  • 1. Data: 2007-04-10 21:31:36
    Temat: Zakup auta używanego a prawa nabywcy.
    Od: krzysiek82 <k...@o...plwytnijto>

    Witam
    Zwracam się do Was z pytaniem na które nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
    Kilka dni temu kupiłem auto w komisie, na fakturę, na fakturze znalazł
    się zapis iż jestem świadom stanu technicznego pojazdu i nie zgłaszam co
    do niego żadnych zastrzeżeń. Tak też było gdyż to o czym przekonałem się
    po jeździe próbnej nie sprawiało żebym miał myśleć inaczej. Moja radość
    nie trwała jednak długo. Okazało się iż auto nie ma uszkodzonego
    elementu zabezpieczającego podłogę od tłumika (a tak zapewniał mnie
    sprzedawca) ale uszkodzony jest znacznie droższy element a mianowicie
    katalizator, brakowało także termostatu i silnik się przegrzewał, nie
    mogłem tego stwierdzić przed zakupem gdyż na to potrzeba więcej czasu.
    Moje pytanie jest następujące czy mam jakieś prawo aby ubiegać się od
    sprzedającego jakiego kolwiek zadość uczynienia za wady które istniały
    wcześniej i moim zdaniem były znane sprzedającemu? Z góry dziękuje za
    wypowiedzi.

    --
    Krzysiek82
    GG:1299459

  • 2. Data: 2007-04-10 23:04:42
    Temat: Re: Zakup auta używanego a prawa nabywcy.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.04.2007 krzysiek82 <k...@o...plwytnijto> napisał/a:
    > Zwracam się do Was z pytaniem na które nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
    > Kilka dni temu kupiłem auto w komisie, na fakturę, na fakturze znalazł

    Kupiłeś prywatnie, czy dla celów zawodowych?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-04-11 05:01:27
    Od: krzysiek82 <k...@o...plwytnijto>

    Zakup był całkowicie prywatny, faktura na osobę a nie na firmę.

    --
    Krzysiek82
    GG:1299459

  • 4. Data: 2007-04-11 08:26:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.04.2007 krzysiek82 <k...@o...plwytnijto> napisał/a:
    > Zakup był całkowicie prywatny, faktura na osobę a nie na firmę.

    No to komistant odpowiada jak sprzedawca w normalnym handlu.
    Art. 770(1). Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez
    komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z jej
    działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o sprzedaży
    konsumenckiej.

    Może co prawda to wyłączyć:
    Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne
    rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed zawarciem umowy podał
    to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności nie
    dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł się
    dowiedzieć.

    Ale MZ formuła o tym ze znasz stan faktyczny nie jest tym co wymaga art.
    770 a sam ten zwrot przy sprzedaży konsumenckiej nie jest prawnie
    skuteczny.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-04-11 14:45:59
    Od: "krzysiek82" <k...@o...pl>

    Czyli po prostu nie mam żadnych szans i lepiej sobie darować :(

  • 6. Data: 2007-04-11 22:36:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.04.2007 krzysiek82 <k...@o...pl> napisał/a:
    > Czyli po prostu nie mam żadnych szans i lepiej sobie darować :(

    A co, poinformował Cię przed zawarciem tranzakcji, że jako komisant nie
    odpowiada za wady?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-04-12 14:33:07
    Od: "krzysiek82" <k...@o...pl>

    Jedyne co mi powiedział to szerokiej drogi, a odnośnie wad to jedynie ten
    zapis na fakturze był że kupujący zaakcepotował stan techniczny i nie
    zgłasza żadnych zastrzeżeń.

  • 8. Data: 2007-04-12 22:22:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.04.2007 krzysiek82 <k...@o...pl> napisał/a:
    > Jedyne co mi powiedział to szerokiej drogi, a odnośnie wad to jedynie ten
    > zapis na fakturze był że kupujący zaakcepotował stan techniczny i nie
    > zgłasza żadnych zastrzeżeń.

    No to reklamuj z tyt. niezgodności z umową. Masz pełne prawo a w dodatku
    istnieje domniemanie istnienia wady w momencie wydania towaru przez
    pierwsze 6 miesięcy od wydania towaru. Co to jest niezgodność z umową
    sprawdź w archiwum tej grupy lub na stronach Federacji Konsumentów. Szanse
    na pozytywny finał masz MZ duże, przynajmniej ze strony prawnej.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-04-13 08:50:10
    Od: "krzysiek82" <k...@o...pl>

    Dokonałem już naprawy udzkodzonego elementu pewnie żle zrobilem ale mam na
    to fakture.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2007-04-13 09:32:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.04.2007 krzysiek82 <k...@o...pl> napisał/a:
    > Dokonałem już naprawy udzkodzonego elementu pewnie żle zrobilem ale mam na
    > to fakture.

    Istotnie źle zrobiłeś. Praktycznie nie możesz w tej sytuacji nic zdziałać.

    --
    Marcin