  • 1. Data: 2003-09-26 16:43:43
    Temat: Zablokowali wjazd do posesję ...
    Od: "Marsjusz" <m...@w...pl>

    Witajcie
    Zapowiada się kłutnia ma max'a , a poszło o ... bramę.

    A wygląda to tak :
    Centrum miasta
    duże wspólne podwórko, które obstawione jest budynkami ze wszystkich stron
    kazny z budynków należy do innej spółdzielni
    Do 'wczoraj' wjazd był przez dużą bramę ktora 'nalezy' do SP 'A'
    zeby zaparkowac sam. pod blokiem, zeby wjechała Straż Poż., żeby wywieźli
    śmieci itd.
    trzeba przejechać przez bramę SP A

    Wejście od ulicy jest możliwe ale nie samochodem, czyli do domu wejdę.

    A tu nagle ... zamontowali sobie bramę założyli kluczyk i powiedzieli że nie
    muszą z nami rozmawiać bo budynek i brama wjazdowa jest ich i nie udostępnią
    nam kluczy, bo to nie ich problem, samochody mogę stawiać od ulicy a na
    podwórko mogą wjechać tylko mieszkańcy SP A
    Mieszkańcy SP B, czyli ja obudzą się jutro rano, odpalą sam. i ... nie
    wyjadą z domu do pracy.
    Zostniemy uwięxieni na własnym podwórku.
    Mało tego, niekórzy z mieszkańców SP B mają murowane garaże za kóre płacą, i
    według SP A oni też mają problem.

    Czy takie postępowanie jest możliwe. ??
    Dodam że mieszkańcy SP B nie zostali uprzedzeni o takim manewrze. Nie dano
    nam możliwości np. partycypowania w kosztach itd.
    Byłem u prezesa SP A i mnie wyśmiał, powiedział że dba o budynek i wspólnota
    postanowiła się zabezpieczyć przed dewastacją elewacji ograniczając ruch
    samochodowy przz bramę.
    A sąsiadowi, kalece, powiedzieli że ma pisać podanie o kluczyk i rozpatrzą w
    swoim czasie.

    Czy mogę napisać do Straży pożarnej, Policji, że czuję się zagrożony bo w
    razie pożaru nie będą mogli wjechać , bo nie będzie osoby kóra otworzy im
    bramę ??

    Jak podejść do tego problemu ??

    Pozdrawiam, pomocy
    Mario

  • 2. Data: 2003-09-27 05:56:02
    Temat: Re: Zablokowali wjazd do posesję ...
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razie pożaru nie będą mogli wjechać , bo nie będzie osoby kóra otworzy im

    Wdlug mnie naruszyli przepisy.
    Wjazd na posesje musi byc chociazby dla sluzb porzadkowych, w razie pozaru,
    zaslabniecia itp.
    Ale konkretne przepisy- moze ktos to pomoze ja juz musze leciec.

  • 3. Data: 2003-09-27 08:29:01
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    pozaru,
    > zaslabniecia itp.
    > Ale konkretne przepisy- moze ktos to pomoze ja juz musze leciec.

    e tam, od razu naruszyli,

    przede wszystkim chamstwo na całego
    zaś co do przepisów to nie takie pewne,
    skoro do budynku jest dojście i dojazd z drugiej strony czyli od ulicy.

    Przede wszystkim nalezy postępować po sąsiedzku a nie walczyć z sasiadami.

    Bez dobrej woli sprawa nie do załatwienia.
    Przy czym musza ją wykazać obie strony.
    Początek jednak nie wskazuje na łatwe zakończenie konfliktu.

    JarekM

  • 4. Data: 2003-09-27 13:07:56
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...
> [...]
    >
    > Bez dobrej woli sprawa nie do załatwienia.
    > Przy czym musza ją wykazać obie strony.
    > Początek jednak nie wskazuje na łatwe zakończenie konfliktu.

    Moim zdaniem jednak naruszyli bo jak autor pisze: "zeby zaparkowac sam.
    pod blokiem, zeby wjechała Straż Poż., żeby wywieźli
    śmieci itd.trzeba przejechać przez bramę SP A"
    a klucz do bramy posiada tylko SP A. Brama moze jest i ich ale nikt nie
    moze
    przywlaszczyc sobie prawa do przejazdu ta brama (zwl jesli chodzi o tak
    czy inaczej pojete sluzby miejskie). Z przymruzeniem oka mozna powiedziec
    ze mogliby co najwyzej pobierac oplate za przejazd ale zabraniac przejazdu
    nie moga.

    Swoja droga czy to moznaby podciagnac pod sluzebnosc drogi koniecznej? Mysle
    ze tak
    zwlaszcza ze jak autor pisze nie ma dostepu do samochodow stojacych w
    garazu. Nie istotny jest fakt ze na pieszo dojdzie do samochodu - za brame
    go przeciez nie wyniesie..

  • 5. Data: 2003-09-27 14:40:24
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marsjusz" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    nie
    > muszą z nami rozmawiać bo budynek i brama wjazdowa jest ich i nie
    Moim zdaniem:
    1) Macie prawo, jako ta druga spółdzielnia, wystąpić do sądu o służebność
    drogi koniecznej. Nie możecie przecież dojechać do własnych garaży, nie
    możecie wwieźć mebli, ciężkich zakupów, podwieźć babci emerytki pod klatkę,
    nie możecie zaparkować pod blokiem, na Waszym własnym terenie. W tym wypadku
    sprawa jest prosta, bo sąd nie musi nawet wydzielać Wam osobnego wjazdu na
    Waszą posesję, skoro wystarczy Wam możliwość korzystania z ich bramy. Za tę
    służebność zwykle się coś płaci, ale zwykle oznacza ona odcięcie części
    nieruchomości i wydzielenie na niej drogi. W Waszym wypadku zaś pewnie
    skończy się na opłaceniu sobie dorobionych kluczy.
    1) Sprawa uniemożliwienia dojazdu karetki czy straży pożarnej do ludzi
    uwięzionych przez inną spółdzielnię na ich własnym podwórku to inny problem.
    Spytajcie może Straż Miejską czy Policję, co z tym można w praktyce zrobić.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 6. Data: 2003-09-28 00:40:36
    Temat: Odp: Zablokowali wjazd do posesję ...
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    to jest gatunek spraw beznadziejnych
    ale jest prostsze rozwiązanie
    kupić cyjanopan w tubce zastosować do zamka kika razy najlepiej nad ranem
    gwarantuję że po kilku dniach brama będzie stała otworem.
    prawnie będziecie walczyć do zimy albo lepiej./czas koszty nerwy/
    a klej kosztuje 2 zł.

    Użytkownik Marsjusz <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bl1qfl$m33$...@n...news.tpi.pl...