  • 1. Data: 2006-04-29 16:07:15
    Temat: Prawne mozliwosci cofniecia ustaw o zwiazkach
    Od: "Huaskar" <h...@p...fm>

    Hello!

    Witam grupe prawnikow. Mam pewne pytanie dot. teorii prawa.
    Niedawno poruszalismy z moimi znajomymi z Europy Zach. temat legalizacji
    zwiazkow homoseksualnych. Zastanawialismy sie nad tym, jak w legalny sposob
    prawo moze cofnac tego typu przepisy w kraju, w ktorym juz zaczely
    obowiazywac. Czy konieczna bylaby wola wiekszosci spoleczenstwa wyrazona np.
    w drodze referendum, czy wystarczy glos wiekszosci parlamentarnej, skoro
    przepisy legalizujace takie zwiazki wprowadzane byly wlasnie przez grupy
    politykow.
    Czy fakt, ze iles tego typu zwiazkow zostalo zawartych, moze uniemozliwic
    proby odwolania ustawy ktora na to zezwalala? Gdyby prawo takie zostalo
    zniesione, co staloby sie ze stanem prawnym takich zwiazkow?

    Bardzo jestem ciekaw jak teoria prawa zapatruje sie na takie kwestie.

    pozdrawiam serdecznie

    H.