  • 11. Data: 2009-05-03 10:10:59
    Temat: Re: Zaplata - wieksza suma
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > No nie wiem. Przy przelewie na rachunek w tym samym
    > banku, to nawet pewność jest 200%, bo moge wyjść z banku
    > z wyciągiem z tą kwota już na moim rachunku, a nie z jakimś tam czekiem :-)

    A skad wiesz, ze ktokolwiek przeleje ci duza kwote pieniedzy PRZED
    podpisaniem umowy? Nieufnosc dotyczy obu stron. W przypadku czeku
    potwierdzonego do jego przekazania dochodzi u notariusza, ktory
    oprocz faktu protokolowania odgrywa tez role zaufanej strony trzeciej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-05-03 12:51:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No nie wiem. Przy przelewie na rachunek w tym samym
    > banku, to nawet pewność jest 200%, bo moge wyjść z banku
    > z wyciągiem z tą kwota już na moim rachunku, a nie z jakimś tam czekiem
    > :-)

    Ale nie zrobisz tego u notariusza. Czek możesz w jego obecności przekazać,
    a co więcej może on za kilka złotych poświadczyć własnoręczność podpisu na
    nim, co w zasadzie teoretycznie gwarantuje wypłatę czeku potwierdzonego
    przez bank.

  • 13. Data: 2009-05-03 15:14:50
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Piko pisze:
    > Przy sprzedazy nieruchomosci bez posrednika, kiedy suma zaplaty jest
    > zbyt duza zeby zaplacic gotowka, jak uniknac sytuacji ze podpisze akt
    > sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze
    > beda na moim koncie?

    Jak zaufania brak to moze depozyt notarialny? (ale notariusze generlanie
    niechetni sa do tego typu rozwiazan, bo jest z tym troche wiecej zabawy).

    Ewentualnie moze jakis rachunek powierniczy w banku (ale tego nie
    trenowalem, tylko slyszalem ze coraz popularniejsze ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 14. Data: 2009-05-03 16:36:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > ... a co więcej może on za kilka złotych poświadczyć
    > własnoręczność podpisu na nim,

    Na czeku? A po co?

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-05-03 18:07:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > Na czeku? A po co?

    Po to, aby zaraz po wyjsciu od notariusza nie pomaszerowal na policje
    z haslem: wreczylem mu gotowke, a on grozbami wymusil na mnie dodatkowe
    wreczenie czeku potwierdzonego. Przy duzych kwotach wszystkie chwyty
    dozwolone.

    Jeszcze lepszym mykiem, ale ze strony kupujacego jest zlozenie
    czeku do depozytu u notariusza z zastrzezeniem wydania dopiero
    po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
    czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

    Jezeli sie ujawnia jako wady prawne, to mozna zdazyc zablokowac
    wydanie czeku.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2009-05-03 18:27:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > z haslem: wreczylem mu gotowke, a on grozbami wymusil na mnie dodatkowe
    > wreczenie czeku potwierdzonego. Przy duzych kwotach wszystkie chwyty

    Pytanie brzmi: Po co potwierdzenie podpisu na czeku skoro jest ono bez
    znaczenia:
    a. dla banku;
    b. d;la policji w tej hipotetycznej sytuacji (formę płatności ustalono w
    umowie).

> [...]
    > po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
    > czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

    1. Nic za darmo - depozyt też.
    2. A jak ujawinoią się po roku? Żdne zabezpieczenie.

    > Jezeli sie ujawnia jako wady prawne, to mozna zdazyc zablokowac
    > wydanie czeku.

    O, w jaki sposób?

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-05-03 19:14:12
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
    > czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

    A skad zalozenie ze strony nie sprawdzaja ksiegi wieczystej przed
    transakcja?

    (choc w sumie to jednak calkiem czeste zjawisko...)

    --
    pozdr
    luck

  • 18. Data: 2009-05-03 20:47:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Icek napisal:
    > nawet jak sprawdzaja to moze byc taka sytuacja, ze 3 notariuszy sprawdzi. U
    > 3 niemal na raz ktos sprzeda nieruchomosc
    > I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

    Z tego co pamietam z orzecznictwa - tak.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-05-03 20:47:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    3 niemal na raz ktos sprzeda nieruchomosc

    I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

    Icek

  • 20. Data: 2009-05-03 22:03:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > znaczenia:
    > a. dla banku;
    > b. d;la policji w tej hipotetycznej sytuacji (formę płatności ustalono w

    Oosbiście kiedyś spotkałem sie z taką sytuacją, że taki czek podpisany
    został wręczony drugiej stronie jako zapłata. W banku okazało się, że
    podpis nie zgadza się ze wzorem podpisu. Pieniędzy nei wypłacono.
    Teoretycznie jeszcze może taki czek zostać podpisany przez zupełnie inną
    osobę, jeśli gość wręcza czek podpisany wcześniej.

    > 1. Nic za darmo - depozyt też.
    > 2. A jak ujawinoią się po roku? Żdne zabezpieczenie.

    Ale pradopodobienstwo, ze się ujawnią po roku, zamiast 30 dniach jest
    diametralnie różne.

    > O, w jaki sposób?

    Przez Prokuratora chociażby.