  • 1. Data: 2010-02-17 16:14:36
    Temat: Wykład na uczelni - prawo autorskie
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    Jak to jest z wykładami na uczelni - czy można podpisać umowę o dzieło
    z prawami autorskimi, a więc gdzie są 50 proc. koszty uzyskania
    przychodu? Czy też - pozostaje tylko zwykła umow o dzieło?

    michał

  • 2. Data: 2010-02-17 16:55:44
    Temat: Re: Wykład na uczelni - prawo autorskie
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-02-17 17:14, mic49 pisze:
> [...]
    > z prawami autorskimi, a więc gdzie są 50 proc. koszty uzyskania
    > przychodu? Czy też - pozostaje tylko zwykła umow o dzieło?

    AFAIK tak. Pogooglaj pod hasłem: prawa autorskie koszty uzyskania przychodu.
    pwz

  • 3. Data: 2010-02-17 18:04:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > z prawami autorskimi, a więc gdzie są 50 proc. koszty uzyskania
    > przychodu? Czy też - pozostaje tylko zwykła umow o dzieło?

    A jakiś wykładowca robi to inaczej?

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 4. Data: 2010-02-17 19:20:17
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    mic49 pisze:
> [...]
    > z prawami autorskimi, a więc gdzie są 50 proc. koszty uzyskania
    > przychodu? Czy też - pozostaje tylko zwykła umow o dzieło?

    u nas się ostatnio urząd skarbowy przyczepił, że 50% kosztów to za dużo.
    I wszyscy od doktora w górę dostali przykaz, żeby wypisać co zrobili
    autorskiego w poszczególnych miesiącach roku. I na liście były od
    publikacji naukowych po przygotowanie wykładów. I było ok.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 5. Data: 2010-02-17 19:47:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-17, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    [...]

> [...]
    > autorskiego w poszczególnych miesiącach roku. I na liście były od
    > publikacji naukowych po przygotowanie wykładów. I było ok.

    Ale to chyba przy umowie o pracę, a nie o dzieło?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-02-17 21:29:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message news:a63facfc-f37a-41ea-ac07-
    >Jak to jest z wykładami na uczelni - czy można >podpisać umowę o dzieło
    >z prawami autorskimi, a więc gdzie są 50 proc. >koszty uzyskania

    można

  • 7. Data: 2010-02-17 21:33:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    crazy bejbi napisal:
> [...]
    > autorskiego w poszczególnych miesiącach roku. I na liście były od
    > publikacji naukowych po przygotowanie wykładów. I było ok.

    I nie dziwie sie, ze sie przyczepil. Jest wyraznie okresloone,
    ze dla pracownika n-d 65% prac jest zwiazanych z dydaktyka,
    25% z badaniami, 10% z organizacja. Nie wnikam w kwestie slusznosci
    takich, czy innych procentow, ale sa okreslone. I teraz:
    - dla 10% przysluguja zwykle koszty uzyskania (etatowe),
    - dla 25% przysluguje 50% kosztow uzyskania,
    - dla 65% procent przychodu nalezy wyliczyc ulamek dydaktyki danego
    delikwenta, ktore stanowily wyklady wzgledem calosci obciazenia
    dydaktycznego: wyklady ida na 50% kosztow uzyskania, reszta wpada
    do koszyka ryczaltowego.

    W swoim czasie uczelnie, po uzyskaniu tego przywileju za czasow Kolodki,
    radosnie walily wszystko w 50%. A to juz bylo przegiecie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-02-17 22:04:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer napisal:
    > Ale to chyba przy umowie o pracę, a nie o dzieło?

    Nikt przytomny na ciele i umysle nie podpisze umowy o dzielo
    na np. poprowadzenie laboratoriow, cwiczen lub projektow.

    W gre wchodza wylacznie wyklady.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-02-17 22:42:57
    Temat: Re: WykĹ?ad na uczelni - prawo autorskie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote

    > Jest wyraznie okresloone,
    > ze dla pracownika n-d 65% prac jest zwiazanych z dydaktyka,
    > 25% z badaniami, 10% z organizacja.

    Gdzie określone?

    teraz:
    > - dla 25% przysluguje 50% kosztow uzyskania,
    > - dla 65% procent przychodu nalezy wyliczyc ulamek dydaktyki danego
    > delikwenta, ktore stanowily wyklady

    Nie powinoo być, że zawsze 25% prac ma 50% koszty, bowiem nie zawsze praca
    badawcza jest utworem. Ok. czasem jest napisany artykuł, ale nie zawsze.
    Ktoś w jakimś okresie nic akurat nie napisał...Albo nie każda pracy była
    częścią do artykułu. Przypominam, że aby mówić o 50% kosztach musi istnieć
    konkretny utwór.

  • 10. Data: 2010-02-17 22:58:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote

    > Gdzie określone?

    w uchwale senatu uczelni.
    dla przypomnienia uczelnie sa autonomiczne