  • 1. Data: 2008-11-13 00:34:43
    Temat: Zadatek - kolejna umowa z tą samą osobą. Jak?
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Pokrótce... Potencjalny kupujący nie wywiązał się z umowy przedwstępnej
    (kilkukrotnie aneksowanej ze względu na oczekiwanie na kredyt), zatrzymałem
    zadatek, mieszkanie wróciło "na rynek". Teraz po jakimś czasie ponownie ta
    sama osoba chce kupić tą samą nieruchomość przy okazji korzystając z tego,
    że ceny nieco spadły. Czy w związku z tym powinienem zaliczyć wcześniej
    wpłacony zadatek jako część ceny? Czy traktujemy się jakbyśmy nigdy
    wcześniej nie mieli ze sobą żadnej umowy? Liczę, że mi pomożecie. Dziękuję z
    góry.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2008-11-13 01:43:58
    Temat: Re: Zadatek - kolejna umowa z tą samą osobą. Jak?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Kałużny pisze:
> [...]
    > powinienem zaliczyć wcześniej wpłacony zadatek jako część ceny? Czy
    > traktujemy się jakbyśmy nigdy wcześniej nie mieli ze sobą żadnej umowy?

    Była umowa - nie ma umowy. W czym problem?

    Oczywiście możesz być uprzejmy i zaliczyć tę kasę, ale nie musisz.

  • 3. Data: 2008-11-13 06:03:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    > traktujemy się jakbyśmy nigdy wcześniej nie mieli ze sobą żadnej umowy?
    > Liczę, że mi pomożecie. Dziękuję z góry.

    Nie. tamtem zadatek byl do tamtej umowy. Sprawa zamknieta.
    teraz bedzie nowa umowa z nowymi warunkami i nowym zadatkiem

  • 4. Data: 2008-11-13 13:49:44
    Od: "lublin" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <v...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gffsn5$iuv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zaliczyć wcześniej wpłacony zadatek jako część ceny? Czy traktujemy się
    > jakbyśmy nigdy wcześniej nie mieli ze sobą żadnej umowy? Liczę, że mi

    nowe warunki(inne ceny na rynku), nowa umowa

  • 5. Data: 2008-11-13 21:49:13
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <v...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gffsn5$iuv$1@inews.gazeta.pl...
    > Pokrótce... Potencjalny kupujący nie wywiązał się z umowy przedwstępnej

    Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam i polecam się w przypadku Prawa
    Budowlanego.

    Tomek.