  • 1. Data: 2023-03-24 09:40:57
    Temat: pozyskanie informacji od firmy
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Na poczet przygotowania się do sprawy sądowej (będę pozwanym) chciałbym
    pozyskać bardzo ogólne informacje od pewnej firmy. Nie jest ona powodem,
    ale jest właścicielem czegoś na co miała prawdopodobnie umowę z powodem,
    i co jest istotne w całej sprawie.

    Napisałem pismo z prośbą o te ogólne informacje. Konkretnie spytałem,
    czy miała faktycznie umowę z powodem (bo może mi się na przykład
    wydaje), oraz -- jeśli miała -- to kiedy ta umowa obowiązywała (zakres
    dat).

    Dostałem odpowiedź, że ze względu na tajemnicę handlową mi nie odpowiedzą.

    I mam pytania.
    1) Czy mogę w takim razie powołać ich na świadka w procesie i wtedy
    uzyskać te informacje?
    2) Czy mogę pozyskać te informacje wcześniej, przed procesem, aby z tą
    wiedzą lepiej przygotować się do obrony? Wolałbym ten wariant.

    Krystek

  • 2. Data: 2023-03-24 21:03:46
    Temat: Re: pozyskanie informacji od firmy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2023 o 09:40, Krystek pisze:
    > 1) Czy mogę w takim razie powołać ich na świadka w procesie i wtedy
    > uzyskać te informacje?

    Oczywiście, choć sąd może nie zaakceptować takiego wniosku. Nie znając
    sprawy trochę trudno oszacować.

    > 2) Czy mogę pozyskać te informacje wcześniej, przed procesem, aby z tą
    > wiedzą lepiej przygotować się do obrony? Wolałbym ten wariant.

    Tu nic na siłę, ale może pomoże grzeczne wyjaśnienie w emailu, że ma to
    dla Ciebie znaczenie prawne i jeśli będą trwali przy oporze, to będą się
    musieli "przespacerować" do sądu. To często pomaga omijać takie bariery :-)

    --
    Robert Tomasik