  • 1. Data: 2005-08-17 10:53:10
    Temat: Zakaz konkurencji
    Od: j...@g...pl

    Witam!

    Podpisałem z firmą umowę o zakazie konkurencji na takich mniej więcej
    zasadach:

    - przez 6 miesięcy po rozwiązaniu stosunku pracy mam zakaz
    działalności konkurencyjnej
    - jako działalność konkurencyjna zdefiniowana jest praktycznie każda
    praca na rzecz firmy, która świadczy usługi informatyczne (oczywiście
    nie mam szansy ani ochoty na zatrudnienie w innej firmie niż
    informatyczna :)))
    - moja aktualna firma płaci mi odszkodowanie przez 6 miesięcy w
    wysokości polowy zarobków
    - jeżeli złamię zakaz, jestem zobowiązany zapłacić firmie
    odszkodowanie w tej samej wysokości (6 x 50% zarobków)
    - firma może jednostronnie wypowiedzieć umowę

    Czy taka umowa jest zgodna z prawem? Czy można ją jakoś obejść?

    Jacko

  • 2. Data: 2005-08-17 11:10:48
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Czy nie pisałeś o tym 14 minut temu?

    Tobi

  • 3. Data: 2005-08-17 11:14:28
    Od: j...@g...pl

    Ale mi się schowało w innym wątku - z lipca, z tym samym tytułem.
    Myslalem, że inni tez tego nie widza.

    Sorry :)

  • 4. Data: 2005-08-17 11:48:47
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    j...@g...pl napisał(a):

    > Czy taka umowa jest zgodna z prawem? Czy można ją jakoś obejść?

    jest zgodna z prawem.
    Dlaczego chcesz ją obchodzić? imho jest fair.

    Może zakaz konkurencji jest trochę zbyt szeroko sformułowany, ale żeby
    coś wiecej pwoiedzieć, trzebaby się przyjrzeć działlaności pracodawcy i
    rzucić okiem na umowę.

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911