  • 1. Data: 2005-09-12 07:57:21
    Temat: Zapytanie o dowód - art.33 ust. o ewid. ludn. i dow. osob.
    Od: <f...@g...pl>

    Art. 33 Dowodu osobistego nie wolno zatrzymywać, z wyjątkiem przypadków
    określonych w ustawie.

    Jakie to są przypadki, i jak ustawa to precyzuje?? Bo w tej w.w. nic na ten
    temat nie widzę. Generalnie chodziłoby mi głównie o to, kto może zatrzymac
    dowód osobisty.

  • 2. Data: 2005-09-12 21:32:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na ten
    > temat nie widzę. Generalnie chodziłoby mi głównie o to, kto może

    Pierwszy przykład to kodeks postępowania karnego. Jak sfałszujesz
    jakiś zapis w dowodzie, to organa ścigania, mogą Ci ten dowód
    zatrzymać jako dowód w sprawie. Zatrzymuje się dowody osobiste
    odbywającym kary pozbawienia wolności. Dawniej się zabierało
    żołnierzom przy zasadniczej służbie wojskowej, ale chyba teraz już
    tego nie robią (nie chce mi się szukać). Dawniej zatrzymywano dowód w
    chwili wydania paszportu i zwracano po zwrocie paszportu - teraz tego
    nie ma na pewno. Jeśli dowód osobisty jest dowodem zniżki u
    przewoźnika, to w wypadku stwierdzenia podejrzenia jego przerobienia
    ma on prawo dokument zatrzymać (prawo przewozowe). Chwilowo nie
    przychodzi mi nic więcej do głowy.