  • 1. Data: 2009-05-02 06:31:12
    Temat: Podatek od spadku (trzecia linia)
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    Tlo:
    Dostalem spadek. Powiedzmy mieszkanie (warte 200 000 zl). Jestem
    trzecia linia. Postepowanie spadkowe juz przeprowadzone i
    uprawomocnione w styczniu 09.

    Problem:
    problemem jest podatek. Od spadku w III linii trzeba zaplacic 20% i z
    tego co wiem ucieczki nie ma... natomiast jezeli bede chcial sprzedac
    mieszkanie w czasie krotszym niz 5 lat to musze zaplacic jeszcze
    20%???

    Pytanie:
    czy jest jakas mozliwosc nie placenia tych 20% kolejnych. Szlyszalem
    ze po zainwestowaniu pieniedzy ze sprzedazy w inny lokal to sie jest
    zwolnionym. Czy to prawda? Ewentualnie jakies inne opcje?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-05-02 07:21:39
    Temat: Re: Podatek od spadku (trzecia linia)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrekS wrote:
    > Tlo:
    > Dostalem spadek.

    Kiedy? To znaczy kiedy zmarł spadkodawca?
    Bo to jest moment dostania spadku.

  • 3. Data: 2009-05-02 09:03:43
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    On 2 Maj, 09:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Kiedy? To znaczy kiedy zmarł spadkodawca?
    > Bo to jest moment dostania spadku.

    listopad 2007 roku.

  • 4. Data: 2009-05-02 09:30:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrekS wrote:

    > listopad 2007 roku.

    No to faktycznie masz pecha.
    przed zdaje sie 2007 spadki byly zwolnione z dochodowego
    Coś tam było o zwolnieniu jeśli zainwesutje sie w inne, ale jak sie
    zmienilo to ci nie powiem.
    Przy czym przepisy stosuje się z chwili nabycia spadku, a ten nabyłeś w
    2007 roku, a wtedy ulga meldunkowa jeszcze była, wiec sprawdź dokładnie
    czy na pewno sie nie łapiesz.

  • 5. Data: 2009-05-03 13:01:43
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    A gdzie moge poczytac o przepisach dotyczacych spadkow?

  • 6. Data: 2009-05-04 00:40:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrekS wrote:
    > A gdzie moge poczytac o przepisach dotyczacych spadkow?

    "ustawa o podatku od spadków i darowizn".
    Miłej lektury.
    Pamiętej, żeby czytać wersję cię obowiązującą, czyli z dnia spadku.

  • 7. Data: 2009-05-04 10:49:16
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 4 Maj, 02:40, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > "ustawa o podatku od spadków i darowizn".
    > Miłej lektury.
    > Pamiętej, żeby czytać wersję cię obowiązującą, czyli z dnia spadku.

    A co wtedy, gdy postępowanie spadkowe dotyczy połowy rodziny?

    Przykładowo w jednym, tym samym postępowaniu po pradziadkach (zmarli
    1975) oraz matce (zmarła 2002) odziedziczyła co innego, więc która
    ustawę stosować do określenia podatku?

  • 8. Data: 2009-05-04 11:06:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    >
    > Przykładowo w jednym, tym samym postępowaniu po pradziadkach (zmarli
    > 1975) oraz matce (zmarła 2002) odziedziczyła co innego, więc która

    Obie. Nie da tego zmieścić w ramach jednej ustawy - odpowiednio oczywiście.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-04 12:10:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    VoyteG wrote:

> [...]
    >
    > Przykładowo w jednym, tym samym postępowaniu po pradziadkach (zmarli
    > 1975) oraz matce (zmarła 2002) odziedziczyła co innego, więc która

    liczy sie kazdy spadek oddzielnie po kolei wg daty spadku (czyli smierci)

    Jeśli wychodzi, że jedna rzecz przechodziła przez kilka sprawa
    spadkowych, albo w różnych częściach to każda sprawe traktuej sie
    oddzielnie.

    np. jesli matka odziedziczyla cos po swoich rodzicach, a potem ty po
    niej, to najpierw bedzie ustawa z dnia smierci dziadkow, wyliczenie
    podatku ile miala zaplacic mama, a potem druga sprawa spadkowa po mamie
    i wyliczenie ile masz do zaplacenia ty.
    Podatek niezaplacony po mamie wchodzi jak dlug do masy spadkowej i caly
    czas jest do zapłacenia przez spadkobiercow.