  • 1. Data: 2009-05-02 14:15:17
    Temat: Zaplata - wieksza suma
    Od: Piko <p...@w...pl>

    Przy sprzedazy nieruchomosci bez posrednika, kiedy suma zaplaty jest
    zbyt duza zeby zaplacic gotowka, jak uniknac sytuacji ze podpisze akt
    sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze
    beda na moim koncie?

  • 2. Data: 2009-05-02 14:41:40
    Temat: Re: Zaplata - wieksza suma
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze beda

    może klauzule w umowie iż do 7 dni klient ma przelac pieniądze pod rygorem
    niewazności umowy??

  • 3. Data: 2009-05-02 16:10:46
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Piko pisze:
> [...]
    > sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze
    Można spisać umowę przedwstępną.

  • 4. Data: 2009-05-02 20:48:48
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl>

    Piko pisze:
> [...]
    > sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze

    kolejność działań standardowa stosowana przez każdego notariusza:
    1.umowa u notariusza - podpisy stron
    2. wizyta w banku (najlepiej otwórz sobie tymczasowy rachunek w tym
    banku z którego będzie przelew)
    3. powrót do notariusza i oświadczenie sprzedającego że otrzymał zapłatę
    4. podpisanie i zarejestrowanie aktu przez notariusza oraz wydanie wypisów

    pozdrawiam,
    PP

  • 5. Data: 2009-05-02 21:01:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piko napisal:
> [...]
    > sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze

    Czek potwierdzony z banku. Bank zaklada blokade na kwocie.
    Taki czek to praktycznie jak gotowka.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-02 21:10:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > może klauzule w umowie iż do 7 dni klient ma przelac pieniądze pod
    > rygorem niewazności umowy??

    Umowy zakupu nieruchomości nie można zawrzeć pod warunkiem, więc to co
    piszesz jest niemozliwe.

  • 7. Data: 2009-05-02 21:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piko" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
    > Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze

    Było nie tak dawno. Najprościej przyjać zapłatę czekiem potwierdzonym przez
    bank.

  • 8. Data: 2009-05-03 05:18:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Było nie tak dawno. Najprościej przyjać zapłatę czekiem potwierdzonym
    > przez bank.

    Jeszcze prościej przelewem.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-03 07:24:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > Jeszcze prościej przelewem.

    Chyba nie przyswajasz tresci :) Chodzi o uzyskanie pewnosci,
    ze pieniadze sa przekazane w momencie podpisywania umowy.
    Przelew zwykly takiej pewnosci nie daje. Czek potwierdzony - tak.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-03 08:10:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Chyba nie przyswajasz tresci :) Chodzi o uzyskanie pewnosci,
    > ze pieniadze sa przekazane w momencie podpisywania umowy.
    > Przelew zwykly takiej pewnosci nie daje. Czek potwierdzony - tak.

    No nie wiem. Przy przelewie na rachunek w tym samym
    banku, to nawet pewność jest 200%, bo moge wyjść z banku
    z wyciągiem z tą kwota już na moim rachunku, a nie z jakimś tam czekiem :-)