  • 1. Data: 2008-11-12 16:42:55
    Temat: miejsce dla pojazdu osoby niepelnosprawnej - dylemat
    Od: "marek" <m...@g...com>

    sytuacja taka. parking przed blokiem, na parkingu jedno ze stanowisk
    oznaczone jest znakiem poziomym P-24/miejsce dla pojazdu osoby
    niepelnosprawnej/. problem polega na tym, ze brak jest jakiegokolwiek znaku
    pionowego informujacego, ze jest to miejsce zastrzezone np D-18a. i w
    zawiazku z tym, czy sam znak poziomy jest wystarczajacy do respektowania
    parkowania w tym miejscu jedynie osob niepelnosprawnych/uprawnionych/, czy
    tez jesli zaparkuje osoba nieuprawniona, to policja lub straz miejska moze
    mu nagwizdac?
    m.

  • 2. Data: 2008-11-12 17:13:10
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    marek pisze:
> [...]
    > tez jesli zaparkuje osoba nieuprawniona, to policja lub straz miejska moze

    Jakie znaki obowiązują na podstawie prawa o ruchu drogowym?
    Pytanie jest jednocześnie odpowiedzią.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 3. Data: 2008-11-12 17:30:12
    Od: "marek" <m...@g...com>

    > Jakie znaki obowiązują na podstawie prawa o ruchu drogowym?
    > Pytanie jest jednocześnie odpowiedzią.

    ok. znalazlem. mozna takiemu wlepic mandat
    pozdr

  • 4. Data: 2008-11-12 18:06:09
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > ok. znalazlem. mozna takiemu wlepic mandat

    Nawet niepełnosprawny bez odpowiedniej karty
    parkingowej na tym miejscu może dostać mandat, jak strażnik będzie złośliwy
    http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/16413

  • 5. Data: 2008-11-12 18:12:35
    Od: "marek" <m...@g...com>

    > Nawet niepełnosprawny bez odpowiedniej karty
    > parkingowej na tym miejscu może dostać mandat, jak strażnik będzie
    > złośliwy
    > http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/16413

    ok. ale mnie chodzilo, czy sam znak poziomy moze funkcjonowac, czy musi byc
    pionowy takze. teraz juz wiem:))

  • 6. Data: 2008-11-12 20:08:59
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Nawet niepełnosprawny bez odpowiedniej karty
    > parkingowej na tym miejscu może dostać mandat, jak strażnik będzie
    > złośliwy
    > http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/16413

    a moze ktoś powiedzieć kto wedle prawa jest uznawany za niepełnosprawnego?

  • 7. Data: 2008-11-12 20:31:38
    Od: "agusia" <a...@o...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...na> napisał w wiadomości

    > a moze ktoś powiedzieć kto wedle prawa jest uznawany za niepełnosprawnego?

    Osoba w stosunku do której orzeczeno niepełnosprawność.
    Orzeczenie takie wydają: 1. komisje ZUS (głównie dla celów rentowych i
    podatkowych oraz zniżek w przejazdach w MPK) oraz 2.
    Wojewódzkie/Pozwiatowe/Miejskie Zespoły do Spraw Orzekania o
    Niepełnosprawności (uzyskanie m. in. karty parkingowej, ulg podatkowych,
    dofinansowań do sanatorów i sprzętu rehabilitacyjnego, dodatków
    opiekuńczych, różnorakiej pomocy w życiu codziennym). Orzeczenie wyane przez
    Wojewódzkie/Pozwiatowe/Miejskie Zespoły do Spraw Orzekania o
    Niepełnosprawności nie uprawniają do ulgowych przejazdów w MPK.

    Pozdrawiam
    Aga

  • 8. Data: 2008-11-12 21:00:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-12, agusia <a...@o...pl> wrote:

    [...]

    > opiekuńczych, różnorakiej pomocy w życiu codziennym). Orzeczenie wyane przez
    > Wojewódzkie/Pozwiatowe/Miejskie Zespoły do Spraw Orzekania o
    > Niepełnosprawności nie uprawniają do ulgowych przejazdów w MPK.

    Uprawniają, choć oczywiście trzeba mieć odpowiedni stopień orzeczony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-11-12 23:40:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marek wrote:
> [...]
    > niepelnosprawnej/. problem polega na tym, ze brak jest jakiegokolwiek znaku
    > pionowego informujacego, ze jest to miejsce zastrzezone

    a sama kultura nie wystarczy? musi być znak?

  • 10. Data: 2008-11-13 07:36:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 00:40
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gffoua$63i$2@news.interia.pl>):

    > a sama kultura nie wystarczy? musi być znak?

    Musi. Znak bowiem dotyczy niepełnosprawnych ruchowo, a mamy sporo kierowców
    niepełnosprawnych umysłowo i oni właśnie stają na miejscach dla kalek, a z
    racji niesprawności umysłowej nie są w stanie właściwie zrozumieć sytuacji
    i konieczne są prawne konsekwencje.

    --
    Tristan