    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Zakup niedziałającego telefonu
    Date: Thu, 4 Aug 2016 16:39:57 +0200

    Kilka dni temu znalazłem na Allegro aukcję używanego telefonu, który
    byłby idealnym zamiennikiem dla poprzedniego, który niestety uległ
    awarii. Aukcja zakończyła się bez rezultatu jeszcze zanim zdążyłem
    zalicytować, ale ponieważ sprzedający jest z mojego miasta,
    skontaktowałem się z nim.

    Wymieniłem ze sprzedawcą kilka maili. Zostałem zapewniony, że sprzęt
    jest w 100% sprawny. Zgodziłem się na zaproponowaną cenę i umówiłem w
    miejscu publicznym na sprawdzenie i ewentualną finalizację transakcji.

    Sprawdziłem podstawowe funkcje telefonu i nic nie wzbudziło moich
    zastrzeżeń. Zapłaciłem i rozstaliśmy się ze sprzedającym. W domu
    zdążyłem jeszcze skonfigurować swoje konta i ustawić odtworzenia backupu.

    Rano czekała mnie jednak przykra niespodzianka - wyświetlacza zaczął
    pulsować, pojawiały się na nim czarne pasy, w końcu obraz zniknął
    całkowicie. Po jakimś czasie pojawia się znowu i cała sytuacja się
    powtarza. Telefonowi z mojej strony nie stała się żadna krzywda -
    najpierw jechał w plecaku, zamknięty w oryginalnym pudełku, potem leżał
    w pokoju na stoliku.

    Oczywiście możliwe jest, że telefon zepsuł się akurat w momencie
    sprzedaży, jednak prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest (jakby nie
    patrzeć) znikome. Mam powodu by podejrzewać, że sprzedawca wiedział o
    symptomach awarii.

    Z trudem udało mi się skontaktować ze sprzedającym, który umył ręce od
    całej sprawy. Stwierdził, że kupiłem sprawny telefon i teraz to mój
    problem, a być może nawet sam go uszkodziłem i teraz próbuję zrzucić
    winę na niego.

    Czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji?