  • 1. Data: 2009-05-02 13:16:45
    Temat: Jak namierzyć przedsiębiorcę?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    dużo tu było o konieczności podawania imienia i nazwiska oraz adresu
    przedsiębiorcy na fakturach, ale załóżmy, że ktoś podaje samą nazwę oraz
    adres biura. Jak go odnaleźć, choćby do pozwu? Pozostaje jeżdżenie po
    milionie gmin w kraju i poszukiwanie po ewidencjach DG? I w jaki sposób?
    Wertując księgi, skoro nie wiadomo z jakiego roku jest wpis?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-02 14:10:19
    Temat: Re: Jak namierzyć przedsiębiorcę?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gthg56$ji6$1@news.interia.pl>:

> [...]
    > milionie gmin w kraju i poszukiwanie po ewidencjach DG? I w jaki sposób?
    > Wertując księgi, skoro nie wiadomo z jakiego roku jest wpis?

    Pisałem niedawno, że na życzenie przedstawiam nr REGON, to się
    obruszyłeś...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-05-02 18:54:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
> [...]
    > milionie gmin w kraju i poszukiwanie po ewidencjach DG? I w jaki sposób?
    > Wertując księgi, skoro nie wiadomo z jakiego roku jest wpis?

    REGON podany byc musi. A jak juz go masz to:
    http://www.stat.gov.pl/regon
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-02 19:06:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > REGON podany byc musi. A jak juz go masz to:
    > http://www.stat.gov.pl/regon

    Skoro mamy tylko nazwę i adres biura, to znaczy, że regonu nie mamy.

    Można poszukać danych w ewidencji działalności gospodarczej - być może
    przedsiębiorca jest zarejestrowany tam, gdzie ma biuro. Jeśli nie, a my
    znamy jego imię i nazwisko, można popytać w urzędach miasta/gmin w
    okolicy. Jeśli nie mamy nazwiska, albo szukanie takie nie przyniosło
    rezultatu, to niewiele można zdziałać. Sama nazwa DG bez nazwiska i
    adresu niewiele pomoże, równie dobrze można uznać, że nie mamy żadnych
    danych.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-02 19:27:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > REGON podany byc musi.

    Na fakturach REGON być musi?

  • 6. Data: 2009-05-02 20:57:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 20:54
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gti4tb$275$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > REGON podany byc musi.

    Poważnie? Kurde, wziąłem kilka faktur losowo i nie ma.
    Wygląda więc, że nawet jak być musi, to i tak nie ma, podobnie jak
    właściwego adresu czy nazwy.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-05-03 11:02:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 22:57:21 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    >
    > Poważnie? Kurde, wziąłem kilka faktur losowo i nie ma.
    > Wygląda więc, że nawet jak być musi, to i tak nie ma, podobnie jak

    wg NIPu można stwierdzić gdzie został nadany i jest to jakiś punkt
    zaczepienia

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x2.php

  • 8. Data: 2009-05-03 16:08:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 13:02
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtjtje$af$1@inews.gazeta.pl>):

    > wg NIPu można stwierdzić gdzie został nadany i jest to jakiś punkt
    > zaczepienia

    Ale nip idzie za przedsiębiorcą. Ba! Ja się nigdzie nie przeprowadzałem, a z
    mojego nipu też wiele nie wywnioskujesz.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-05-03 20:30:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 03 May 2009 18:08:29 +0200, Tristan napisał(a):

    > Ale nip idzie za przedsiębiorcą. Ba! Ja się nigdzie nie przeprowadzałem, a z
    > mojego nipu też wiele nie wywnioskujesz.

    dlatego napisałem, że punkt zaczepienia;
    tak jak NIP idzie za przedsiębiorcą, tak można tą samą drogą iść, kogoś
    popytać, nawiązać jakieś kontakty, może ktoś miał podobne problemy, ktoś
    może wiedzieć co z przedsiębiorcą się stało, dokąd się wyprowadził...
    oczywiście zacząć od przeszukania internetu od najpopularniejszej
    wyszukiwarki zaczynając, potem poszukać w urzędach pocztowych jakieś stare
    ksiązki telefoniczne, spisy firm...
    niestety bez wyjścia z plener może nie udać się...

    W mniejszych gminach info o przedsiębiorcach można uzyskać telefonicznie.

    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 10. Data: 2009-05-03 20:32:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > W mniejszych gminach info o przedsiębiorcach można uzyskać telefonicznie.

    W większych gminach również, w niektórych nawet można sprawdzić
    przez internet aktualne dane (Warszawa, Szczecin...).

    --
    Liwiusz