  • 1. Data: 2022-10-14 13:10:09
    Temat: Prawo pracy
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Czy jest tu ktoś u kogo w zakładzie pracy przestrzega się wszystkich
    praw pracownika ?

    np. 5 min przerwy po każdej godzinie przepracowanej przy komputerze ?

  • 2. Data: 2022-10-14 18:18:10
    Temat: Re: Prawo pracy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 października 2022 o 13:10:12 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):
    > Czy jest tu ktoś u kogo w zakładzie pracy przestrzega się wszystkich
    > praw pracownika ?
    >
    > np. 5 min przerwy po każdej godzinie przepracowanej przy komputerze ?

    A jak sobie wyobrażasz te przerwy?

  • 3. Data: 2022-10-14 19:05:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 13:10, Monika Głowacka pisze:
    > Czy jest tu ktoś u kogo w zakładzie pracy przestrzega się wszystkich
    > praw pracownika ?
    >
    > np. 5 min przerwy po każdej godzinie przepracowanej przy komputerze ?

    U mnie przestrzega się wszystkich które znam, a przynajmniej nie stawia
    się przeszkód. Ale nie wiem jak w innych działach - ponieważ są działy z
    absolutną przewagą bab, to z tego co rozmawiałem w niektórych to jest po
    prostu strefa wojny i mobbing odchodzi pełną parą. U mnie zresztą też
    tak było za poprzedniej kierowniczki (wtedy mnie jeszcze w tej pracy nie
    było). Ale u mnie jest naprawdę ok - tylko na przykład aporopo tej
    przerwy to musiasz sam o niej pamiętać - nikt nad tobą z minutnikiem
    stać nie będzie. Generalnie jesteś dorosły i masz sam dbać o siebie,
    interes pracodawcy i swój i robić tak żeby nikt nie musiał cię pilnować
    a robota była ogranięta - wtedy wszyscy są zadowoleni i jak
    spektakularnie nie przeginasz t możesz sobie robić tyle przerw ile
    potrzebujesz. Jedną rzecz chyba naruszają - dopłata do okularów jest po
    dwóch latach pracy - jak chcesz wcześniej to mówią, że nie u nich sobie
    oczy popsułaś. Choć może to i lekarka na dopuszczeniu zmysliła;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2022-10-14 19:25:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 09:18:10 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A jak sobie wyobrażasz te przerwy?

    Normalnie - jest obowiazek, to jest i przerwa.

    W lokalnej Biedronce kasy zamykaja co chwila, nie wiem dlaczego ...
    ale moze dlatego ...

    J.

  • 5. Data: 2022-10-14 19:33:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 19:25, J.F pisze:

    > Normalnie - jest obowiazek, to jest i przerwa.
    > W lokalnej Biedronce kasy zamykaja co chwila, nie wiem dlaczego ...
    > ale moze dlatego ...

    O ile wiem, to dlatego, że ten sam pracownik z kasy ma jeszcze towar
    układać. W wypadku kasy wymuszenie przerwy na 5 minut jest najprostsze,
    bo po prostu można to programowo zrobić.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-10-16 17:06:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-10-14 o 19:25, J.F pisze:

    > Normalnie - jest obowiazek, to jest i przerwa.
    >
    > W lokalnej Biedronce kasy zamykaja co chwila, nie wiem dlaczego ...
    > ale moze dlatego ...

    LOL
    Gonią ich do innej roboty (np. rozkładanie towaru) dlatego każą zamykać
    kasę. Albo ktoś do toalety musi iść.

    --
    animka

  • 7. Data: 2022-10-16 19:53:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-14-października-2022 o 13:10, Monika Głowacka pisze:
    > np. 5 min przerwy po każdej godzinie przepracowanej przy komputerze ?

    Uważaj. Bo jest taka wykładnia że to ma być nie przerwa tylko zmiana
    pracy na taką bez ekranu.

    Wiele już przerabiałem sprzeczek o różne pierdoły.

    ostatnio rozkurwiła mnie szefowa nie chcąc wypłacić choćby złotówki za
    soczewki do okularów.
    I jeszcze kłamała że w jej firmy nigdy nie wypłacała ;-)

    Już tam nie pracuję ;--)

  • 8. Data: 2022-10-16 19:57:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-14-października-2022 o 19:05, Shrek pisze:
    > Jedną rzecz chyba naruszają - dopłata do okularów jest po
    > dwóch latach pracy - jak chcesz wcześniej to mówią, że nie u nich sobie
    > oczy popsułaś.

    Wyśmienite tłumaczenie ;-)

  • 9. Data: 2022-10-16 20:04:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 19:57, _Master_ pisze:

    > Wyśmienite tłumaczenie ;-)

    Też byłem pod wrażeniem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-10-17 19:24:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Oct 2022 20:04:23 +0200, Shrek wrote:

    > Też byłem pod wrażeniem;)

    Moze i wysmienite, ale przeciez byly badania przy przyjeciu do pracy
    i tam wada spisana.

    Inna sprawa, ze nie wiem jakie musialby byc warunki pracy, zeby
    "oczy sie popsuly" w pol roku ... moze jednak to nie z winy
    pracodawcy.

    Ale okulary sie chyba nalezą bez winy.

    J.