  • 1. Data: 2005-02-09 11:16:59
    Temat: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Sprawa wyglada tak:
    ZOstałem jakiś czas temu oszukany na allegro, sprzedano mi usługe która
    polegała na wysłaniu mailingu do zdaje się 15 000 osób. Okazało sie ze
    nie zostało to wysłane gdyż moje statystyki wyrażnie wykazały ze od tamtej
    pory weszło
    moze 10 osob na strone.
    Po pewnych wydarzeniach tym spowodowanych zostało mi zawieszone konto na
    allegro.

    Czlowiek ktory mi to sprzedal, regularnie wystawia aukcje oferujac usluge
    w postaci
    mailingu. Nie prowadzi DG, nie odprowadza podatkow. W definicji DG jasno
    wynika
    ze jest to dzialanosc zarobkowa i powinien zarejestrowac DG.

    Wobec powyzszego postanowilem doniesc do US o tym fakcie. (koles byl po
    prostu bezczelny),
    zgłosic wykroczenie (kwota < 250 zl), bylo to oszustwo z cala pewnoscia.

    Przed tym postanowilem zaproponowac mu ugode, w postaci zwrocenia 15 zl
    (bo tyle aukcja kosztowala)
    + 35 zl, za bezczelne potraktowanie i utrate konta, czyli razem 50 zl, w
    zamian za zapomnienie
    o calej sytuacji (wszystko grzecznie).

    Czlowiek ten skontaktowal sie z prawnikiem ktory stwierdzil ze on nie musi
    prowadzic DG,
    i w ogole ze jest czysty. Postanowilem porozmawiac z tym prawnikiem
    poniewaz chcialem aby wyjasnil
    mi skad wzial te rewelacje.
    oto rozmowa z nim na gadu:

    [11:15] <Ja> Witam! Slyszalem ze wprowadza Pan w blad pewna osobe
    twierdzac ze nie musi prowadzic DG przy regularnej sprzedazy uslug, moze
    Pan z laski swojej podac podstawe prawna tego stwierdzenia?
    [11:26] <Ja> http://www.aukcje-internetowe.net/art4_aukcje.html
    [11:26] <Ja> ponownie chcialbym zauwazyc ze sprezdaje sowje USLUGI,
    i roboi to regularnie, (w hisorri wystarczy popatrezc), wprowadza go Pan w
    blad i naraza na koszty.

    ------
    [11:33] <RefereeR (GG)> Szanowny Panie
    [11:35] <RefereeR (GG)> z Uwagi na fakt iz jestem prawnikeim z
    wyksztalcenia oraz mam panstwowy egzamin glownego ksiegowego w
    Ministerstwie Finansow pragne Pana poinformowac iz nagabywanie i
    straszenie nawet za posrednictwem sieci internet jest karalne, ponadto
    jesli chodzi o przepisy podatkowe obowiazujace w Polsce zalecam do lektury
    oraz do nauki a nastepnie mozemy polemizowac w tej sprawie
    [11:36] <Ja> to radze zapoznac sie z art dotyczacymi grozb
    kartalnych bo to co Pan teraz stwierdzil to czysty absurd
    [11:36] <RefereeR (GG)> w zwiazku z powyzszym prosze narazie
    pisemnie o zaprzestanie swoich praktyk wobec mojego klienta poniewaz
    bedziemy zmuszeni wystapic na droge sadowa
    [11:36] <Ja> prosze bardzo,
    [11:36] <Ja> moge potrzebne dane podac
    [11:36] <RefereeR (GG)> Szanowny Panie nie musze sie zapoznawac z
    gozbami karalnymi, nawet nie ma Pan pojecia o czym napisalem i co chcialem
    Panu przekazac
    [11:37] <RefereeR (GG)> w zwiazku z czym widze ze rozmowa staje sie
    bezprzedmiotowa z uwagi na znikoma i szczatkowa wiedze i nie bede czasu
    tracil na rozmowy z dyletantem
    [11:38] <Ja> Panski klient dopuszcza sie oszustwa na aukcjach
    internetowych sprzedajac uslugi ktorych nie wykonuje,
    [11:38] <RefereeR (GG)> jezeli poznal Pan tylko jeden art. z ustawy
    to zycze powodzenia
    [11:38] <RefereeR (GG)> co innego oszustwo a co innego placeni
    epodatkow
    [11:38] <RefereeR (GG)> jezeli zarzuca mu Pan oszustwo prosze o
    maila z argumentami i dowodami naprawienia szkody
    [11:38] <Ja> i jest Pan bezczelny wypisujac takie rzeczy,
    rzeczywiscie nie ma sensu rozmawiac Panem, ja lojalnie uprzedzilem tego
    czlowieka, ze jestem zmuszony doniesc, i to zrobie.
    [11:39] <RefereeR (GG)> niech Pan donosi, ale prosze pamietac ze kij
    ma dwa konce
    [11:39] <Ja> oszustwo w tymmomencienie ma zwiazku z uslugami jakich
    nie wykonal.
    [11:39] <RefereeR (GG)> ja juz w tej chwili wiem ze nie ma Pan
    legalnego oprogramowani ana komputerze
    [11:39] <Ja> smieszny jestes czlowieku.
    [11:40] <RefereeR (GG)> tak sie sklada ze pracuje zawodowo w jednym
    z ministerstw, ktorego jestem naczelnikiem i zajmujemy sie prawami
    autorskimi, prawami pokrewnymi, wlasnoscia przemyslowa i intelektualna
    [11:40] <RefereeR (GG)> wiec skoro dla Pana to smieszne prosze sie w
    takim razie rowniez pilnowac
    [11:40] <RefereeR (GG)> bo jest takie powiedzenie..."daj mi
    czlowieka a znajde na niego paragraf"
    [11:41] <Ja> i zapewne ie spotkal sie Pan z pojeciem MSDNAA, oraz
    nie potrafi Pan rozpocznac zarejestrownego windowsa.
    [11:41] <Ja> a to juz jest grozba
    [11:41] <RefereeR (GG)> pracuje w zawodzie juz 10 lat wiec nie
    zaskoczy mnie pan jakimis poszczegolnymi pyskowkami
    [11:41] <RefereeR (GG)> ja nie musze rozpoznawac
    [11:41] <RefereeR (GG)> ja mam ludzi od tego w MSWiA, ktorzy juz to
    sprawdzili
    [11:42] <RefereeR (GG)> w zwiazku z czym rozsmiesza mnie Pan teraz
    [11:42] <Ja> no wlasnie widze , zblanil sie Pan
    [11:42] <RefereeR (GG)> zegnam i koncze rozmowe
    [11:42] <RefereeR (GG)> reszte wyjasni pan na komendzie na swojej
    wsi
    [11:42] <RefereeR (GG)> zegnam

    Bezczeny jest jak nic. Ewidentnie mi grozi zgloszeniem przestepstwa
    ktorego nie popelniono,
    nie odpuszcze, nie moze taki czlowiek pozostac bezkarnym.
    Co proponujecie.

    P.

    ps.
    jezeli ten czlowiek tutaj sie znajduje niech odpowiedzi sobie daruje

  • 2. Data: 2005-02-09 11:18:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > Sprawa wyglada tak:

    [...]

    PLONK

    j.

  • 3. Data: 2005-02-09 11:30:12
    Od: "MK" <u...@p...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pory weszło
    > moze 10 osob na strone.
    > Po pewnych wydarzeniach tym spowodowanych zostało mi zawieszone konto na

    Jeśli miałeś do czynienia z oszustem i/lub kretynem, to daj spokój. Nie
    zniżaj się do jego poziomu.
    I daj spokój z tym roszczeniem 35zł, po to by udowodnić swoją rację.

    To usługa, w dodatku z kategorii usług opartych na renomie i zaufaniu -
    trudno weryfikowalna. Spażyłeś się - idź dalej, a 15zł wrzuć w koszta.

    A osoba, z którą rozmawiałeś jest hochsztaplerem albo dyletantem. Puste
    stwierdzenia. Pamiętaj o prostej zasadzie - osoba, która może coś zrobić nie
    grozi, tylko stawia konkretne warunki. Taka jest prawda, że nawzajem sobie
    niewiele możecie zrobić.

    MK

  • 4. Data: 2005-02-09 12:17:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > [...]
    >
    > PLONK

    mozesz rozwinac te mysl? bo tylko jedno mi przychodzi na mysl, jestes
    wlasnie ta osoba.

    P.

  • 5. Data: 2005-02-09 12:52:34
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > P.
    >
    > ps.
    > jezeli ten czlowiek tutaj sie znajduje niech odpowiedzi sobie daruje

    ha ha ha ha ha :)))) obetrzyj piankę z buzi.
    ty mówisz pójdziesz na policję tu trzeba postawić komisję śledczą co
    najmniej
    co za as skąd tacy się biorą ? ktoś wie ?

  • 6. Data: 2005-02-09 13:52:11
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/9/2005 12:16 PM, Przemek R. wrote:
    [...]

    Nie obraź się, ale jestescie obaj siebie warci - Ty oczekiwałeś usługi
    "mailingu" - co jest ewidentnym spamowaniem, bo nikt nie dysponuje i nie
    udostepnia rzetelnej bazy adresowej potencjalnych klientów o takim
    rozmiarze - chyba, że chodzi o bazę spamerską. Usługa taka jest
    oferowana przez podmioty mające siedzibę za granicą wraz z softem - a
    to, co było oferowane na Allegro, to pewnie coś podobnego.
    Dobra baza, która zawiera klientów wybranych w oparciu o konkretny klucz
    kosztuje rzędu 1 zł za rekord - a jaki był Twój klucz? "wszyscy"?

    Twój adwersarz powołuje się na osobiste relacje i własne stanowisko
    służbowe w instytucji państwowej, co samo w sobie jest co najmniej naganne.
    Zauważ jednak, co jest meritum sporu - dywagacje, czy załatwienie bazy
    do spamowania za 15 zł i brak skutku, to oszustwo, czy nie.

    Pzdr; Catbert

  • 7. Data: 2005-02-09 14:10:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Dobra baza, która zawiera klientów wybranych w oparciu o konkretny klucz
    > kosztuje rzędu 1 zł za rekord - a jaki był Twój klucz? "wszyscy"?

    czlowiek prowadzi serwis sportowy, i codziennie ponoc rozsyla newsy
    sporotowe
    do ktorych to doczepia reklamy, wiec jezeli bylo by to zgodne z opisem nie
    bylby to spam
    gdyz osoby takie wyrazaja zgode na to zapisujac sie na liste mailingowa,
    tak wiec nie zazrzucaj mi glupoty.

    Nie sadzilem tylko ze ktos moze byc tak glupi by nie prowadzac DG,
    sprzedajac regularnie uslugi, nie wykonuje tych uslug ryzykujac przy tym
    donosem do US, bo to jest raczej naturalne ze moga sie znalezc
    osoby ktorym bedzie to nie w smak i postanowia sie jakos odegrac.

    > Twój adwersarz powołuje się na osobiste relacje i własne stanowisko
    > służbowe w instytucji państwowej, co samo w sobie jest co najmniej
    naganne.

    zgadza sie. A czy KK cos w tej sprawie przewiduje?

    > Zauważ jednak, co jest meritum sporu - dywagacje, czy załatwienie bazy
    > do spamowania za 15 zł i brak skutku, to oszustwo, czy nie.

    chodzi o sam fakt, gdybym nieotrzymal chamskich komentarzy i nie
    zablkowano mi w rezultacie
    konta na allegro to bym problemu nie robil. Jezeli ktos tu oszukal to nie
    ja.

    Pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-02-09 14:49:07
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie obraź się, ale jestescie obaj siebie warci - Ty oczekiwałeś usługi
    > "mailingu" - co jest ewidentnym spamowaniem, bo nikt nie dysponuje i nie

    Ten temat pojawia sie tu co pewien czas, a watkotworca nie jest w stanie
    zrozumiec podsawowych spraw.
    Takze naprawde polecam zakonczenie udzielania sie w tym watku.

    --
    > Zeby Polska mogla sie wreszcie normalnie rozwijac, konieczne jest zerwanie
    > z ukladem kontraktowym zawartym w 1989 roku pomiedzy PZPR a agentura
    > zydowska z Solidarnosci.
    moje zdanie jest następujące: terefere bum cyk cyk

  • 9. Data: 2005-02-09 14:59:48
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ten temat pojawia sie tu co pewien czas, a watkotworca nie jest w stanie
    > zrozumiec podsawowych spraw.

    Trafnie to ująłeś.Sądzę, że nie rozumie on nawet tego co pisze;)

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-02-09 15:12:56
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ten temat pojawia sie tu co pewien czas, a watkotworca nie jest w stanie
    > zrozumiec podsawowych spraw.

    to moze oswieci Pan wszystkich jakie to sa te podstawowe sprawy to raz,
    a dwa jakos sobie nie przypominam watku w ktorym osoba pelniaca ważny
    urzad
    groziła obywatelowi ze zlozy zawiadomienie przestepstwa ktrego nie
    popelniono.

    "

[...]

    wiec jak juz zamierzasz sie udzielac, chcac kogos osmieszyc, to poleam
    dokladniej przeczytac post rozpoczynajacy watek, a przynajmniej jego
    temat.
    Chyba ze reporezentuje Pan podobny poziom co Leszek to wtedy jestem w
    stanie zrozumiec taki post.

    Nie pozdrawiam
    P.