  • 81. Data: 2023-04-03 17:17:01
    Temat: Re: Zarzuty z dupy cd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sieć akurat czasem nie działa, ale z tym Policja sobie radzi w inny
    > sposób. Natomiast legitymowanie często robi się w  terenie i tu w górach
    > już spokojnie są miejsca, gdzie nic nie działa.

    W górach ich ten kloszard pobił? Po zatrzymaniu odprowadzili go do izby
    zatrzymań w schronisku i tam też zasięgu nie było. Prokurator na orlej
    perci urzędował?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2023-04-03 20:16:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 16:47, J.F pisze:

    > Ale tu ustalali na komisariacie.

    Tak. Wiem. Choć nie ma takiej pewności. Mogli w terenie i potem już nikt
    tego nie weryfikowało.

    > Skoro zle ustalono tożsamość, to cos zawiodło.
    > No chyba, ze twierdzisz, ze dobrze ustalono, a teraz oskarżony "rżnie
    > głupa".

    Nie byłby to pierwszy przypadek.

    > Co owsszem - wykluczyc nie mozna, ale cos mi sie widzi, ze Shrek ma tu
    > racje - pismaki dobrze piszą, że nie ta osoba, a głupa to rżną teraz
    > kulsony z komisariatu wraz z prokuratorem.

    Jeśli nie masz dokumentów, to najprościej podać dane brata. W zasadzie
    na wyrywki wszystkie dane znasz, a datę urodzenia i imię nie jest trudno
    zapamiętać. Policjant odpyta dane a nawet zdjęcie z dowodu obejrzy i
    ponieważ te zdjęcia bywają nieaktualne, to ma to sporą szansę się udać.

    Ale to tylko przykładowy scenariusz, bo możliwości znacznie więcej.
    Poprzez dowody kolekcjonerskie, bliźniaków itp. Ale to takie w sumie
    uniewinniające policjantów, bo i mógł się ktoś po prostu pomylić, a
    potem tego nikt nie weryfikował.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2023-04-03 20:35:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 20:16:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. Wiem. Choć nie ma takiej pewności. Mogli w terenie i potem już nikt
    > tego nie weryfikowało.

    Od nietrzezwego? Bez dokumentów?

> [...]
    > zapamiętać. Policjant odpyta dane a nawet zdjęcie z dowodu obejrzy i
    > ponieważ te zdjęcia bywają nieaktualne, to ma to sporą szansę się udać.

    Owszem.

    Bo inaczej ... zastanawiajace - tak dobrze znal dane, czy policjanci
    cos dopisali "z komputera" ?

    > Ale to tylko przykładowy scenariusz, bo możliwości znacznie więcej.
    > Poprzez dowody kolekcjonerskie,

    Z prawdziwymi danymi?
    No ale dowodu nie mial, nawet kolekcjonerskiego.

    > bliźniaków itp. Ale to takie w sumie
    > uniewinniające policjantów, bo i mógł się ktoś po prostu pomylić, a
    > potem tego nikt nie weryfikował.

    J.

  • 84. Data: 2023-04-03 21:56:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 17:17, Shrek pisze:

    > W górach ich ten kloszard pobił? Po zatrzymaniu odprowadzili go do izby
    > zatrzymań w schronisku i tam też zasięgu nie było. Prokurator na orlej
    > perci urzędował?

    Odpowiedź dotyczyła ogólnie sytuacji, a nie tej konkretnej. Ja Ci mogę
    wskazać miejsca na krajówkach u nas, gdzie przez kilometr żadna sieć nie
    działa. Jest ich coraz mniej, ale są. Nie trzeba w Tatry wchodzić.
    --
    Robert Tomasik

  • 85. Data: 2023-04-03 22:03:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 20:35, J.F pisze:

    > Od nietrzezwego? Bez dokumentów?

    Jeśli był komunikatywny?

    > Owszem.
    > Bo inaczej ... zastanawiajace - tak dobrze znal dane, czy policjanci
    > cos dopisali "z komputera" ?

    No przecież teraz się nikt do tego nie przyzna, nawet, jakby tak było.
    Chcę mieć nadzieję, ze nikt tego tak nie zrobił.

    > Z prawdziwymi danymi?
    > No ale dowodu nie mial, nawet kolekcjonerskiego.

    Pisałem ogólnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2023-04-03 22:07:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odpowiedź dotyczyła ogólnie sytuacji, a nie tej konkretnej.

    Jak zwykle.

    Ja Ci mogę
    > wskazać miejsca na krajówkach u nas, gdzie przez kilometr żadna sieć nie
    > działa. Jest ich coraz mniej, ale są. Nie trzeba w Tatry wchodzić.

    A ja ci mogę wskazać gdzie działa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-04-03 23:03:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 22:03:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli był komunikatywny?

    A potem co - z kapownika przepisac?

    Ale chyba był srednio komunikatywny, bo za cos został "zgarnięty".

    > No przecież teraz się nikt do tego nie przyzna, nawet, jakby tak było.
    > Chcę mieć nadzieję, ze nikt tego tak nie zrobił.

    Caly koomisariat oskarzyc, i posadzic az sie przyzna ten co zawinił
    :-)

    J.

  • 88. Data: 2023-04-03 23:21:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 23:03, J.F pisze:

    > A potem co - z kapownika przepisac?

    Często tak się robi akurat. Raz ustalasz tożsamość, a potem kolejno
    przepisujesz do kolejnych protokołów. Wyobraź sobie, że przychodzisz
    złożyć zawiadomienie o włamaniu. Policjant Cie legitymuje i sporządza
    protokół. A potem jedziecie razem na miejsce włamania celem oględzin.
    Nie zdziwiło by Cie, jakby tam na tym miejscu kolejny raz Cię legitymował?

    > Ale chyba był srednio komunikatywny, bo za cos został "zgarnięty".

    Nie wiemy tego. Ale żeby być tak nawalonym, by przez pomyłkę dane innej
    osoby podać?

    > Caly koomisariat oskarzyc, i posadzic az sie przyzna ten co zawinił
    > :-)

    Głupi pomysł w założeniu. Na protokole jest wskazana osoba, która tę
    tożsamość ustaliła. Pisze tam również na jakiej podstawie to uczyniła.
    teraz trzeba sprawdzić ewentualnie, czy zapis odpowiada prawdzie. Bo jak
    odpowiada, to "wypadek przy pracy" i tyle. Jak ktoś nie dopełnił
    formalności, to powinien za to ponieść odpowiedzialność. Tak, czy siak,
    skoro jest wątpliwość, to trzeba to wyjaśnić i przemyśleć, co zrobić, by
    w przyszłości tego nie było.

    --
    Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-04-04 07:21:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 23:21:34 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > protokół. A potem jedziecie razem na miejsce włamania celem oględzin.
    > Nie zdziwiło by Cie, jakby tam na tym miejscu kolejny raz Cię legitymował?

    A nie powinno mnie zdziwic, ze te protokół z zawiadomienia wpisuje w
    kapownik?
    Chyba tego nie widziałem.

    Wiec skad przepisuje na miejscu oględzin?

    > Nie wiemy tego.

    "pijany leżał na przystanku". Tyla pismaki napisały.

    > Ale żeby być tak nawalonym, by przez pomyłkę dane innej
    > osoby podać?

    I to na tyle dokładnie, ze wszystko sie zgadzało.

    Podejrzania sprawa :-)

    > Głupi pomysł w założeniu.

    Przeciez podobala ci sie odpowiedzialnosc zbiorowa :-)

> [...]
    > odpowiada, to "wypadek przy pracy" i tyle. Jak ktoś nie dopełnił
    > formalności, to powinien za to ponieść odpowiedzialność.

    Dwoch ich tam było na przystanku, kolejni w komisariacie ...

    > Tak, czy siak,
    > skoro jest wątpliwość, to trzeba to wyjaśnić i przemyśleć, co zrobić, by
    > w przyszłości tego nie było.

    Nic tak nie polepszy, jak pare tygodni spędzonych w areszcie :-)

    J.

  • 90. Data: 2023-04-04 07:35:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2023 o 07:21, J.F pisze:

    > I to na tyle dokładnie, ze wszystko sie zgadzało.

    Jeśli się zgadzało to znaczy że:

    1 - żul był znacznie sprytniejszy niż wyglądał i nauczył się tak na
    pamięć danych (i to nie tylko podstawowych) innej osoby, że pijany
    potrafił je sobie przypomnieć - raczej wykluczone, chyba że nie był w
    rzeczywistości pijany - przecież trzeba podać powód interwencji -
    rozporządznie nie precyzuje czy prawdziwy;)

    2 - policjant wypełnił to za niego. Niekoniecznie celowo - wcale bym się
    nie zdziwił gdyby żula znał osobiście, bo żule to zwierze o silnym
    terytorialiźmnie i jego dane miał w kapowniku. Tylko przepisał nie te,
    stąd teraz im się dupa pali i zamiast sprawę od ręki wyjaśnić kombinują
    co tu zrobić;)

    > Przeciez podobala ci sie odpowiedzialnosc zbiorowa :-)

    No ale do roberta to nie tak. Nie do roberta:P

    > Nic tak nie polepszy, jak pare tygodni spędzonych w areszcie :-)

    Bez przesady. Trzeba ukarać, ale tydzień to przesada. Obywatel posiedzi
    48 to na drugi raz grzecznie panów policjantów przeprosi że się pomylili
    i wszystkim będzie się żyło lepiej. Tydzień aresztu to za recydywę - jak
    drugi raz się pan policjant pomyli, to znaczy że z obywatelem coś jednak
    nie tak:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!