  • 1. Data: 2002-01-29 09:15:56
    Temat: Zameldowanie
    Od: "romullus" <r...@i...net.pl>

    Witam,
    Jestem w trakcie zamiany mieszkania. Czy jak dostane przydzial i ta kobieta
    tez to czy jej syn ktory jest zameldowany u niej na mieszkaniu automatycznie
    traci meldunek ? Czy musi rowniez stawic sie do biura meldunkowego ? Nie
    chcialbym sytuacji takiej ze mam +1 na swoim meldunku .

    --
    ====
    Romullus aus Ruda OS

  • 2. Data: 2002-01-29 12:38:59
    Temat: Re: Zameldowanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, romullus wrote:

    > Witam,
    > Jestem w trakcie zamiany mieszkania. Czy jak dostane przydzial i ta kobieta
    > tez to czy jej syn ktory jest zameldowany u niej na mieszkaniu automatycznie

    Niby z jakiej racji? Nawet właściciel po sprzedaży nie traci zameldowania.
    Akt notarialny nie ma mocy administracyjnej.

    > traci meldunek ? Czy musi rowniez stawic sie do biura meldunkowego ? Nie
    > chcialbym sytuacji takiej ze mam +1 na swoim meldunku .

    Dlaczego? Z zameldowaniem nie wiążą się żadne korzyści, jest to tylko i
    wyłącznie potrzebne organom ewidencji ludności.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-29 12:50:38
    Od: <a...@p...onet.pl>

    GN:
    [..]
    > Dlaczego? Z zameldowaniem nie wiążą się żadne korzyści, jest to tylko i
    > wyłącznie potrzebne organom ewidencji ludności.

    Nieprawda. Czlowiek bez zameldowania jest obywatelem drugiej kategorii.
    Niektore banki wogole nie zechca z nim rozmawiac, takze o wyrobieniu
    paszportu mozna zapomniec. O innych nieprzyjemnosciach nie wspominajac.

    Przy okazji - nadal nie wiem co formalnie powinien zrobic czlowiek,
    ktory nie ma sie u kogo zameldowac (bo sam mieszkania nie posiada.)

    Pozdrawiam
    Arris

  • 4. Data: 2002-01-29 14:35:53
    Od: "romullus" <r...@i...net.pl>

    sie troszku nie jasno wyrazilem
    chodzilo mi czy traci meldunek z ulicy xxxx ( gdzie obecnie jest
    zameldowany ) na korzysc meldunku yyyyy ( gdzie dostana zamienione
    mieszkanko )

    --
    ====
    Romullus aus Ruda OS
    :
    : --
    : ====
    : Romullus aus Ruda OS
    : gg599324
    :
    :

  • 5. Data: 2002-01-29 14:41:36
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, romullus wrote:

    > chodzilo mi czy traci meldunek z ulicy xxxx ( gdzie obecnie jest
    > zameldowany ) na korzysc meldunku yyyyy ( gdzie dostana zamienione
    > mieszkanko )

    Przecież napisałem że to niemożliwe. Zameldowanie nie należy do sfery
    stosunków cywilnoprawnych.

  • 6. Data: 2002-01-29 20:45:52
    Od: "ernest" <e...@s...pl>

    Ja juz niedlugo bede podpisywac akt notarialny. Czy wlasciciel musi byc juz
    wymeldowany, czy dopiero po podpisaniu aktu moze sie wymeldowac.
    Zalezy mi na jak najszybszym "czystym" stanie mieszkania, bez zadnych
    lokatorow. Jak mam do tego problemu podejsc?

  • 7. Data: 2002-01-29 21:59:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, ernest wrote:

    > Ja juz niedlugo bede podpisywac akt notarialny. Czy wlasciciel musi byc juz
    > wymeldowany, czy dopiero po podpisaniu aktu moze sie wymeldowac.

    Potwórzę po raz kolejny: NIE MUSI tego w ogóle robić.

    Jeśli już chce, to powinien to uczynić najpóźniej w dniu opuszczenia
    lokalu (art. 15 ustawy o ewidencji ludności) - ale grozi mu za to jedynie
    obwinienie o wykroczenie (a kto ma go obwinić?)

  • 8. Data: 2002-01-30 09:56:52
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Ale mowa jest o synu.
    Jeśli to dziecko, to być może przemeldują go "z urzędu", tyle że wtedy potrzebni
    są obydwoje rodzice.
    Gorzej że jak nie będzie ojca, to urząd się może nie zgodzić na wymeldowanie
    matki!
    Jest jakiś przepis, że małoletni (do jakiegoś wieku) nie może mieszkać sam...
    Dżek

  • 9. Data: 2002-01-30 11:49:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "DHN"
    > Jeśli to dziecko, to być może przemeldują go "z urzędu", tyle że wtedy
    potrzebni
    > są obydwoje rodzice.

    ojciec zbedny - mialem dziecko wpisane w dowodzie i chcialem je wymeldowac
    razem ze mna. Powiedzieli ze to robia, ale jak matka sie bedzie
    wymeldowywac - ojciec zbedny
    A niby jest rownownouprawnienie !
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-01-30 11:57:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    > Użytkownik "DHN"

    Naprawde nie ma sie coprzejmowac za bardzo "cudzymi meldunkami".
    Jescze raz powtorze.
    Dzieki tamu, ze Pani ktora kupowala ode mnie mieszkanie nie
    "nasluchala sie" takich rad dala zaliczke, zaplacila PO podpisaniu umowy,
    wziela klucze wraz z protokolem PRZED podpisaniem,
    i mialem czas spokojnie na zalatwienie spraw meldunkowych.

    A przy okazji:

> [...]
    >
    > ojciec zbedny - mialem dziecko wpisane w dowodzie i chcialem je wymeldowac
    > razem ze mna. Powiedzieli ze to robia, ale jak matka sie bedzie

    Mialem podobny problem, chcialem zameldowac synau siebie,
    pani autorytatywnie oswiadczyla, ze dziecko musi byc zameldowane z matka.
    lecz laskawy los sprawil, ze moglem sie na niej "wyzyc".
    Gdy juz ja dostatecznie wymeczylem o "podstawe" pani zaczela pekac
    i oswiadczyla, ze gdybym mial orzeczenie sadu o opiece nad dzieckiem.....
    Oczywiscei mialem. Pani byla rozzalona, ze od razu nie powiedzialem,
    ale ja na to, ze przeciez nie powiedziala jakie mam przedstawic dokumenty.

    Boguslaw