  • 1. Data: 2022-10-14 13:16:28
    Temat: 12-godzinny system pracy
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Znalazłem w google przykładowe grafiki pracy w systemie 12-godzinnym.
    Wyszło mi, że w miesiącu wychodzi się do pracy z domu 15 razy. Czy tak
    to wygląda w rzeczywistości ?

  • 2. Data: 2022-10-14 14:30:55
    Temat: Re: 12-godzinny system pracy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 13:16:28 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > Znalazłem w google przykładowe grafiki pracy w systemie 12-godzinnym.
    > Wyszło mi, że w miesiącu wychodzi się do pracy z domu 15 razy. Czy tak
    > to wygląda w rzeczywistości ?

    Mam portiernie w budynku, tylko nie jestem pewien czy oni pracuja
    12/24, czy 24/48.

    Ale jest ich trzech i zapewniają całodobową ochronę.
    Widac w praktyce maja duzo nadgodzin :-)

    A - znam tez inna fabryke. Tam ci "12h" pracuja normalnie 5 dni w
    tygodniu, a czasem i w soboty.
    Oczywiscie tez maja za to odpowiednio placone, choc nie jestem pewien,
    czy przepisowo - bo zatrudnieni przez jaką agencje.

    W kazdym badz razie jakos tam są zadowoleni - moze po prostu
    przyjechali zarobic i czas wolny im niepotrzebny :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-10-14 16:27:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 14:30, J.F pisze:

> [...]
    >
    > W kazdym badz razie jakos tam są zadowoleni - moze po prostu
    > przyjechali zarobic i czas wolny im niepotrzebny :-)

    To się dość prosto liczy. Rok ma 365 dni x 24 godziny = 8760 godzin.
    Pracownik etatowy pracuje 11 miesięcy (miesiąc urlopu) x 168 godzin =
    1848 godzin. To dla zapewnienia całodobowo jednej osoby trzeba 4,74
    osoby, czyli 5 osób. Jak będziesz mieć 5 osób, to mamy w zapasie 60 dni
    na chorobowe, badania okresowe, czy co tam jeszcze potrzebuje pracownik.

    W ochronie dość często się to naciąga kosztem bezpieczeństwa. Przede
    wszystkim badania dowodzą, że podobno faktycznie skoncentrowanym można
    być 6 godzin. Oczywiście, na mniej odpowiedzialnych dyżurkach, to da się
    PRZETRWAĆ 24 godziny.

    Tak przykładowo pracuje Straż Pożarna. Ale oni głównie czekają na
    wyjazd. Po za tym, jak się coś dzieje, to "niesie" ich adrenalina. Za to
    w takich sytuacjach można z daleka dojeżdżać do roboty, bo w miesiącu
    jedzie się tylko 10 razy. A jak jeszcze przełożony jest sensowny, to się
    robi tak, że pracownik przyjeżdża, robi 24 godziny, kimnie się 24 na
    jednostce i służy kolejne 24 godziny. Potem ma 3 dni wolnego.

    Sadzanie na 24 godziny kogoś na monitoring kończy się tym, że on już po
    kilku godzinach patrzy, ale nie widzi. Są systemy wspomagania.
    Przykładowo, jeśli coś się ruszy w kadrze, to się alarm włącza. Ale to
    działa w nocy i o ile w polu widzenia kamery nie ma jakiejś ruchliwej
    drogi. Inaczej obserwator zaczyna ignorować alarmy.

    W firmach ochroniarskich z kolei obchodzi się to przez umowy zlecenie.
    Tu już pracownik nie jest ograniczony 168 godzinami. Jeśli jest ich
    trzech, to muszą robić 243 godziny miesięcznie. Czyli zamiast 8, to 12
    godzin i to bez urlopu, albo właśnie bez przerwy sobota / niedziela.

    Różne są dyżurki. Czasem jest tak, że można się zamknąć i spać w nocy.
    Są alarmy i sporadycznych ruch. nie ma nadzoru CCTV, na który trzeba
    patrzeć. Ale teraz przeważnie są systemy wymuszające obchód co ustalony
    czas.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-10-14 17:27:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 16:27:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wszystkim badania dowodzą, że podobno faktycznie skoncentrowanym można
    > być 6 godzin. Oczywiście, na mniej odpowiedzialnych dyżurkach, to da się

    Dokladnie - malo odpowiedzialna.

> [...]
    > działa w nocy i o ile w polu widzenia kamery nie ma jakiejś ruchliwej
    > drogi. Inaczej obserwator zaczyna ignorować alarmy.

    Szczegolnie nie widzi, jak spi w nocy, bo sprobuj 24h nie spac,
    wpatrujac sie jeszcze w monitor, na ktorym nic sie nie dzieje :-)
    Ale ma jakies tam obchody, i sprawdza chocby, czy nic sie nie pali.

    Ale ja o czym innym - normalny etat ma 40h tygodniowo.
    Tydzien ma 168h, wiec wychodzi srednio 56h na czlowieka.
    16h nadgodzin w tygodniu.

    Na nadgodziny sa ogolne przepisy w KP, ale widac mogą byc zmienione
    :-)

> [...]
    > trzech, to muszą robić 243 godziny miesięcznie. Czyli zamiast 8, to 12
    > godzin i to bez urlopu, albo właśnie bez przerwy sobota / niedziela.

    Urlopy tez maja ... i nie wiem, czy czasem dwoje wtedy nie ogarnia.

    J.

  • 5. Data: 2022-10-14 18:16:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 października 2022 o 13:16:31 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):
    > Znalazłem w google przykładowe grafiki pracy w systemie 12-godzinnym.
    > Wyszło mi, że w miesiącu wychodzi się do pracy z domu 15 razy. Czy tak
    > to wygląda w rzeczywistości ?

    Tzn. co Cię dziwi?
    Pracując etatowo jeździ się w miesiącu ~22 razy.
    ~22/1,5=~15.

  • 6. Data: 2022-10-14 19:22:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 17:27, J.F pisze:
    > Szczegolnie nie widzi, jak spi w nocy, bo sprobuj 24h nie spac,
    > wpatrujac sie jeszcze w monitor, na ktorym nic sie nie dzieje ?

    Jeśli zmiana jest rano, to żaden problem. Natomiast dzień po nocy, to
    już nie ma moje siły.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-10-14 20:37:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.10.2022 o 13:16, Monika Głowacka pisze:
    > Znalazłem w google przykładowe grafiki pracy w systemie 12-godzinnym.
    > Wyszło mi, że w miesiącu wychodzi się do pracy z domu 15 razy. Czy tak
    > to wygląda w rzeczywistości ?

    Czasem nawet mniej niż 15 razy. Dawno temu pracowałem w dyżurach
    dwunastogodzinnych i jak w miesiącu było do przepracowania na przykład
    168 godzin, to przychodziło się do pracy odpowiednio mniej razy żeby nie
    wyrabiać nadgodzin.
    A mam kumpla, który robi w systemie 24h pracy/72h wolnego, to przychodzi
    do pracy 7-8 razy w miesiącu.

  • 8. Data: 2022-10-14 21:27:49
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.10.14 o 14:30, J.F pisze:

    > Mam portiernie w budynku, tylko nie jestem pewien czy oni pracuja
    > 12/24, czy 24/48.
    >
    > Ale jest ich trzech i zapewniają całodobową ochronę.
    > Widac w praktyce maja duzo nadgodzin :-)

    Na osiedlach w Warszawie Ursynów, Wilanów gdzie bywam, wszędzie jest
    trzech i mają zlecenia 24/48, jak coś się stanie i jeden z powodu
    choroby wypada, to dwóch siedzi 24/24 a tamten zdrowieje, jeśli to za
    długo trwa, to firma daje nadprogram.

  • 9. Data: 2022-10-14 21:53:04
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.10.14 o 13:16, Monika Głowacka pisze:
    > Znalazłem w google przykładowe grafiki pracy w systemie 12-godzinnym.
    > Wyszło mi, że w miesiącu wychodzi się do pracy z domu 15 razy. Czy tak
    > to wygląda w rzeczywistości ?

    Przepisy są zawiłe.
    Co rok publikowane sa tabelki o rozkładzie czasu pracy. Raz jest tak,
    raz inaczej, systemy rozliczeń są różne, miesięczne, trzymiesięczne,
    czteromiesięczne, nawet sześciomiesięczne.
    na rok 2022 wychodzi, że trzeba pracować 2008 godzin czyli 167 dni.

  • 10. Data: 2022-10-14 22:21:45
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > wszystkim badania dowodzą, że podobno faktycznie skoncentrowanym można
    > być 6 godzin. Oczywiście, na mniej odpowiedzialnych dyżurkach, to da się

    To też zależy jaka praca, bo jako realizator dźwięku w radiu nie da się
    siedzieć dłużej niż 6 godzin, trzeba śledzić teksty czytanych
    informacji, w odpowiednim momencie puścić nagraną relację reportera,
    włączyć dżingiel sportu czy pogody, a jak gadają to reagować na znaki od
    redaktora w studiu, że właśnie ma przerywnik i dżingiel trzeba wrzucić
    lub kolejny punkt programu.
    Nie da się wyjść na siusiu, teoretycznie jak jest blok reklam 6 minut to
    na upartego da rade, ale ze stoperem w ręku.

    Kontroler lotów ma jeszcze gorzej, ale zawsze powinno być tak, że jest
    drugi, który odpoczywa i może zmienić tego na stanowisku.