie idzie na utrzymanie kościoła jako budynku zgodnie
    > parwem kanonicznym - z tego co pamiętam. Pieniądze "za mszę" są dochodem
    > własnym księdza. Można oczywiście się zastanowić, czy nie powinien od tego
    > zapłacić podatku, ale w takiej sytuacji każdy z wiernych płaciłby go dwa
    > razy. Raz od swojeg dochodu i raz póxniej w dochodach księdza.

    ale czy US interesuje z jakiego zrodla uzyskujesz dochod ? Masz go wykazac i
    zaplacic podatek.

    Icek

  • 157. Data: 2010-09-06 12:45:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale tylko podatku tych, którzy zechcą takowy odpis uczynić.
    > Co jednak z tacowym, "dobrowolnymi cołaskami" za śluby, chrzciny,
    pogrzeby,
    > pokropki itp.?

    z tacowym moze byc problem ale z datkami indywidualnymi typu pogrzeby i
    komunie to nie moze dac wydruku z kasy fiskalnej ???

    > Co z podatkami od sprzedaży dewocjonaliów, eksploatowania cmentarzy i
    innych
    > nieruchomości?

    a tu tez nie mozna kasy ?

    Icek

  • 158. Data: 2010-09-06 12:49:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Niby czemu muszą?

    ja tez musze z czegos zyc

    Icek

  • 159. Data: 2010-09-06 12:50:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Są zwolnione, jhak odszkodowania przykłądowo i szereg innych rzeczy. Też
    > można sie zastanawiać czemu.

    jakie odszkodowania sa zwolniene z opodatkowania ????

    Jak firma ma auto, nagle ktos to auto stuknie, ubezpieczyciel wyplacic 10
    tys odszkodowania to ta firma nie placi od tego podatku ?

    Icek

  • 160. Data: 2010-09-06 12:58:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Ja jako katoliczka też mogę odprawić ceremonię pogrzebową, tylko, że
    >cmentarze są własnością kościołów, więc.....

    nie do konca. W duzym miescie cmentarze sa komunalne. Jednak na malych
    wsiach bez zgody kleru na takim przykoscielnym cmentarzu nie mozesz zostac
    pochowany

    Icek