  • 11. Data: 2005-06-28 06:39:53
    Temat: Re: ZUS próbuje okraść moich rodziców - need help
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    news:663a.00000797.42bfc5bc@newsgate.onet.pl...
    > Witam i na wstępie serdecznie dziękuje za odpowiedź - zarówno Panu i jak i
    > Pani Marii :)
    > Pozwolę sobie zauwazyć, że chyba błednie Pan zinterperetował mojego posta,
    > gdyż Pana wyjąsnienie dotyczy sytuacji, kiedy to mój Tata pobierałby
    > jednoczesnie zasiłek z ZUS-u i pracował. Zwracam uwagę, iż przed podjęciem
    > pracy, Tata ZAWIESIŁ POBIERANIE ŚWIADCZEŃ przed-emerytalnych! W trakcie
    > trwania umowy o pracę nie pobierał żadnych dodatkowych pieniędzy z ZUS-u a
    > wręcz przeciwnie: z pensji odprowadzał składki na ZUS, podatek itp. Być
> [...]

    Myśle że wektor bardzo dobrze zrozumiał twego posta i co więcej - bardzo
    dobrze zna się na przepisach dot. ZUS.
    Cóż - przykro mi to stwierdzić ale ma świętą rację.
    Dochód należy brać w ujęciu całorocznym.
    Cóż to byłaby za niesprawiedliwość, gdyby ktoś przez 11 miesięcy w roku
    zarabiał cztery średnie krajowe a w jednytm miesiącu żądał świadczenia z
    ZUSu mającego mu rekompensować brak środków do życia. Limity są tak
    ustalone, aby świadczenie przedemerytalne rzeczywiście spełniało swoje
    cele - dostarczało środków do życia ludziom w wieku przedemerytalnym z
    małymi szansami na znalezienie pracy. Czy twoj tata się do nich zalicza
    skoro tą pracę znalazł i to całkiem nieźle płatną skoro przekroczył roczne
    limity
    A to co pisze Maria włóż między bajki.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS