    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz wejścia na teren prywatny?
    Date: Fri, 13 Aug 2004 06:22:52 +0200

    Użytkownik "Kopajt ;-)" <n...@m...com> napisał
    > Mam domek jednorodzinny który sąsiaduje (w granicy) z drugim, mniejszym
    > domkiem jednorodzinnym. ...nie pozwoli mi wejść na teren jej
    > posesji, żebym wykonał w/w prace.

    Rozumiem, że jeden dom (Twój) i drugi (sąsiadki) stykają się ścianami na
    połączeniu których przebiega granica działek. Rozumiem też, że Twój dom jest
    wyższy i chcesz ocieplić ścianę szczytową nad dachem domu sąsiadki.
    Ocieplenie z zewnątrz to zwykle 10-15 cm styropianu i na nim tynk. Kłopot
    polega moim zdaniem nie tyle na umożliwieniu wejścia na teren sąsiadki dla
    przeprowadzenia prac (np w przypadku płotu taką "służebność" dla jego
    konserwacji przewiduje prawo budowlane), ale na tym, że teoretycznie jej
    działka ulegnie na skutek ocieplenia Twojego domu zmniejszeniu. To nic, że
    nad jej dachem. Wyobraź sobie sytuację, że w granicy działki stoi wiata i
    kawałeczek jej dachu wystaje na teren sąsiada. I też kłopot przy upierdliwym
    sąsiedzie.
    A może jak taka wredna baba - zaproponować jej pieniądze ? Odkupienie 11 cm
    paska ziemi nie wchodzi moim zdaniem w grę, ponieważ znów jej kawałek ściany
    będzie stał "na Twoim".
    A w ostateczności ocieplasz od wewnątrz styropianem, na to siatka i tynk.
    Na pl.misc.budowanie omawiany był podobny temat, kiedy to człowiek chciał
    ocieplić ścianę w granicy. Stanęło na tym, że musi odkupić pasek działki.
    AR