  • 1. Data: 2005-02-09 10:20:12
    Temat: stłuczka - sprawca nie chce potwierdzić w zakładzie ubezpiczeniowym
    Od: "Arkaad" <a...@o...pl>

    Witam
    mam taki problem. w wigilię koleś stuknął mnie na parkingu. mam uszkodzone
    tylne drzwi. nie chciałem robić kolesiowi problemów i nie wzywaliśmy
    policji. spisaliśmy oświadczenie sprawcy kolizji i uzgodniliśmy że kasę
    wezmę z jego ubezpieczenia. pojechałem do ubezpieczalni, facet zrobił kilka
    zdjęć i kazał zadzwonić za parę dni. Gdy zadzwoniłem w ubezpieczalni
    powiedzeli mi że sprawca nie zgłosił się żeby potwierdzić kolizję. dzwoniłem
    do tego kolesia no i on zaczął kręcić że nie może potwierdzić bo nie, a
    właściwie to i tak mu nic nie udowodnię.
    pytanie co mogę zrobić?. Iść na policję? czy muszę mu zakładać jakąś sprawę?

    PS. problem jeszcze w tym że jako świadek zdarzenia jest wpisany jego brat.
    (koleś był miły, przeprosił powiedział że pokryje szkody więc nie
    przywiązywałem wagi do tego kto ma być świadkiem). co prawda przechodził też
    mój znajomy i widział jak spisywaliśmy oświadczenie, pokazywałem mu
    wgniecione drzwi, więc czy to wystarczy żeby udowodnić wypadek. mam jeszcze
    spisane własnoręcznie przez sprawcę oświadczenie.

    z góry dziękuję

    --
    Arkaad
    arkaad(at)o2(dot)pl

  • 2. Data: 2005-02-09 10:36:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Arkaad a...@o...pl ...

> [...]
    > a właściwie to i tak mu nic nie udowodnię.
    > pytanie co mogę zrobić?. Iść na policję? czy muszę mu zakładać jakąś

    nie zastanawiałbym sie ani sekundy dłuzej i dzwoniłbym na policje! Dopóki
    jego samochód moze jeszcze miec slady uderzenia. Dowiedz sie tez czy na tym
    parkingu jest monitoring!
    Tez miałem w Wigilie stłuczke na parkingu - rok temu, ale na szczescie
    wszystko skonczyło sie pomyslnie. Przynajmniej dla mnie, bo gosc jechał
    samochodem ojca, a potem okazało sie ze jego brat w ten sam dzien rozwalił
    drugi samochód :(

    "_")
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert

  • 3. Data: 2005-02-09 10:45:34
    Od: "Arkaad" <a...@o...pl>

    > nie zastanawiałbym sie ani sekundy dłuzej i dzwoniłbym na policje! Dopóki
    > jego samochód moze jeszcze miec slady uderzenia. Dowiedz sie tez czy na
    > tym
    > parkingu jest monitoring!

    nie niestety nie ma monitoringu. poza tym jego samochód raczej nie
    ucierpiał. urzerzył zderzakiem.

> [...]
    > samochodem ojca, a potem okazało sie ze jego brat w ten sam dzien rozwalił

    ten gość też jechał samochodem ojca jeśli to ma jakieś znaczenie.

    Arkaad
    arkaad(at)o2(dot)pl

  • 4. Data: 2005-02-09 11:13:53
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Arkaad" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie, a właściwie to i tak mu nic nie udowodnię.
    > pytanie co mogę zrobić?. Iść na policję? czy muszę mu zakładać jakąś

    Wystarczy zglosic sie do WRD w twoim miescie i zlozyc doniesienie o
    dokonaniu wykroczenia i ze gosciu nie chce potwiedzic w ubezpieczalni.
    Policja go znajdzie a on dostanie grzywne w Sadzie Grodzkim.
    Sprawdzone
    pozdrawiam
    exit

  • 5. Data: 2005-02-09 11:49:31
    Od: "Arkaad" <a...@o...pl>

> [...]
    > dokonaniu wykroczenia i ze gosciu nie chce potwiedzic w ubezpieczalni.
    > Policja go znajdzie a on dostanie grzywne w Sadzie Grodzkim.
    dzięki za odpowiedź.
    tylko czy to co mam wystarczy żeby udowodnić że gościu mnie stuknął?

    Arkaad
    arkaad(at)o2(dot)pl

  • 6. Data: 2005-02-09 12:36:15
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    > dzięki za odpowiedź.
    > tylko czy to co mam wystarczy żeby udowodnić że gościu mnie stuknął?

    masz oswiadczenie sprawcy kolizji i zgloszenie do ubezpieczyciela
    pzdr
    exit

  • 7. Data: 2005-02-09 12:41:05
    Od: "Arkaad" <a...@o...pl>

    > masz oswiadczenie sprawcy kolizji i zgloszenie do ubezpieczyciela
    > pzdr
    > exit
    ok. dzięki

    Arkaad
    arkaad(at)o2(dot)pl

  • 8. Data: 2005-02-09 14:51:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Arkaad a...@o...pl ...

    > nie niestety nie ma monitoringu. poza tym jego samochód raczej nie
    > ucierpiał. urzerzył zderzakiem.

    nawet minimalnych??? Sladu lakieru? Kto wie...

    > ten gość też jechał samochodem ojca jeśli to ma jakieś znaczenie.

    raczej nie, no chyba ze teraz tak gada bo boi sie przyznac ojcu, ajak
    ojciec sie dowie to wszystko załatwicie honorowo, a smarkacz, no cóz - na
    pupcie :)))

    "_")
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 9. Data: 2005-02-09 15:02:40
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Arkaad" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko czy to co mam wystarczy żeby udowodnić że gościu mnie stuknął?

    Najlepiej weź ze sobą do tego znajomego-świadka.

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-02-09 16:55:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arkaad" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Skoro gość nie chce się dogadać, to po prostu idź na policje. Dowodem będzie
    choćby fakt, ze spisał oświadczenie. Na Twoim samochodzie być może technik
    policyjny zabezpieczy mikroślady jego lakieru. Choć po takim czasie to nie
    będzie łatwe. Dodatkowo zastanów się, czy może ktoś z sąsiadów widział go,
    jeśli nawet nie samo uderzenie, to później (poszlaka lepsza, niż nic).
    Skutek będzie taki, że Policja skieruje do sądu wniosek o ukaranie gościa.
    Jeśli sąd uzna go winnym, to PZU nie zostanie nic innego, jak wypłacić
    odszkodowanie.