  • Date: Wed, 01 Jun 2005 14:05:05 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie, a prawo.

    On 6/1/2005 4:02 AM, regent... wrote :

    > jak mnie wyrzucisz??

    Nie pozwolę się wprowadzić.

    > skoro mając "meldunek" nie mam podstaw by tam mieszkać,
    > to nie mając "meldunku" mogę tam przebywać???

    Oczywiście. Podstawą do mieszkania jest umowa najmu, użyczenia,
    dożywocia albo inne umowy cywilne, które niekoniecznie muszą mieć formę
    pisemną.

> [...]
    > Wdarcie się, to wejście przy użyciu przemocy (np. odepchnięcie
    > gospodarza, sforsowanie zabezpieczeń) albo przynajmniej wbrew protestom
    > osoby uprawnionej lub wbrew jej woli (zob. L. Gardocki, Prawo karne,
    > Warszawa 1998, s.241). Przestępstwo to popełnić może także osoba, która
    > w mieszkaniu znalazła się legalnie, a następnie stała się osobą
    > niepożądaną i mimo *żądania* osoby uprawnionej mieszkania nie opuszcza.
    > Ponadto, jak już wyżej wspomniano, mir domowy podlega ochronie
    > przewidzianej w przepisach prawa cywilnego (zob. art. 23 i 24 Kodeksu

    Przykład: X mieszka u Y. X nie jest zameldowany u Y. Y domaga się
    opuszczenia przez X mieszkania. X odmawia. Y wzywa Policję. X pokazuje
    Policji umowę najmu/użyczenia/względnie szafę pełną swoich ubrań,
    szczoteczkę do zębów w łazience etc. Policja odjeżdża bez podjęcia
    czynności.

    Słowo klucz: "cudzego domu lub mieszkania".

    > komornik, żeby kogoś z mieszkania wyrzucić???
    > szczerze wątpię...

    Patrz wyżej.

    > chyba mylisz obowiązek meldunkowy z prawem własności,
    > ale poczekam na inne głosy w tej sprawie...

    > jak nie mieszka, to kogo chcesz siłą usuwać???
    > i jeszcze obrona konieczna...

    Patrz osobny post -- w skrócie: przyszła w odwiedziny.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have