  • 1. Data: 2005-07-05 19:39:42
    Temat: Zwrot towaru w aptece
    Od: "Daniel" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kupilem w aptece aparat do pomiaru cisnienia. Nistesty jak pozniej okazalo sie
    w domu (co potwierdzilem tez szukajac w internecie) ten rodzaj aparatow jak moj
    nie mierzy dokladnie - mi wychodzily wyniki od 120/x (cisnienie normalne) do
    180/x (wysokie nadcisnienie). Chcialem go na drugi dzien oddac (zapakowany w
    oryginalne pudelko, paragon mialem), ale babka w aptece stwierdzila ze nie
    przyjmuje zwrotow, bo "jest ustawa o aptekach ktora jej tego zabrania". Na moje
    pytanie co to za ustawa nie potrafila jednak odpowiedziec. Jak jest z tym
    naprawde? I jak ma sie to tego rekojmia z KC (przede wszystkim par. 556 i 560)?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Daniel

  • 2. Data: 2005-07-05 19:48:26
    Temat: Re: Zwrot towaru w aptece
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:33a6.000000d3.42cae1fd@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Daniel z adresu <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pytanie co to za ustawa nie potrafila jednak odpowiedziec. Jak jest z
    > tym naprawde? I jak ma sie to tego rekojmia z KC (przede wszystkim

    nie ma czegoś takiego jak zwrot - nawet nie w aptece
    kupiłeś, to towar jest twój i to twój problem co z nim zrobisz

    jak chciałeś sprawdzić to trzeba było kupić w Internecie - miałbyś na zwrot
    10 dni :)

    a rękojmia nie ma w transakcjach pomiędzy konsumentem i przedsiębiorcom
    (zresztą i tak nie małaby zastosowania)- jest ustawa o niezgodności towaru z
    umową
    możesz co najwyżej wykazać, że na opakowaniu lub instrukcji obsługi jest co
    innego niż towar w rzeczywiście potrafi
    ewentualnie, gdyby np. nie było instrukcji w języku polskim, to możesz
    próbować

    a tak, to pozostaje tylko szukać nabywcy - np. na allegro :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-07-05 19:48:52
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > oryginalne pudelko, paragon mialem), ale babka w aptece stwierdzila ze nie
    > przyjmuje zwrotow, bo "jest ustawa o aptekach ktora jej tego zabrania". Na moje

    Cos jej sie walnelo ... ustawa daje im PRAWO do nieprzyjmowania zwrotow
    lekarstw. Cisnieniomierz nie podpada pod tą ustawe i jak najbardziej
    mozna go reklamowac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-05 19:50:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Daniel wrote:
> [...]
    > przyjmuje zwrotow, bo "jest ustawa o aptekach ktora jej tego zabrania".

    A no jest, ale trzeba by przeczytać, czy dotyczy tylko lekarstw, czy też
    wszystkiego co sprzedają apteki

    > Na moje
    > pytanie co to za ustawa nie potrafila jednak odpowiedziec. Jak jest z tym
    > naprawde? I jak ma sie to tego rekojmia z KC (przede wszystkim par. 556 i 560)?

    Hmm, nijak

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.
    (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)

    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

    Jedyne co możesz zrobić, to poszukać w instrukcji dane techniczne i
    zobaczyć, czy napisali coś o dokładności mierzenia.
    I próbować reklamować, że to urządzenie nie ma takiej dokładności jak
    napisano.
    Reklamację przyjąć musi, co najwyżej za dwa tygodnie dostaniesz
    odpowiedź, że reklamacji nie przyjęto.
    Urządzenia te są niestety mało dokładne i pomiar bardzo zależy od tego
    jak siedzisz gdzie siedzisz, co robisz itp itd.
    Zaporponuj im, że chętnie wymienisz na lepszy, droższy dopłacając
    różnicę w cenie.

  • 5. Data: 2005-07-05 19:55:10
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Cos jej sie walnelo ... ustawa daje im PRAWO do nieprzyjmowania zwrotow
    > lekarstw. Cisnieniomierz nie podpada pod tą ustawe i jak najbardziej
    > mozna go reklamowac.

    Znaczy sie reklamowac, bo zwrocic sie juz nie da, jesli sprzedawca nie
    bedzie litosciwy ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-07-05 20:10:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jeśli ciśnieniomierz mierzy źle, to po prostu wnieś reklamacje z tytułu
    niezgodności towaru z umową.

  • 7. Data: 2005-07-05 20:28:36
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    5. Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają
    zwrotowi, z zastrzeżeniem ust. 6.

    6. Przepis ust. 5 nie dotyczy produktu leczniczego lub wyrobu medycznego
    zwracanego aptece z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.

    Tutaj jest odpowiedź na Wasze wątpliwości. To ustawa Prawo farmaceutyczne.

    Michał
    www.prawo.hg.pl
    "Ius est ars boni et aequi"

  • 8. Data: 2005-07-05 20:30:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mecenas wrote:
> [...]
    >
    > Tutaj jest odpowiedź na Wasze wątpliwości. To ustawa Prawo farmaceutyczne.

    Czy ciśnieniomierz zalicza się do wyrobów medycznych?

  • 9. Data: 2005-07-05 20:40:02
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    produktem leczniczym - jest substancja lub mieszanina substancji, której
    przypisuje się właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u
    ludzi lub zwierząt, lub podawana człowiekowi lub zwierzęciu w celu
    postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia czy modyfikacji
    fizjologicznych funkcji organizmu ludzkiego lub zwierzęcego; pojęcie
    produktu leczniczego nie obejmuje dodatków paszowych uregulowanych w
    odrębnych przepisach;

    wyrobie medycznym - należy przez to rozumieć narzędzie, przyrząd, aparat,
    sprzęt, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu,
    włączając oprogramowanie niezbędne do właściwego stosowania wyrobu,
    przeznaczone przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

    a) diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia
    przebiegu chorób,

    b) diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania
    urazów lub upośledzeń,

    c) badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub
    prowadzenia procesu fizjologicznego,

    d) regulacji poczęć

    - który nie osiąga swojego zasadniczego zamierzonego działania w ciele lub
    na ciele ludzkim środkami farmakologicznymi, immunologicznymi lub
    metabolicznymi, lecz którego działanie może być przez nie wspomagane;

    Michał
    www.prawo.hg.pl
    "Ius est ars boni et aequi"