  • 1. Data: 2005-07-05 20:11:05
    Temat: Re: spadek - ujemny
    Od: "JureK" <j...@o...pl>

    > [ciach]
    >
    > zrobiłem przkierowanie na prawo, bo tu nie ma sensu ciągnąć

    A dlaczego?
    Interesuje mnie jaka jest praktyka postępowania banków po śmierci
    klienta. Ostatecznie każdy klient banku kiedyś umrze, a większośc z
    nich ma jakieś zadłużenie. Czy banki zawsze uczestniczą w
    postępowaniach spadkowych. czy przy niewielkim zadłuzeniu lepiej
    umorzyć? Prawnicy i postępowanie przed sądem przeciez też kosztuje -
    choćby czas.
    Jaka jest kwota, której bankowi "nie opłaca się" dochodzić?
    Pytam bardziej z ciekawości niż z konieczności zdobycia wiedzy dla
    mojego konkretnego przypadku.

    Pozdr
    Jurek

  • 2. Data: 2005-07-05 20:18:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JureK wrote:

    > A dlaczego?
    bo tam się toczy dyskusja o wyższości mBanku nad Inteligo.

> [...]
    > Jaka jest kwota, której bankowi "nie opłaca się" dochodzić?
    > Pytam bardziej z ciekawości niż z konieczności zdobycia wiedzy dla

    Każdy bank ma swoje procedury wewnętrzne. Najwięcej do powiedzenia
    miałby chyba pracownik banku, ale na pewno na liście dyskusyjnej są oni
    tylko read only, więc szukaj jakiego zaprzyjaźnionego.
    Dopóki procedura niewiele kosztuje banki zawsze będą zainteresowane
    odzyskaniem pieniędzy.
    Dopiero w momencie kiedy bank widzi, że to nie ma sensu, bo nie da sie
    nic wyciągnąć spisuje dług na stray. Decyzje podejmuje się indywidualnie.
    Na to bym akurat w tym przypadku nie liczył.
    Liczyłbym tylko, że bank sie nie wyrobi w czasie, bo z racji odchudzeń
    kadrowym i tak się nie wyrabiają z połową spraw.

  • 3. Data: 2005-07-05 20:31:29
    Od: "JureK" <j...@o...pl>

> [...]
    > Liczyłbym tylko, że bank sie nie wyrobi w czasie, bo z racji
    odchudzeń
    > kadrowym i tak się nie wyrabiają z połową spraw.

    No i ja też na to liczę. Nie wiedziałem, że w bankach jest tak źle z
    kadrami.
    Dzięki za zainteresowanie.

    jurek

  • 4. Data: 2005-07-05 20:34:07
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "JureK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Prawnicy i postępowanie przed sądem przeciez też kosztuje -
    > choćby czas.

    Bank zatrudnia na stale prawnikow, wiec w odniesieniu do konkretnego
    przypadku nic go oni nie kosztuja, a i wpisowe przy stwierdzeniu nabycia
    spadku to jakas symboliczna oplata, czyli mu sie oplaca.

  • 5. Data: 2005-07-25 15:10:11
    Od: Aleks <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Heming napisał:
> [...]
    > przypadku nic go oni nie kosztuja, a i wpisowe przy stwierdzeniu nabycia
    > spadku to jakas symboliczna oplata, czyli mu sie oplaca.

    W ostateczności bank sprzeda taką wierzytelność firmie windykacyjnej a
    ta będzie szukać kasy do " 7 pokolenia " przez najbliższe 20 lat!!!