  • 1. Data: 2018-08-29 12:32:51
    Temat: RODO-pytanie
    Od: f...@g...com

    Witam,
    dostałem propozycję pracy zdalnej, polegającej na wprowadzaniu danych do wniosków
    unijnych. Od zleceniodawcy /jednostka naukowa/ dostaję dane osobowe do wniosku, ale
    niektórych klienci nie podają i trzeba je wyszukać w necie... Zapewne jednostka
    takową zgodę klientów posiada, ale czy mnie wolno będzie bez konsekwencji te dane
    zdobywać ?

    przeważnie brak jest daty rozpoczęcia działalności czy PKD, w większości są to firmy
    jednoosobowe, prowadzące działalność...a wiec niejako osoby fizyczne

    Jak to wygląda prawnie ?

  • 2. Data: 2018-08-29 15:37:24
    Temat: Re: RODO-pytanie
    Od: z <...@...pl>

    I po to mamy RODO żeby się takimi sprawami zajmować ;-)
    Prawo mówi że masz się stosować do RODO i przestrzegać, chronić, strzec ;-)
    A rozum: Strzel sobie browara i uzupełniaj do woli.

  • 3. Data: 2018-08-29 17:21:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-18 o 12:32, f...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > przeważnie brak jest daty rozpoczęcia działalności czy PKD, w
    > większości są to firmy jednoosobowe, prowadzące działalność...a wiec

    Przepisy wprowadzają ograniczenia w przetwarzaniu danych. Jeśli
    zakładamy, że dane te masz prawo przetwarzać, to w szczególności masz je
    prawo przetwarzać. Natomiast zwracam uwagę na ewentualne następstwa
    jakiś":zawirowań" powodujących, że wpisane przez Ciebie do wniosku dane
    są nieprawdziwe. Zauważ, że podanie nieprawdziwych danych w celu
    uzyskania dofinansowania unijnego skutkuje odpowiedzialnością karną
    (art. 297 kk). Jeśli to zrobi wnioskodawca, to jego problem, ale jeśli
    on żadnych danych nie poda, a Ty wpiszesz błędne ...

  • 4. Data: 2018-08-30 04:33:26
    Od: f...@g...com

    Dzięki, ale właśnie te dane z netu mają być w celu poprawnego wpisania wszystkich
    danych, i one muszą się zgadzać we wszystkim. Niektórych klient nie podaje, ale
    wszystko co jest wprowadzane do wniosku jest jeszcze przez klienta sprawdzane... Tu
    nie chodzi o to, by oszukać, tylko sprawdzić poprawność.

  • 5. Data: 2018-08-30 10:55:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 04:33, f...@g...com pisze:
> [...]
    > Niektórych klient nie podaje, ale wszystko co jest wprowadzane do
    > wniosku jest jeszcze przez klienta sprawdzane... Tu nie chodzi o to,

    To spokojnie możesz.

  • 6. Data: 2018-08-30 12:09:54

    W dniu 2018-08-30 o 04:33, f...@g...com pisze:
> [...]
    wszystko co jest wprowadzane do wniosku jest jeszcze przez klienta sprawdzane... Tu
    nie chodzi o to, by oszukać, tylko sprawdzić poprawność.

    Kto Cię znowu oszukał że RODO może Ci w tym przeszkodzić?
    Fachowcy na szkoleniach pier... głupoty poparte zapisami unijnego prawa?
    No tak. Tak mogło być. Szacun dla UE ;-)