  • 21. Data: 2008-01-27 16:12:33
    Temat: Re: [OT]Re: Żałoba narodowa - jakie obowiązki, jakie kary?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 styczeń 2008 00:41
    > (autor Tomasz Pyra
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fndsfj$pl2$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Wbij sobie do łba, że
    >
    > a) nie tacy

    Dokładnie tacy - polscy (i nie tylko polscy) żołnierze.

    > b) nie każdy Niemiec to hitlerowiec

    A co to ma do rzeczy?
    Gdyby nie żołnierze których teraz opluwasz najprawdopodobniej byłbyś
    niewolnikiem - być może Twój właściciel wcale nie byłby żadnym
    hitlerowcem, nie ma przeszkód żeby był to całkiem porządny człowiek
    który traktowałby swoich niewolników całkiem po ludzku.
    Zresztą część Niemców którzy dostawali niewolników z Polski to byli
    całkiem porządni ludzie którzy nie popierali ani wojny ani Hitlera, a
    wręcz przeciwnie.

    > A ponieważ takiej potrzeby nie ma

    W latach 30-tych XX wieku też takiej potrzeby nie było. Każdy rozsądny
    człowiek wiedział, że wystarczy dać Hitlerowi Austrię i Czechy i żadnej
    wojny nie będzie. Potem jeszcze do tej listy dopisano Polskę.
    Zachodnia Europa była od Niemiec oddzielona niemożliwą do zdobycia linią
    Maginota, jasne więc było że problem wojny nie istnieje.

    > , to jeżdżą sobie to tu to tam i
    > rozpierdalają niepodległe kraje dla uśmiechu Wielkiego Brata.

    Trudno powiedzieć czy dziś nie ma takiej potrzeby.
    Mamy tylko pół świata wyznawców religii pokoju którzy są przecież
    normalnymi ludźmi, takimi jak my i nic nam złego nie zrobią.

    Patrząc na to co się dzieje na paryskich przedmieściach nocami trudno
    nie ulec wrażeniu, że tym razem jednak nie udało się to czego dokonał
    kiedyś Sobieski pod Wiedniem.

    > Nie należy. Szacunek mogę okazywać czyniącym dobro, a nie zawodowym
    > mordercom.

    Nie bardzo rozumiesz czym się różni żołnierz od mordercy, potrafisz
    tylko opluwać ludzi którzy nie rzadko giną za to żebyś miał prawo mówić
    we własnym języku.

    Decyzja o rozpoczęciu takiej wojny leży w gestii cywilów - polityków.
    Polityków których naród wybrał w wolnych i demokratycznych wyborach, a
    więc odpowiedzialność spada na naród.

  • 22. Data: 2008-01-27 17:34:33
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

> [...]
    > ulec wrażeniu, że tym razem jednak nie udało się to czego dokonał kiedyś

    To, ze na francuskich ulicach maja problem jest tylko i wylacznie wina
    Francji - doprowadzila do tego zla polityka imigracyjna. Gdyby obywatelstwo
    dostawali ci, ktorzy mowia po francusku i jako-tako sie asymiluja to nie
    mieliby problemu. Religia nie ma tu nic do rzeczy. Po drugie jakby nie
    patrzec dzisiejsze nasze interwencje u boku Amerykanow to ataki na
    niepodlegle kraje. Terroryzm to tylko wymowka, jesli by nia nie byl to
    wypadaloby np najechac na Hiszpanie i rozniesc chociazby ETA.

    Dysiek

  • 23. Data: 2008-01-27 19:36:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dysiek pisze:

> [...]
    > obywatelstwo dostawali ci, ktorzy mowia po francusku i jako-tako sie
    > asymiluja to nie mieliby problemu. Religia nie ma tu nic do rzeczy.

    Sama w sobie religia może i nie, ale jest to inna kultura.
    Imigranci z Europy wschodniej jakoś samochodów na zachodzie nie palą.

    Zresztą ta Francja to jest oczywiście nie jest zbyt dobry przykład.
    Arabowie ich nie najechali, a oni się nie muszą przed nimi chronić armią.

    > Po
    > drugie jakby nie patrzec dzisiejsze nasze interwencje u boku Amerykanow
    > to ataki na niepodlegle kraje.

    Owszem, ale to nijak nie upoważnia nikogo do opluwania żołnierzy. Za to
    opluwać można cywilne władze które decydują o takich wojnach.
    Opluwać to można żołnierza jeżeli udowodni się mu popełnienie
    przestępstwa na wojnie, ale za to że jest żołnierzem i służy ojczyźnie.

  • 24. Data: 2008-01-27 19:48:39
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > Sama w sobie religia może i nie, ale jest to inna kultura.

    Prawoslawie to tez inna kultura i religia. Judaizm tez. A jakos w miare sie
    nam stosunki ukladaja.

    > Imigranci z Europy wschodniej jakoś samochodów na zachodzie nie palą.

    Ale to nie jest wina kultury czy religii tylko kiepskiej polityki
    imigracyjnej.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 25. Data: 2008-01-27 21:13:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 styczeń 2008 17:12
    (autor Tomasz Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fniat2$qkn$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Dokładnie tacy - polscy (i nie tylko polscy) żołnierze.

    Nie. Inni. Zawodowych to nie było za dużo. Z polskich to partyzantka, i
    pospolite ruszenie obronne.

    > Decyzja o rozpoczęciu takiej wojny leży w gestii cywilów - polityków.
    > Polityków których naród wybrał w wolnych i demokratycznych wyborach, a
    > więc odpowiedzialność spada na naród.

    Owszem, ale jak ktoś się zgłosił sam na mordercę to dla mnie szacunku
    godzien nie jest.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 26. Data: 2008-01-27 21:14:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 styczeń 2008 20:36
    (autor Tomasz Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnimrq$nk0$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Sama w sobie religia może i nie, ale jest to inna kultura.

    A kto inny ten przeciwko nam.

    > Owszem, ale to nijak nie upoważnia nikogo do opluwania żołnierzy.

    Tak, wiem.... ,,Ja tylko wykonywałem rozkazy''.

    > Za to
    > opluwać można cywilne władze które decydują o takich wojnach.

    Też.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl