  • 11. Data: 2002-01-30 12:43:47
    Temat: Re: Zameldowanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, DHN wrote:

    > Jeśli to dziecko, to być może przemeldują go "z urzędu", tyle że wtedy
    > potrzebni są obydwoje rodzice.

    Ustawa nic na ten temat nie mówi.

    > Gorzej że jak nie będzie ojca, to urząd się może nie zgodzić na
    > wymeldowanie matki!

    Niby dlaczego? Zameldowanie dziecka nie jest czynnością objętą władzą
    rodzicielską (AFAIK), to znaczy że w przypadku gdy nie można uzyskać zgody
    drugiego rodzica, nie potrzeba jej zastępować orzeczeniem sądu.

    > Jest jakiś przepis, że małoletni (do jakiegoś wieku) nie może mieszkać
    > sam...

    Jw. - ustawa w ogóle o małoletnich nie wspomina.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 12. Data: 2002-01-30 14:09:42
    Od: "ernest" <e...@s...pl>

    > Potwórzę po raz kolejny: NIE MUSI tego w ogóle robić.
    >
    > Jeśli już chce, to powinien to uczynić najpóźniej w dniu opuszczenia
    > lokalu (art. 15 ustawy o ewidencji ludności) - ale grozi mu za to jedynie

    No tak, ale czy np za miesiac nie moze sie taki ktos domagac wejscia do
    mieszkania, bo jest tu zameldowany? Kupi cos na raty i na moj adres beda
    przychodzily jakies glupoty, a moze i komornik?
    Jak to jest, bo ja ZIELONY jestem zupelnie.
    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 13. Data: 2002-01-30 15:50:54
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, ernest wrote:

    > No tak, ale czy np za miesiac nie moze sie taki ktos domagac wejscia do
    > mieszkania, bo jest tu zameldowany?

    Oczywiście że nie, zameldowanie nie jest tytułem prawnym do przebywania w
    lokalu.

    > Kupi cos na raty i na moj adres beda przychodzily jakies glupoty, a moze
    > i komornik?

    To jest chyba jedyny faktyczny problem, ale z drugiej strony można łatwo
    wykazać że adresat tu nie mieszka :)

  • 14. Data: 2002-01-31 07:47:56
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Gwidonie, wkraczasz na grząski grunt.
    Miałem sytuację, że w mieszkaniu Ojca był zameldowany ojciec, ja i moja
    czteroletnia córka.
    I nie mogłem się wymeldować, bo małe dziecko nie mogło nawet "zostać" z
    dziadkiem!!
    Rozwiązaniem było domeldowanie czasowe mamy dziecka :-)
    Warszawa-Ochota.
    Dżek