  • 1. Data: 2022-10-18 13:16:00
    Temat: Zabijanie zwierząt
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Ostatnimi laty widzę wiele informacji o mniej więcej podobnej treści:
    "W związku ze sprawą mężczyzna został zatrzymany i usłyszał już zarzuty
    uśmiercenia zwierzęcia. Śledczym tłumaczył, że "zastrzelił wiewiórkę, bo
    kradła mu orzechy i robiła szkody na posesji". Zgodnie z przepisami
    grozi mu kara pozbawienia wolności do lat 3. "
    Tu chodzi o wiewiórkę, częściej chodzi o psa. Niech mi ktoś powie - od
    kiedy to za zabicie zwierzęcia grozi w Polsce więzienie? Jakie przepisy
    o tym mówią?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2022-10-18 13:39:27
    Temat: Re: Zabijanie zwierząt
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Oct 2022 13:16:00 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Niech mi ktoś powie - od
    > kiedy to za zabicie zwierzęcia grozi w Polsce więzienie? Jakie przepisy
    > o tym mówią?

    Pół minuty googlowania:
    https://arslege.pl/odpowiedzialnosc-karna-za-zabijan
    ie-usmiercanie-lub-dokonywanie-uboju-zwierzecia-z-na
    ruszeniem-przepisow-ustawy-albo-znecanie-sie-nad-zwi
    erzeciem/k663/a51078/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2022-10-18 14:30:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2022 13:39:27 +0200, Olin napisał(a):

> [...]
    ie-usmiercanie-lub-dokonywanie-uboju-zwierzecia-z-na
    ruszeniem-przepisow-ustawy-albo-znecanie-sie-nad-zwi

    Dzięki za link. Z tego co czytam, zabicie własnego psa jest dozwolone,
    no chyba że nie jest ono "zwierzęciem gospodarskim" czego doczytać nie
    mogę. To jak jest z psami?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-10-18 15:30:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Oct 2022 14:30:35 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Z tego co czytam, zabicie własnego psa jest dozwolone,
    > no chyba że nie jest ono "zwierzęciem gospodarskim" czego doczytać nie
    > mogę. To jak jest z psami?

    Nie miałem czasu się wczytywać w te wszystkie paragrafy, ale ja bym z
    własnym psem uważał, bo nawet pisożytniczy senator dostał rok więzienia -
    wprawdzie w zawiasach - za znęcanie, które doprowadziło do śmierci psa.

    https://tvn24.pl/pomorze/koscierzyna-byly-senator-pi
    s-waldemar-bonkowski-uslyszal-wyrok-za-zanecanie-sie
    -nad-psem-5686388

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2022-10-18 16:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Oct 2022 14:30:35 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    >
    > Dzięki za link. Z tego co czytam, zabicie własnego psa jest dozwolone,
    > no chyba że nie jest ono "zwierzęciem gospodarskim" czego doczytać nie

    Pies nie "zwierze gospodarskie".

    Chociaz ...
    18) "zwierzętach gospodarskich" - rozumie się przez to zwierzęta
    gospodarskie w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie
    zwierząt gospodarskich;

    no i czytaj ustawe - czy tam sa wymienione zwierzeta, czy psa z
    własnej hodowli psów ubić mozna ...

    Szczura zabic mozna? Pulapke na myszy ustawic ?

    J.

  • 6. Data: 2022-10-18 16:54:35
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    wtorek, 18 października 2022 o 16:20:02 UTC+2 J.F napisał(a):
    > Szczura zabic mozna? Pulapke na myszy ustawic ?

    To dzikie i rodzime kręgowce, a nie obce i inwazyjne, więc jak wiewiórka,
    czyli nie ot tak, bo np. kradnie ziarno, chyba że ze względów sanitarnych, co
    zapewne nie jest proste do udowodnienia, chyba że wezwie się legalnego
    speca od deratyzacji. Ale gdyby się szczur rzucił i pogryzł i mieć na to filmik,
    to podejdzie ew. pod obronę własną...

    Jak pułapka, to "humanitarna", czyli złapać bez szkody i wywieźć, np. na
    posiadłość parlamentarzysty z partii dowolnej.

    Nie ma zakazu sprzedaży i kupna z założenia ukatrupiających łapek na myszy
    i szczury, więc zakup tylko w celu ozdoby lub kolekcjonerskim - przechowywać
    legalnie nieuzbrojoną, chyba że pod szkłem w gablocie...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2022-10-18 22:27:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-18-października-2022 o 13:16, Jacek Maciejewski pisze:
    > Jakie przepisy
    > o tym mówią?

    Daj spokój. To robota prawników.

    Prawo jest tak napisane że nawet za zabicie w obronie koniecznej można
    pójść do ciupy

    A co dopiero wiewiórki ;-)

  • 8. Data: 2022-10-19 08:24:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Zwierzę towarzyszące"?

    -----

  • 9. Data: 2022-10-19 08:28:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2022 16:19:59 +0200, J.F napisał(a):

    > no i czytaj ustawe - czy tam sa wymienione zwierzeta, czy psa z
    > własnej hodowli psów ubić mozna ...
    >
    > Szczura zabic mozna? Pulapke na myszy ustawic ?

    No i tak to jest kiedy się etykę usiłuje zastąpić prawem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-10-19 16:43:47
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    wtorek, 18 października 2022 o 13:16:03 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Śledczym tłumaczył, że "zastrzelił wiewiórkę, bo
    > kradła mu orzechy i robiła szkody na posesji". Zgodnie z przepisami
    > grozi mu kara pozbawienia wolności do lat 3. "
    > Tu chodzi o wiewiórkę (...)

    - Jak masz na imię?
    - Jestem Artur, król Brytyjczyków.
    - Jaki jest twój cel?
    - Szukać Świętego Graala.
    - Czy wiesz, że zastrzelenie wiewiórki jest karalne?
    - Jakiej wiewiórki? Amerykańskiej czy europejskiej?
    (...)

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    112101260/O/D20111260.pdf
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiewi%C3%B3rka_szara