  • 1. Data: 2006-07-04 10:52:26
    Temat: Zameldowanie się - pytania
    Od: nijou <w...@n...malpiszon.go2.kropeczka.pl>

    Witam. W związku ze sprzedażą mieszkania, muszę się z niego wymeldować.
    Przez 1,5 roku będę mieszkał w innymi miejscu. W tym miejscu muszę się
    zameldować. Z tego, co się orientuję, mam dwie opcje:

    a) "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO"
    b) "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 2 MIESIĄCE"

    Czym różnią się w praktyce te dwie opcje?

    Chciałbym uniknąć konieczności wyrabiania wszystkich dokumentów na nowo.
    Czy opcja b) umożliwia to?

    nijou

  • 2. Data: 2006-07-04 14:43:58
    Temat: Re: Zameldowanie się - pytania
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    nijou wrote:
> [...]
    >
    > Czym różnią się w praktyce te dwie opcje?
    >
    > Chciałbym uniknąć konieczności wyrabiania wszystkich dokumentów na nowo.

    jak zgłosisz pobyt tymczasowy, to się ze stałego nie wymeldowujesz, wiec
    jak jak kupującym powiesz, że się wymeldowałeś, a oni to (przez wróżkę
    np) spradzą, to dostaniesz od nich po gębie.
    Więc wersja B odpada.

    Nic cię nie uratuje przed wymianą dokumentów.
    Co najmniej dowód i prawo jazdy.
    US zawiadomić na NIP-3
    Pracodawcę, że zusowskie dokumenty zmienił.
    No i tyle.
    Za półtora roku to samo.

  • 3. Data: 2006-07-04 16:45:18
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oczywiście może się zameldować na pobyt czasowy i wymeldować z pobytu stałego, jedno
    z drugim niewiele ma wspólnego.
    Kłopoty moga sie pojawić np. w bankach, które lubują się w posiadaniu adresu stałego
    zameldowania przy podpisywaniu
    różnych umów.
    JaC