  • 11. Data: 2022-10-19 21:24:24
    Temat: Re: Zabijanie zwierząt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu chodzi o wiewiórkę, częściej chodzi o psa. Niech mi ktoś powie - od
    > kiedy to za zabicie zwierzęcia grozi w Polsce więzienie? Jakie przepisy
    > o tym mówią?

    Można zabijać zwierzęta, ale normuje to kilka ustaw. Generalnie ustawa o
    ochronie zwierząt. Jest jeszcze Prawo Łowieckie, Rybactwo no i
    standardowe wyłączenia karalności z kodeksu karnego. Mamy przecież
    legalne ubojnie. Myśliwi strzelają do zwierząt. Wędkarze i rybacy dość
    regularnie zabijają ryby.

    Natomiast nie wolno zabijać zwierząt poza przypadkami opisanymi w
    ustawach. Czyli przykładowo strzelać sobie do wiewiórek (z pominięciem
    myśliwych).

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-10-20 08:01:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2022 21:24:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast nie wolno zabijać zwierząt poza przypadkami opisanymi w
    > ustawach. Czyli przykładowo strzelać sobie do wiewiórek (z pominięciem
    > myśliwych).

    A co z psami, z uwagi na dosyć szczególne umiejscowienie tego gatunku w
    kulturze?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-10-20 12:45:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 19 Oct 2022 07:43:47 -0700 (PDT), rowerex rowerex napisał(a):

    > - Jak masz na imię?
    > - Jestem Artur, król Brytyjczyków.
    > - Jaki jest twój cel?
    > - Szukać Świętego Graala.
    > - Czy wiesz, że zastrzelenie wiewiórki jest karalne?
    > - Jakiej wiewiórki? Amerykańskiej czy europejskiej?
    > (...)

    Ja zapamiętałem, że chodziło o jaskółkę i internety potwierdzają, że nie
    mam sklerozy:

    - Jak masz na imię?
    - Jestem Artur, król Brytyjczyków.
    - Jaki jest twój cel?
    - Szukać Świętego Graala.
    - Jaka jest prędkość lotu jaskółki bez obciążenia?
    - Jakiej jaskółki? Afrykańskiej czy europejskiej?
    - Co? Tego ja nie wiem! (Zostaje strącony do wąwozu)

    https://pl.wikiquote.org/wiki/Monty_Python_i_%C5%9Aw
    i%C4%99ty_Graal

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2022-10-20 15:42:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Oct 2022 08:01:16 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > A co z psami, z uwagi na dosyć szczególne umiejscowienie tego gatunku w
    > kulturze?

    To samo - jest w ustawie wyjatek? Pewnie nie, wiec nie wolno.

    Ciekawe jak wyglada "uspienie psa" przez weterynarza ... no i jesli
    wolno weterynarzowi, to moze wolno i wlascicielowi ...

    J.

  • 15. Data: 2022-10-20 15:45:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 08:28:06 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > No i tak to jest kiedy się etykę usiłuje zastąpić prawem.

    No ale widzisz - jednym etyka nie pozwoli zabic psa, a innym pozwoli.

    I co na to reszta ?

    J.

  • 16. Data: 2022-10-20 18:08:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2022 15:45:57 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale widzisz - jednym etyka nie pozwoli zabic psa, a innym pozwoli.
    >
    > I co na to reszta ?

    Mama nie nauczyła? Kto zabije psa, tego nie lubimy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2022-10-20 18:17:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Oct 2022 18:08:42 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Mama nie nauczyła? Kto zabije psa, tego nie lubimy.

    Co prowadzi do wniosku, ze psa zabic mozna.

    A czlowieka?

    Prezes ma kota, tak dla ustalenia uwagi :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-10-20 18:29:41
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Jacek Maciejewski wysrał z się:

    > Mama nie nauczyła?

    Tfoja stara miała na imie etyka ? Bo jusz chuba zdechla !
    Jezdeś kurwiu tympiejszy nisz but gurołaza po 8 tysiącach pszebytych
    kilometrow

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 19. Data: 2022-10-20 19:57:12
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    czwartek, 20 października 2022 o 18:17:13 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Co prowadzi do wniosku, ze psa zabic mozna.
    >
    > A czlowieka?

    Są zwierzęta(*) "milusie" i "niemilusie" - a które do której grupy są zaliczane
    jest jak wiadomo kwestią kulturową w danym regionie świata...

    (*)dotyczy również pewnych grup Homo Sapiens.

    > Prezes ma kota, tak dla ustalenia uwagi :-)

    PAN uznała niedawno kota domowego za inwazyjny gatunek obcy, bez mocy
    prawnej, ale uznała.

    Chcąc mieć świnkę miniaturową (nie mylić z morską) jako zwierzę
    towarzyszące zamiast psa lub kota, należy ją zarejestrować w ARiMR, ma
    być oznakowana, a przemieszczanie się świnki (ze świnką) ma być zgłaszane.
    Nie ważny jest cel posiadania tylko klasyfikacja, bo każde zwierzę świniowate
    jest zwierzęciem gospodarskim. Czy wobec tego zabicie lub zgon takiej świnki
    różni się prawnie od psa lub kota...? W przypadku świnki dochodzi sprawa
    ASF, a czy zgon świnki trzeba rejestrować, to nie sprawdzałem...
    Lepiej chyba nie mieć "życzliwego sąsiada", co rozpowie, że świnka
    zdechła mając objawy pewnej choroby, a właściciel jeździł ze świnką po kraju,
    po czym pochował ukradkiem w nocy, co jednak nie uszło uwadze "życzliwego"...

    W rzeczonej sprawie wiewiórki, to nie strzelałem nigdy z broni, ale skoro 82-latek
    zastrzelił wiewiórkę z wiatrówki, to miał chyba niezłego cyla jak na wiek, a inna
    sprawa, że musiał nieźle podpaść "życzliwie donoszącym", a sądząc po kolekcji
    broni, to mógł to być jeden z wielu przypadków jej użycia, a samo trafienie
    akurat wiewiórki może mieć tu znaczenie niewielkie, no ale media zrobiły swoje
    i wiewiórka znalazła się w krzykliwych tytułach.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 20. Data: 2022-10-20 19:58:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2022 18:17:11 +0200, J.F napisał(a):

    > A czlowieka?

    Zgadnij :)
    --
    Jacek