  • 11. Data: 2005-06-01 00:46:15
    Temat: Re: Zameldowanie, a prawo.
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 01/06/2005 01:53, regent... wrote :

    > skoro stan zameldowania/niezameldowania jest neutralny dla
    > "użyczającego" to...

    > mogę mieszkać u Ciebie???

    Nie.

    > to juz chyba absurd jest...

    Dlaczego?

    > jesteś pewien???

    Oczywiście. Od eksmisji bądź wprowadzania w posiadanie jest komornik.

    > prawo własności to za mało???

    Od eksmisji jest komornik.

    > i znów to samo...

    Od eksmisji jest komornik.

    > tu już nic nie rozumiem...

    Naruszenie miru domowego. Art. 193 kk

    > istotnie mieszka???

    Oczywiście.

    Nie bardzo rozumiem na czym polegają Twoje wątpliwości... Możesz
    wyjaśnić bliżej?
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 12. Data: 2005-06-01 02:02:24
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Nie.

    jak mnie wyrzucisz??

    > Dlaczego?

    skoro mając "meldunek" nie mam podstaw by tam mieszkać,
    to nie mając "meldunku" mogę tam przebywać???

    cytat:

    "Oczywiście o wiele łatwiej jest wskazać osobę, która nie powinna bez
    zaproszenia wchodzić do naszego mieszkania. Na pewno będzie to osoba,
    która wdziera się do cudzego mieszkania albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej [_1_] mieszkania tego nie opuszcza. Osoba tak postępująca
    narusza tzw. mir domowy. Według art. 193 KK [_2_] osoba taka podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku."

    i dalej...

    Zgodnie z art. 193 KK: ,,Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania,
    lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku". Dobrem
    podlegającym ochronie prawnej jest swoboda niezakłóconego korzystania z
    domu (mieszkania). Zachowanie sprawcy polegać może na wdarciu się do
    cudzego domu lub nieopuszczeniu go, wbrew żądaniu osoby uprawnionej.
    Wdarcie się, to wejście przy użyciu przemocy (np. odepchnięcie
    gospodarza, sforsowanie zabezpieczeń) albo przynajmniej wbrew protestom
    osoby uprawnionej lub wbrew jej woli (zob. L. Gardocki, Prawo karne,
    Warszawa 1998, s.241). Przestępstwo to popełnić może także osoba, która
    w mieszkaniu znalazła się legalnie, a następnie stała się osobą
    niepożądaną i mimo *żądania* osoby uprawnionej mieszkania nie opuszcza.
    Ponadto, jak już wyżej wspomniano, mir domowy podlega ochronie
    przewidzianej w przepisach prawa cywilnego (zob. art. 23 i 24 Kodeksu
    cywilnego).

    > Oczywiście. Od eksmisji bądź wprowadzania w posiadanie jest komornik.

    komornik, żeby kogoś z mieszkania wyrzucić???
    szczerze wątpię...

    > Od eksmisji jest komornik.

    chyba mylisz obowiązek meldunkowy z prawem własności,
    ale poczekam na inne głosy w tej sprawie...

    > Od eksmisji jest komornik.

    > Naruszenie miru domowego. Art. 193 kk

    jak nie mieszka, to kogo chcesz siłą usuwać???
    i jeszcze obrona konieczna...

    jeszcze pomyślę przez chwilę...

    --
    regent...
    (...)

  • 13. Data: 2005-06-01 02:12:56
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    regent... wrote:

    > komornik, żeby kogoś z mieszkania wyrzucić???
    > szczerze wątpię...

    ok, poprawka,
    od eksmisji tak,
    teraz pytanie kiedy jest naruszenie miru, a kiedy nie?

    > chyba mylisz obowiązek meldunkowy z prawem własności,
    > ale poczekam na inne głosy w tej sprawie...

    zgoda, w dwie godziny się może nie dać
    ale prawo własności i meldunek to inna para kaloszy,

    sam się mogę u Ciebie zameldować...

    :)

    --
    regent...
    (...)

  • 14. Data: 2005-06-01 08:10:06
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "NukeR" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki za szybka odpowiedz dokladnie o to mi chodzilo :-)

    A co ci to daje ze nie zameldujesz syna/jego rodziny ?

    Mu to troche (nie az tak bardzo) utrudnia zycie ale ty nie masz wlasciwie zadnych
    kozysci z tego. Poza tymi kilknastoma
    minutami w urzedzie. Zreszta nie ty ich meldujesz a jedynie jako wlasciciel wyrazasz
    zgode na zameldowanie..

    A.

  • 15. Data: 2005-06-01 08:48:03
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 1 cze o godzinie 01:01, na pl.soc.prawo, Przemyslaw 'Pshemekan'
    Plaskowicki napisał(a):

    > Jeśli zameldujesz osobę 'X' i ona tam faktycznie NIE mieszka, to możesz
    > w ramach obrony koniecznej, ją siłą usunąć z mieszkania.

    Złota czcionka teleekspresu!!!!

    Mega ROTFL

    Pshemekan wyrzuca z mieszkania ..... powietrze, bo przecież osoba nie
    mieszka to może ją siła wyrzucić z .......... mieszkania !!!

    Boooooossszzzee.....

    MSPANC

    --
    Herbi
    01-06-2005 10:48:02

  • 16. Data: 2005-06-01 11:53:55
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/1/2005 10:48 AM, Herbi wrote :

> [...]
    >
    > Pshemekan wyrzuca z mieszkania ..... powietrze, bo przecież osoba nie
    > mieszka to może ją siła wyrzucić z .......... mieszkania !!!

    Jednak trzeba było :-)

    Prosty przykład (który miałem na myśli jak pisałem powyższe):
    X jest zameldowany u Y, ale mieszka u Z. X przychodzi do Y w odwiedziny.
    Y nakazuje X opuścić mieszkanie. Y stosuje obronę konieczną do pozbycia
    się X z mieszkania. Teraz jasne?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 17. Data: 2005-06-01 12:05:05
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/1/2005 4:02 AM, regent... wrote :

    > jak mnie wyrzucisz??

    Nie pozwolę się wprowadzić.

    > skoro mając "meldunek" nie mam podstaw by tam mieszkać,
    > to nie mając "meldunku" mogę tam przebywać???

    Oczywiście. Podstawą do mieszkania jest umowa najmu, użyczenia,
    dożywocia albo inne umowy cywilne, które niekoniecznie muszą mieć formę
    pisemną.

> [...]
    > Ponadto, jak już wyżej wspomniano, mir domowy podlega ochronie
    > przewidzianej w przepisach prawa cywilnego (zob. art. 23 i 24 Kodeksu

    Przykład: X mieszka u Y. X nie jest zameldowany u Y. Y domaga się
    opuszczenia przez X mieszkania. X odmawia. Y wzywa Policję. X pokazuje
    Policji umowę najmu/użyczenia/względnie szafę pełną swoich ubrań,
    szczoteczkę do zębów w łazience etc. Policja odjeżdża bez podjęcia
    czynności.

    Słowo klucz: "cudzego domu lub mieszkania".

    > komornik, żeby kogoś z mieszkania wyrzucić???
    > szczerze wątpię...

    Patrz wyżej.

    > chyba mylisz obowiązek meldunkowy z prawem własności,
    > ale poczekam na inne głosy w tej sprawie...

    > jak nie mieszka, to kogo chcesz siłą usuwać???
    > i jeszcze obrona konieczna...

    Patrz osobny post -- w skrócie: przyszła w odwiedziny.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 18. Data: 2005-06-01 13:44:33
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Oczywiście, że musisz. Tak nakazuje ustawa o ewidencji ludności i
    > dowodach osobistych.

    No i ustawa o stosowaniu mydła potasowego, nie siarkowego.

    Co za herezja!! Obowiązku meldunkowego nie ma w Polsce już od 91 roku!
    Wymyślił sobie ustawy hehe co nakładają obowiązek meldunkowy. O dowodach? O
    ewidencji ludności? Hehe, a czemu nie o mydle?

    Podaj mi podstawe prawną, która nakazuje meldować się. Masz pewnie
    rosyjską.

    Zameldowanie nie powoduje jednak żadnych większych
    > utrudnień -- w szczególności fakt zameldowania nie wpływa na uprawnienie
    > do zamieszkiwania w lokalu, ani na możliwość późniejszej eksmisji
    lokatorów.

    Owszem powoduje. nie uniemożliwia, ale utrudnienia powoduje.

  • 19. Data: 2005-06-01 14:11:22
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/1/2005 3:44 PM, :-( :-) wrote :
> [...]
    > ewidencji ludności? Hehe, a czemu nie o mydle?
    >
    > Podaj mi podstawe prawną, która nakazuje meldować się. Masz pewnie

    Pobierz ze stron Sejmu ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    http://42.pl/url/cvU, przeczytaj art. 10 ust. 1, potem pobierz ze stron
    Sejmu Kodeks Wykroczeń, przeczytaj art. 147 § 1 i napisz przeprosiny :->.

    > Zameldowanie nie powoduje jednak żadnych większych

    > lokatorów.
    >
    > Owszem powoduje. nie uniemożliwia, ale utrudnienia powoduje.

    Bo? Po tym co napisałeś powyżej stałeś się jakoś mało wiarygodny...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 20. Data: 2005-06-01 16:13:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    :-( :-) wrote:

    > Co za herezja!! Obowiązku meldunkowego nie ma w Polsce już od 91 roku!
    brednie.

> [...]
    > ewidencji ludności? Hehe, a czemu nie o mydle?
    >
    > Podaj mi podstawe prawną, która nakazuje meldować się. Masz pewnie

    poszukaj sobie w googlach "ustawa o ewidencji ludności".