  • 1. Data: 2007-03-15 14:11:49
    Temat: Zamówienie i termin
    Od: "ArtG" <a...@w...pl>

    Sprawa jest taka:

    Dogadałem się telefonicznie z pewną firmą że coś od nich kupię.
    Ustaliliśmy termin na dwa tygodnie.
    Wysłałem oficjalnie fax z zamówieniem jednak nie podałem na nim terminu.
    Tylko: Zamawiam to i tamto w cenie takiej i takiej, pieczątka, podpis.
    Nie mam nigdzie na piśmie potwierdzenia terminu dostawy.
    Nie wpłacałem zaliczki.

    Minął miesiąc a firma wykręca się wymyślając coraz to nowe powody dlaczego
    nie może przesłać zamówionej rzeczy.

    Pytania:
    Czy mogę zrezygonować z zamówienia ?
    Jak się do tego ma prawo ?
    Czy firma może mnie prawnie zmusić do kupienia tego ?

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-03-18 07:20:08
    Temat: Re: Zamówienie i termin
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ArtG napisał(a):

    > Czy mogę zrezygonować z zamówienia ?

    Możesz.
    Ale jak rozumiem to firma nie przyjęła twojego zamówienia.

    > Jak się do tego ma prawo ?

    Poczytaj art. 491 kc.

    > Czy firma może mnie prawnie zmusić do kupienia tego ?

    Jeśli zawarłeś umowę, od której nie odstąpisz, to może.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com