  • 1. Data: 2005-06-26 12:50:13
    Temat: Prawo Internetowe? prosba o porade
    Od: "Daniel Bienkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Na poczatek bije sie w piersi - wyslalem na jedna z list dyskusyjnych
    (anglojezycznych - rec.*) maila, który został uznany za spam - dostalem
    blokade konta gdzie jest reklamowana strona internetowa o koncówce .com
    (stronka - bardzo malutka;) na dwa tygodnie z informacja, ze jak sie
    powtorzy to usuna.

    W związku z tym mam pytanie - pod jaką jurysdykcję podpada taka sytuacja - w
    polskim prawie o ile wiem nie ma zapisu o zakazie reklamy na listach
    dyskusyjnych (a może się mylę), a podejrzewam, że ta kara za spam była
    raczej spoza Polski.

    Czy ktoś może mi polecić źródła prawne obowiązujące w takim przypadku -
    jakie kryteria decydują o uznaniu maila za spam no i jakie są
    konsekwencje...

    Z góy dzięki za info :)

    Pozdrawiam (skruszony)
    Daniel

  • 2. Data: 2005-06-26 13:41:20
    Temat: Re: Prawo Internetowe? prosba o porade
    Od: "Daniel Bienkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    > kryteria + konsekwencje = takie, jak ustali admin serwera/listy
    > dyskusyjnej.. ten pierwszy, moze zrobic wszystko (w granicach regulaminu
    > jesli jest to serwer platny, lub wszystko wlacznie ze skasowaniem konta,
    > jesli darmowy), natomiast ten drugi moze spowodowac, ze nie bedziesz
    > mogl pisac na dana liste (lub tez kilka innych, jesli jego
    > znajomi-admini tez nie lubia spamu)

    No to rozumiem, że podstawą jest jedynie regulamin firmy udostępniającej mi
    (odpłatnie) konto.
    Jest tam jeden punkt:
    8. xxx (nazwa firmy) zastrzega sobie prawo do odmówienia świadczenia ,bądz
    świadczonej usługi klientowi podając konkretny powód odmowy.
    Bez zwrotu pięniedzy. (Od początku działalności Linux.pl,Serweradmin.pl
    przypadek taki nigdy nie miał miejsca).

    Jak rozumiem będą musieli zmienić ten zapis, że nie miało miejsca ;)
    No i jak rozumiem jest to zapis bezprawny? Odmowa świadczenia opłaconych
    usług na podstawie własnej uznaniowej decyzji jest karana grzywną?

    POzdrawiam
    Daniel

    begin 666 null.gif
    M1TE&.#EA#P`0`.,``&IJ:7!K:VII:6QI:79S<W-S<6UJ:G1S<FQ
    L:VEI:?__
    M_____________________R'Y! $```\`+ `````/`! ```00\,E)J[TXZ\V[
    )_V HCF2910`[
    `
    end

  • 3. Data: 2005-06-26 13:54:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Daniel Bienkiewicz napisał(a):
    > No to rozumiem, że podstawą jest jedynie regulamin firmy udostępniającej mi
    > (odpłatnie) konto.
    > Jest tam jeden punkt:[ciach]

    jest tam pewnie też taki punkt, ze nie toleruja spamu i wtedy zawieszaja
    konto, a Ty wlasnie go naruszyles.. a czy swiadomie, czy nie, to nikogo
    juz nie interesuje :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl