  • 11. Data: 2018-08-30 15:28:14
    Temat: Re: ZUS wszczął 2 postępowania wyjaśniające wobec pracodawcy ... co dalej
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > Nie zrozumiałeś. Nawet jeśli korekta będzie dotyczyła ubiegłych lat, to
    > nadal będzie w bieżącym roku.

    Pracodawca/y doliczą ewentualne brakujące kwoty do zeznania za ten rok,
    wystawią mi już prawidłowy PIT w 2019 roku? Teraz dobrze?

    --
    t0maszek

  • 12. Data: 2018-08-30 15:36:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-08-30 o 14:40, J.F. pisze:
    >Wygląda na to, że tak. Ilość godzin była różna. Umowy były zawsze
    >dwie, przelewy na konto zawsze dwa. Jeden zawsze na stałą kwotę, a
    >drugi "uzupełniał" brakującą kwotę, w zależności od przepracowanych
    >godzin
    >Czas trwania umów był różny, jedna była na rok, druga na pół roku,
    >inna na 3 miesiące, ale zawsze były dwie jednocześnie. I plik zeznań
    >PIT 11 na koniec roku:) Nie wiem czy do końca o to Ci chodziło w
    >pytaniu.

    Chodzi mi o to czy kwoty miesieczne na jednym byly ponizej minimalnej
    pensji.

    >Jak widać nie zawsze tak było, bo parę miesięcy się nie zgadza.

    Moze nie wiedzial. A moze załozyl, ze zawsze byly dwa.
    A moze cos w datach pomylil, gdzies im sie okresy nalozyly, gdzies
    byla dziura.

    Wyjasnia sobie z ZUS :-)

    >Wiedział doskonale. Jak znam życie to sytuacja ta wynikła z chaosu
    >jaki panuje w firmie, niekoniecznie ze złej woli, ale to zdaje się
    >nie ma znaczenia w tej chwili. Nie zgadza się w ZUSie i tyle.

    Jak sam pisales - rozne podmioty.
    No to tak z zalozenia podmiot 1 nie wie, jakie masz zlecenia u innego
    podmiotu.

    I tu zonk - podmiot 1 ciagle odprowadza nalezne procenty, a powinien
    wieksze, bo skonczylo sie zlecenie u podmiotu 2.

    No ale jesli mowisz, ze to jedna szajka - to powinni sie na tym znac
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-08-30 16:02:35
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2018-08-30 o 15:36, J.F. pisze:
    > Chodzi mi o to czy kwoty miesieczne na jednym byly ponizej minimalnej
    > pensji.

    Tak. Na obydwu przelewach były kwoty niższe od minimalnej wymaganej,
    razem dawały sporo więcej, ale na każdym pojedynczo kwota była poniżej
    tej minimalnej.

    > Wyjasnia sobie z ZUS :-)

    Ano mam konto na PUE w ZUS to sobie popatrzyłem trochę. I ryj mi się
    uśmiechnął troszku:) Nie wszystko tam rozumiem, ale jak się przyjrzeć
    temu co się ZUSowi nie podoba to napiszę tak: coś w tym jest:)

> [...]
    > wieksze, bo skonczylo sie zlecenie u podmiotu 2.
    >
    > No ale jesli mowisz, ze to jedna szajka - to powinni sie na tym znac :-)

    Dwie księgowe, biurko w biurko, firm z roku na rok coraz więcej, PITów
    coraz więcej z roku na rok. Koszyczek z pieczątkami wielkości dużej
    doniczki (szacunkowo na oko gdzieś ok. 20 sztuk w środku) Choas, darcie
    mordy na siebie, atmosfera ciężka od stresu.... Prezes janusz biznesu,
    rotacja ludzi ogromna, dużo krzyczy rzadko ma rację, nigdy nie
    przeprasza.. O błąd łatwo:(

    --
    t0maszek

  • 14. Data: 2018-08-30 17:04:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 15:28, Tomaszek pisze:

    > Pracodawca/y doliczą ewentualne brakujące kwoty do zeznania za ten rok,
    > wystawią mi już prawidłowy PIT w 2019 roku? Teraz dobrze?

    W znanych mi wypadkach tak to działało. Korekta jest dla osób, które
    powiedzmy zapomniały o jakimś PIT-cie. Przy wielu pracodawcach nie jest
    to niemożliwe.

  • 15. Data: 2018-08-30 17:46:42
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > W znanych mi wypadkach tak to działało. Korekta jest dla osób, które
    > powiedzmy zapomniały o jakimś PIT-cie. Przy wielu pracodawcach nie jest
    > to niemożliwe.

    Wygląda rozsądnie. Ja nie muszę składać dodatkowych papierów. US nie ma
    dodatkowych papierów żeby przeanalizować korekty. Pracodawca zawinił -
    pracodawca powinien problem naprawić. Brzmi logicznie i sensownie. Oby
    tak to działało:)

    --
    t0maszek

  • 16. Data: 2018-08-31 14:34:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-30 o 15:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Chodzi mi o to czy kwoty miesieczne na jednym byly ponizej minimalnej
    > pensji.

    dawniej (jeśli dobrze pamiętam) jesli nie miał pensji nie musiała być
    powyżej minimalnej, wystarczyła jedna umowa i załatwiała ubezpieczenie,
    później się to zmieniło.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 17. Data: 2018-08-31 15:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2018 14:34:06 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > dawniej (jeśli dobrze pamiętam) jesli nie miał pensji nie musiała być
    > powyżej minimalnej, wystarczyła jedna umowa i załatwiała ubezpieczenie,
    > później się to zmieniło.

    No i wlasnie chodzi mi po glowie, ze to bylo zasadzie - skladka X%,
    nie mniej niz Y zl.

    I to Y dotyczylo chyba sumy ze wszystkich zrodel, wiec jak ktos mial
    etat i zlecenie, to sie zleceniodawca nie musial martwic.
    Jak mial duze zlecenie - tez nie.
    Jak kilka malych zlecen, a razem duzo - tez nie.

    A potem zleceniobiorca traci etat czy inne zlecenie, a zleceniodawca
    nic o tym nie wie ... ze musi doplacic.

    I ta kwota Y tak ustawiona, zeby na minimalnej pensji byla spelniona.

    I chyba nadal jest podobnie:
    https://serwiskadrowego.pl/2017/10/skladki-zus-2018/

    "Zleceniobiorca jest obejmowany obowiązkowymi ubezpieczaniami
    społecznymi w sytuacji, gdy z innych tytułów osiąga w danym miesiącu
    przychód (podlegający składkom emerytalnym i rentowym) w kwocie
    niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę. A zatem, wykonawca
    zlecenia realizujący jednocześnie dwie lub więcej umów zlecenie,
    podlega obligatoryjnym ubezpieczeniom społecznym z każdej z umów do
    czasu, aż łączna podstawa wymiaru składek osiągnie poziom płacy
    minimalnej.

    Dopiero, gdy suma podstaw składek społecznych w miesiącu osiągnie ww.
    poziom, zleceniobiorca z kolejnych tytułów ubezpieczeniowych ma
    opłacaną obowiązkowo tylko składkę zdrowotną."

    Tylko akurat jak to ze zdrowotnym to mam watpliwosci.

    J.

  • 18. Data: 2018-09-04 10:43:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-31 o 15:47, J.F. pisze:

> [...]
    > opłacaną obowiązkowo tylko składkę zdrowotną."
    >
    > Tylko akurat jak to ze zdrowotnym to mam watpliwosci.

    to co piszesz jest teraz, wcześniej było inaczej:

    https://www.rp.pl/ZUS/309249965-Skladki-ZUS-od-umowy
    -zlecenia-od-1-stycznia-2016.html

    tu była zmiana

    --