  • 1. Data: 2005-09-12 07:28:34
    Temat: Zajęcie poborów
    Od: "styx" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Proszę grupowiczów o poradę.
    W piątek odebrałem z poczty pismo od komornika o zajęciu moich poborów w
    związku z długiem wobec Żagla z 2001r. Wierzytelnośc opiewa (z kosztami i
    odsetkami) na ok. 1900zł.To fakt, dług ten trochę pokpiłem, no i stało się.
    Akurat jestem po wypłacie i w sobotę dokonałem wpłaty na konto komornika w
    wysokości 1000zł.(zarabiam 3000) Zadzwoniłem dzisij do sekretariatu komornika i
    powiadomiłem Panią o tym fakcie oraz zadeklarowałem się dokonać wpłaty
    pozostałej części wierzytelności(900 zŁ.) na koniec m-ca.Poinformowano mnie, że
    komornik nie może zmienić kwoty egzekucji i tak zabiorą mi 50% poborów (1500zł.
    10 nast. m-ca.)a potem się "z panem rozliczymy" usłyszałem.
    Jak to jest, przecież powstanie wtedy swego rodzaju "nadpłata".
    Czy nie można tego jakoś zmienić.
    Cy są na to jakieś przepisy prawne?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2005-09-12 09:06:14
    Temat: Re: Zajęcie poborów
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "styx" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10 nast. m-ca.)a potem się "z panem rozliczymy" usłyszałem.
    > Jak to jest, przecież powstanie wtedy swego rodzaju "nadpłata".

    Witam
    Udać się do komornika i okazać DOWÓD WPŁATY
    Oryginał zatrzymaj sobie/nie oddawaj komornikowi/
    Jeżeli w trakcie rozmowy mimo przedstawionego dowodu wpłaty , komornik
    nadal nie uzna tej wpłaty to napisz skargę do Prezesa Sądu Rej. któremu
    podlega ów komornik
    Pozdrowienia KK

  • 3. Data: 2005-09-12 09:23:03
    Od: "styx" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozdrowienia KK
    >
    > Dzięki za odpowiedż ale panienka w kancelarii komorniczej ma tą wpłatę nawet
    już w systemie (uznała ją) lecz powtarzam, nie może zmienić kwoty zajęcia, jaka
    poszła do pracodawcy, tak twierdzi. W tym przypadku po spłacie przeze mnie
    całosci zadłużenia (co stanie się przed kolejną pensją) firma i tak odprowadzi
    wymagane zajęcie a wierzytelność będzie juz dawno spłacona, czy dobrze rozumuję?
    Tutaj jest chyba potrzebna jakaś korekta sumy wierzytelności ze strony komornika

  • 4. Data: 2005-09-12 11:00:20
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > rozumuję?
    > Tutaj jest chyba potrzebna jakaś korekta sumy wierzytelności ze strony

    Witam ponownie
    Obowiązkiem komornika jest dopilnowanie i zawiadomienie zakładu o
    zakończeniu egzekucji., i zapewne to uczyni po otrzymaniu pozost.
    zadłużenia.
    Pozdrawiam KK

  • 5. Data: 2005-09-13 09:25:19
    Od: "Stolat" <cyrax[bez smieci]@go2.pl>

> [...]
    > 10 nast. m-ca.)a potem się "z panem rozliczymy" usłyszałem.
    > Jak to jest, przecież powstanie wtedy swego rodzaju "nadpłata".

    Czy mieszkasz na Dolnym Śląsku ? Jeżeli tak to odezwij się to Ci pomogę .

    Pozdrawiam Michał